Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

  2. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Tervehdys!

    Mistähän mahtaisi saada koneen kannakeraudat 305 koneeseen ja autona olisi Impala -64? On otettu kutosen kone pois ja pitäisi laittaa sinne kasi jossain vaiheessa kun saa jenkeistä tilattua johtosarjan. Ebaysta niitä tuli katsottua mutta ei osunut kohdalle. Löytyykö Suomesta vai jostain jenkeistä? :)
     
  3. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Mulla löytyy sekä rungon puoleiset että koneen kumityynyt
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Noniin, nyt on sähköt saatu selvitettyä ja uusia johtosarjoja tilattu. Autossa on TH400 vaihteisto ja sen käytös aika kummallista. Pakkia ei meinaa hyväksyä ja tarvii antaa kunnolla kaasua ennenkuin liikkuu, eteenpäin menee hiukan paremmin. Mikähän siinä vois olla? Ja tuo alkup. rochester kaasari alkaa olla jo aika loppuun räpeletty, eihän kellään ole jäänyt ajosta alumiini-imusarjaa ja sopivaa kaasaria vakio 350 koneeseen?
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tarkista ensin jos pakki tökkii että kaasarilta vaihteiston häntäpäässä olevalle modulaattorille menevä kumiletku on ehjä...
     
  6. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    ? Mahtoiko tossa olla koko kumiletkua? Täytyy tsekata. Muutenkin tuo kaasari näyttää, et siitä puuttuu puolet osista..
     
  7. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Laatikon öljyn määrän vähyys vaikutta myös tohon kiinni ottamiseen varsinkin pakilla.
     
  8. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Öljyt oli lootassa ok, kun katoin. Tarvii kuitenkin talveksi laittaa varmuudeksi öölit ja suodatin vaihtoon..
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla olis edelin performer imari öljyntäyttöputkella, käyttämätön on vain kerran sovitettu koneeseen...kiinnostaako, laita yv
     
  10. kj

    kj 2nd gear

    Ja jos ei em.vaikuta toimintaan niin laitappa kokeeksi tikun ylärajan yli sentin verran lisää öljyä. Itse törmäsin samanlaiseen toimintoon ja kuinka ollakkaan, alko pelaamaan. Ajokkiini oli vaihdettu vääränlainen tikku putkineen...
     
  11. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ok, täytyy sit ihmetellä tuota lootaa tarkemmin kun auto taas muuten on ajokunnossa. Tattis vinkeistä, mistä osaa lähtee vikaa ettimään! Valmis imusarja+kaasari paketti toimivana kiinnostaisi, et ei tarviis kun nakata paikalleen ja kovaa ajua! Meneehän toi alkuperäinenkin toistaiseksi mut se ei ole kun kahdella pultilla kiinni, kylmänä ei löydy tyhjäkäyntiä eikä vasta kaasuun. Sammua tupsahtaa heti. Lämpinä suht ok.
     
  12. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Herännyt taas muutama kysymys:
    Mikä tää nötköttipurkki on?
    [​IMG]
    Ja mikä tämä on?
    [​IMG]
    Onko virranjakaja alkuperäinen?
    [​IMG]
    Ja mikä tähän liittimeen pitäisi tulla, peräkontista löytyi parikin tähän liittimeen sopivaa murikkaa
    [​IMG]
     
  13. kj

    kj 2nd gear

    Purkki lienee alipaine"akku"?
    Ja seuraava liittyy ilmastointilaitteeseen.
    Virranjakaja on uudempi kärjetön HEI, alkuperäinen on kärjellinen.
    Tuohon liittimeen kuuluu "murikka" joka on lataussäädin.
    Näyttää siltä että autosi tarvitsee täydellisen sähköjärjestelmän läpikäynnin... ;)
     
  14. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Tohon purkkiin ei mee mitään, eli sen voi varmaan ottaa pois?? Eikä tässä ilmastointiakaan ole, ehkä joskus ollut; Eli noi romut voinee repiä myös hemmettiin! Tutkin tuota virranjakajaa tarkemmin, kuvassa näkyykin sinne menevä johto josta myös lähtee tuo keltainen pätkä, mikä ei mee minnekkään. Liitin tuossa jakajassa on kaksi napainen ja sinne ei mee kun tuo yks piuha, mikähän tuohon toiseen pitäs tulla? On tossa tosiaan noissa sähköissä toinen toistaan oudompaa viritystä ja patentteja. Tarvii käyttää jotain autosähkäriä kattoo, itsellä alkaa loppua ymmärrys noista piuhaviidakoista.. Mikä toi pieni mutikka on muuten tos viimeisessä kuvassa?
     
  15. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    [​IMG]
    Prkl, uskoin jo et pahimmat viritykset on jo ohitettu sähköistä, mut tollainen patentti vielä paljastui. Eli toi punainen piuha tulee laturin (+):sta, jakautuu tossa kolmeksi, yksi menee laturinsäätimen liittimeen, toinen tuohon mutikkaan, jota aiemmassa kyselin ja kolmas akulle. Lisäksi laturin plussasta menee piuha suoraan akun plussaan.

    Laturista lähtee vielä kaksi johtoa, sininen joka menee tohon "mutikkaan" maihin(ko) ja valkoinen joka menee tohon lataussäätimen liittimeen. Ja se sininen piuha on joskus katkaistu tosta liittimestä ja laitettu tohon mutikkaan. Voiko tää laturi tälleen pelata? Varmaan nyt kannattaa laittaa uusi säädin tilaukseen?
     
  16. Alvari

    Alvari Gearhead

    Jos tarkoitat tuota pientä metallilaatikkoa niin se on äänimerkin rele.
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ok, ja kaikki töötit tästä on purettu veke, mikähän idea tohon on ollut kaikki piuhat vetää?

    EDIT: Voisko se lataussäädin olla laturin sisässä, tossa on upouusi laturi vaihdettu?
     
  18. Alvari

    Alvari Gearhead

    eikös se säädin ole juurikin siellä laturin sisässä.
    laturillehan menee kaksi ohutta heräte ja merkkivalo johto ja yksi paksu suoraan akkuun.
     
  19. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Peijkele ku nää sähköhommat oo mun vahvin juttu :D Aiemmissa viesteissä puhuttiin puuttuvasta lataussäätimestä, kun ihmettelin orpoa liitinpakettia konehuoneessa. Jos tuo uusi laturi sisältääkin sen säätimen, niin miksi ohkaisista piuhoista sininen menee tohon töötille, käsittääkseni maihin ja valkoinen siihen liitinpakettiin joka roikkuu irtaallaan konehuoneessa, ei nyt aukea? Tarvii laittaa volttimittari, ni näkee mitä tapahtuu vai tapahtuuko laturissa mitään?!!?
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Näyttäisi olevan "ilmastointipurkkien" kuvassa vaihtovirtalaturi vaihdettu vanhan tasavirtalaturin tilalle, siksi säädin on myös poistettu. Tein itse myös saman.
    Laturista kuuluu lähteä paksu punainen akulle jota pitkin lataa. Lisäksi muut punaiset on niputettu yhteen että virtaa riittää myös kojelaudan taakse. Laturin päällä on kaksi johtoa joista toinen on latauksen heräte ja toinen mittarin "Gen" valolle tuleva piuha.
    Laturi lataa jos akun jännite nousee 14v auton käydessä ja putoaa 12v kun auton sammuttaa.

    Oliko tässä vastauksia tarpeekseen?

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!