Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ja vielä jos joku fiksumpi kertoo miten mittaristo ja kojelaudan päällinen lähtee irti, ei uskalla väkisin repiä :D
     
  2. manha

    manha Gearhead

    Katsoppa viellä apukuskin puoleisen kannen eteen.Siinä pitäis olla lohkoon meistetty kirjain/numerosarja,josta selviää kone hieman tarkemmin...
     
  3. kj

    kj 2nd gear

    En ole fixumpi mutta...
    Eiköhän mittaristo liene isompana kikkareena ruuveilla kiinni kuten -66 ja vanhemmissakin.
    Ja kojelaudan päällinen lienee myös alapuolelta pienillä pulteilla 1/4 tai 5/16 kannoilla kiinni.
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jees, käyn tsekkaa vielä konetta tarkemmin, pitää saunoa ja juopotella välillä :D Mittaristo lähti ihan kivuttomasti, piti vaan mietti kun entinen omistaja oli tehny nyky autosoittimelle tilaa ja väännellyt ne pellit kojelaudasta mittaristoa vasten; Olihan mittariston sivulta lohjennut myös samalla yks palanenkin, perkele! Ja löytyihän sieltä lisää sulaneita johtoja. Joku varmasti tietää näistä johdotuksista ja väreistä, niin mikä piuha tuo pinkki on joka menee rattiputkeen, vilkkujen? Ja oranssi piuha, se meni kattovaloille, oli myös sulanut ja sen viereltä tummanvihreä piuha; Se oli poikki, mikä sen värisen johon tarkotus, se menee kohti konehuonetta johtosarjassa.. (olihan monimutkaisesti selitetty?) Ja pitää purkaa tuo rattikarahka pois, oisko heittää linkkiä tai hyviä kokemuksia rattiputken purkamisesta?
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Koitin katella, mut eihän sieltä mitään numeroita nää, kun laturi räikää edessä...
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

  8. Deluxe

    Deluxe Gearhead

    Moro

    Pistän piruuttani tännekin, vaikka mulla toi ostoilmoituskin on... Eli jos joku voisi mahdollisesti kuvitella luopuvansa kuuskolmosesta Impalasta (2d ht tai avo), niin olen kiinnostunut.

    040-4869169 tai YV
     
  9. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Kiitos kaaviosta, helpottaa taas elämää paljon. Millainen homma toi rattikarahka purkaa, et saan sulaneen vilkun viiksen ja johdot pois?
     
  10. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ratti irroitettu ja sen alta kaikki näkyvissä olevat ruuvit aukaistu, istuu edelleen tiukassa tuo vilkkuviiksilaitos ja ei liiku enää vaihdekarahka mihinkään. Nyt tarvii helppii tän rattiputken purkuun, ei ole ikinä tullut näiden kanssa ennen tapeltua=)
    [​IMG]
     
  11. kj

    kj 2nd gear

    Tuo "vilkkuviiksilaitos" näkyy vielä olevan kolmella ristikantaruuvilla kiinni. Ja ota tuo vilkkuviiksikin vielä irti.
    Sitten ko.keksinnön johtosarja on vielä rattiputkessa muovilätkällä kiinni kahdella ruuvilla eli johtosrj. ei tule vetämällä läpi.
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    rattiputken saa näppärimmin siten käsittelyyn, että otat ensin semmosen henkettömän muovilärpäkkeen ratin alta irti, sitten vaan avaat niitä näkyviin tulevia isoja pultteja niin rattiputki tipahtaa syliisi- ja pääset johtoja ihmettelemään. tarkista samalla konehuoneen puolelta rättinivelen kunto. se kun prakaa on auto ojassa. ohjaussimpukan matoruuviin ei saa koskea, ettei se mene rikki- silloinkin mennään ojaan. omani tyrin kun leimaukko kävi mutisemaan että on liikaa klappia ja menin kiristelemään- kesän lopulla (onneksi) kaupungissa alkoi rattia pyöriä tyhjää ympäriinsä. ei hauskaa.
     
  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    kj, eli tota putkeako ei tarvi välttämttä purkaa, et saa tuon laitoksen irti? Rättinivel pitää tarkastaa; mut mikä ja missä on simpukan matoruuvi??? Saako noit vilkkusysteemejä mistään uusia ja tuleeko niissä noi johdot mukana?
     
  14. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Tähän on tultu:
    [​IMG]
    Vilkkuhärveli jäi näppärästi käteen, kun avasi tarvittavat ruuvit, mut miten toi vaihdekarahka lähtee, kun menee sen alla johdot ja ei mahdu liitin vetämällä pois.
     
  15. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Onneva ChevyCapricelle uljaan hankinnan myötä.
    Pieni nöyrä pyyntö ois ettet tekis tolle ulkoasulle mitään... Tollasen pinnan hommaaminen nimittäin ottaa aikaa ja rahaa.
    (Toki jokainen tekee autoilleen mitä haluaa.)
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ainakin uudemmissa vaihdekarahka lähtee kun lyö sen tapin pois karahkan juuresta. Jousenkin pääsee vaihtamaan irrottamatta muuta kuin sen tapin. Näissä vanhemmissa ei kai ollut sitä tappia näkyvissä ollenkaan...
    Tuossa kuvassa oleva ruosteinen laippa siellä taustalla pitäisi myös kääntyä johonkin suuntaan niin että se lähtee irti.
    Onnea kasaukseen. Olen muutaman tilttitolpan purkanut ja kasannut ja aina unohtuu jotain pientä tai kasausjärjestys on ollut väärä niin että joutuu purkamaan ja kasaamaan pariin kolmeen kertaan ennen kuin on tyytyväinen lopputulokseen.

    - Jani -
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Kiitos vuokralainen! Kyllä mä tolle maalipinnalle tulevaisuudessa jotain teen, kuvissa se on ehkä siistin näköinen mattamusta, mut livenä lähempää ihan hemmetisti naarmuja, valumia ym. Kromejakaan ei ole juuri viitsitty suojata, kun tuon joku jenkkipoika on joskus päättänyt mustaksi vetää! :eek: Karahkassa näkyy se tappi, eli se pitää lyödä siis pois. Tuota ruosteista laippaa kokeilin jo pyöritellä, kyllä se siitä irti lähtee, mut en vielä ole sitä uskaltanut irroittaa. Kun äkkiä löytäis uuden johtosarjan ja sen vilkkumysteerin, niin ei pääsis unohtuu miten noi kaikki palaset tulee takaisin paikoilleen. kojelaudan alta sähköt on muuten jo selvitettu ja uusittu muutamia johtoja, eli se urakka on voiton puolella!!!
    EDIT: En itse osaa goolesta ettiä, mut rattiputken räjäytyskuvalle edelleen tarvetta; helpottais tulevaisuudessa sitten tuon kasaamista! :D
     
  18. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    ^Juu autostaan pitää tosiaan tehä just semmonen ku ite haluaa, eikä kuunnella kenenkään nassutusta siitä ja tästä ja tuosta...

    Tulevaisuuteen yks neuvo ois et hommaat kaikenmaailman shop-/workshop manuaalit tohon rotiskoon.
    Helpottaa ne vähän elämää. Ja ovat kivaa vessalukemistoo...
     
  19. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Totta, omalleen pitää tehdä mitä haluaa ja osaa.. Mistähän tuollaista vessalukemista voi ostaa? :rotfl: Onko kukaan tilaamassa jenkeistä osia lähiaikoina? Mietin, kun itsellä ei kokemusta tilaamisesta ja jos samaan voisin ottaa itsekin, kun tarvii kaikenlaista tuohon vehkeeseen. Maksan tietysti oman osani ja vaikka vähän vaivanpalkkaa tilaajalle :D Kyselen ensin löytyykö mistään suomalaisista puljuista tuota vilkunkoneistoa, johtosarjaa siihen ja peräkontiin. Ja eikö kellään ole romua 350 konetta josta joutais öljytikku ja putki?
     
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!