Taitaa nuo nykyään kaikki korjauspellit olla enempi tai vähempi jonkun kyläsepän vääntämiä aihioita.. ainakin mitä tuohon omaan prokkikseen alkuun ostelin.
No on ihan positiivistakin sanottavaa noista korjauspelleistä,takapenkin alle tuleva lattiapelti meni heittämällä paikalleen..se oli iso apu koska lattiassa paljon eri muotoja..hankala olisi suorasta vääntää.
Minkälainen lie tuossa etulokarin helmassa rakenne, onko siinä pelkkä pintapelti vai joku kotelosysteemi? Tosin jos korjauspeltien laatu on mahdollisesti p*skaa nii ehkä taikinoisin tuon suorastakin pellistä, kaariosuus kun näyttäs vielä aika ehjältä, mätäpaikka suht suoralla osuudella. Rattivaihdekarahka on aika jäykkä liikkumaan, varmaan tarttis rasvausta tai jotain.
On siellä sisällä vedenpoisto kotelo. Just sen takia ruostuu kun se menee tukkoon ja on sitten täynnä märkää moskaa.
Lunta tuprautti tuossa viikko sitten. Harrastetilojen muutto tässä tuloillaan nii ei varmaan hetkeen tule mitään tehtyä autolle. Mökkitieajo-ominaisuuksiin, töyssyihin, monttuihin jne. perinpohjin vittuuntuneena tilasin illalla ilmajousisetin.
Olikos tästä jo puhetta? Käy ihmeessä kokeilemassa ensin jotain ilmajousilla, voi tulla eri mietteet.
Pusseista saa rautajousia mukavemmat, jos vaan on mitoittanut pussit oikein ja ajokorkeus on pussien toiminta-alueella. Tietysti jos haluaa, että auto ihan tontissa ja ajokorkeudessa joutuu pitämään bagit maksimi korossa, niin onhan se epämukavaa pompottamista.
Usko Jussi289ii ja unoha ilmat. Mul lähti kuusnepasta ekana pussit veke ja orggis jousil mukavuus taattu. Palkeet täynnä oli normi ajoasennos ja sellast kiikunkaakun menoo et ei enää koskaa sitä. Kuvittele et ajat kartsal ja cheva käyttäytyy ku oisit sil sun mökkitiel vaik mikää ei raavi pohjaa. Tos sun lotjas näkyy on sen verta paljo muuta duunii et kannattaa keskittyy niihi..
Minulla taas pussit juurikin -63 belairissa. Todella miellyttävä ajella, mutta jos lataa pussit täyteen, niin on jo liika korkea. Ei kallistele ei keiku ajossa. Pussit tyhjänä keula makaa etupalkki asfaltissa.
Mikä tuo takaluukun oikessa laidassa oleva jalallinen linnunnäköinen otus on? Kuusikymmentäluvulla sai Esso-asemilta tiikerin häntiä mutta ei niissä jalkoja ollut?
Ei jeessus... Mutta edelläkäytävään keskusteluun, niin olen samaa mieltä että oikein mitoitetuilla ja suunnitelluilla pusseilla saa kyllä hyvän kyydin. Monesti vaan vaatii kompromisseja ellei oo valmis "tekemään kaiken uusiks" eli siinä kohtaa kun haaveilee minimi-maavarasta ja tontittamisesta ni muistaa tosiaan ajatella sen että ajokorkeus ois pussien "toiminta-alueella"