Bel Airit & Impalat harvassa?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Jesu

    Jesu 1st gear

    Re:

    Onkohan tästä autosta kellään kuvia?
    Ja muutenkin historia kiinnostais...
     
  2. lucky74

    lucky74 2nd gear

    Re: Re:


    Tuntomerkkien perusteella oli kaverilla omistuksessa jonkin aikaa. Tuli osittain purettuna ja muistaaksein leimaamattomana?Lähes kaikki etupään johdot oli vedetty samalla punaisella kaapelilla. Pieni arpominen. Pain in the ass wire system. Monta hyvää reissua tuolla ollut kuskina. Takaluukku aukeili välillä omia aikojaan ja leimareissu oli aika mielenkiintoinen,Viimeksi nähnyt auton muistaaksein hämeenlinnassa? Täytyypä kahtoa löytyskö kuvia tuolta ajalta.
     
  3. kj

    kj 2nd gear

    Tuo Nunnu eli NU-325 on edelleen hengissä vaikka paloikin matkan aikana... Eli kyseessä on alias Silmäterä joka löytyy Facebookista Via Dolorosana. Nostan hattua nykyiselle omistajalle kun jaksaa ährätä sen kanssa! Nyt odotan sitä hetkeä että pääsis joku päivä sen rattiin vuosikymmenten jälkeen.
     
    Jonimac tykkää tästä.
  4. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Missähän mun ex `65 4d Impala, ent. JXO-64 tai nykyisin TYO-10 menee? Vaasan suuntaan meni joskus 2-3 vuotta sitten täältä päin.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tulipa liityttyä tähän ryhmään -64 Belairilla. Pitää vaan päivittää noita rakentelutekniikoita, jos yrittäs vähän vaalia auton museostatusta. Yllättävän hankalaa äkkiseltään.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Kun nuo e-body hemmotkin knoppailee vaan noilla vin numeroilla, niin tässäpä tähän ketjuun sopiva tietokilpailukysymys:

    Mikä ei kuulu joukkoon:
    a) 31847
    b) 11869
    c) 31647

    :D
     
    Vuokralainen tykkää tästä.
  7. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Vedetään hatusta. b) ei kuulu joukkoon. a ja c ovat +- 60-lukulaisen alustanumerojen alkuja ja c osuu eri aikaan tai valmistuspaikka eri. Hatusta tuli tuo jälkimmäinenkin perustelu.:D

    Oliko vastaus :) tai:(. Tai jotain sieltä väliltä:eek:?
     
  8. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    C ei kuulu joukkoon, koska sellaista ei ole olemassa: a) on 63 impala 2dht v8 koneella, b) on 61 impala 4d sedan v8 mutta c) pitäisi olla 63 bel-air 2dht v8.........mutta 63 ei bel-airia saanut coupena.....;)
     
    Vuokralainen tykkää tästä.
  9. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Ja nyt tulee paha, mikäs tämä on:

    41367 ?? :rolleyes:
     
  10. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    No eikö aukea:
    ...näinhän se menis:
    4 - vuosimalli -64
    13 - biscayne L6
    67 - convertible

    ...mutta eihän biscaynea saanut koskaan avona??? Tässä onkin se juju kun vasta vuonna -64 SS Impala sai oman VIN numeron (suffixit: 13 = L6 ja 14 = V8, eli samat kuin biscaynessa mutta eri korimallit...) . Siihen asti aito SS Impala piti tulkata cowl tagin trim numeroista (lähinnä bucket seatsien verhoilukoodi) ja fyysisistä todisteista.
    Ei tuo 41367 mikään yleinen varmaan ole....avo SS Impala L6 koneella....
    Chevyn VIN numerointijärjestelmä antaa helpommin mahdollisuuden clooneille, kun tekniikka ei selviä VIN numerosta....eli olkaa tarkkana jos olette ostamassa jotain SS mallia...
     
  11. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Minkälaiset käsinojat -62 4d ht impalassa on? Ostin classicindustriesiltä uudet rungot mutta ne ei sovi auton mukana tulleisiin niihin pehmusteisiin mitkä niihin ruuvataan kiinni. Edessä ilmeisesti pitäisi olla samanlaiset kun 2d versiossa? Minkälaiset kuuluu olla takana? Ostin ilmeisesti belairin käsinojat?
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Tuli eilen illalla vedettyä tää vanha -61 "suomi-kustomi" väriiin. Autohan ei ole liikkunut kohta 20:n vuoteen. Jos kaikki planeetat on oikeassa linjassa auringon ja maan kanssa niin ehkä ensi keväänä!
    Suosittelen lämpimästi kaikille kotimaalareille PPG:n liukkarimassaa ja uutta nopeaa lakkaa!
    Lakalla on 5 min haihdutusaika ja max 12.min kun pitää vetää toinen varvi, joten kiirettä piti!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hups! Lakkavaluma tullut tuohon kirjaimen reiän alle..
    [​IMG]
    Ja seuraavaksi mittariston kimppuun:
    [​IMG]
     
    Roberto tykkää tästä.
  13. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Kylläpäs kiiltää
     
  14. Herje

    Herje Gearhead

    Ei näy kun liikennemerkkejä. :(
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Siellä on nyt 64 aihio v8 tekniikalla myyntipalstalla. Et kuka tälläistä on ettinyt. Ei tarvii loppuelämää käyttää autotallissa kuin jonkun runkonumeron ympärille rakennettavan suomikikkareen kanssa. Osta tänään aja huomenna. UGH!
     
  17. tzampy

    tzampy 3rd gear

    Täällä impala ketjussapa on ollut hiljaista, onko kaikilla tallissa niin paljon tekemistä ettei tänne kerkeä kirjoittelemaan. Anyway itsellä työn alla 67 tolppa sedani. Jos kiinnostaa niin tuolla projekti puolella on vähän tarinaakin asiasta :)
     
  18. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Omasta 66 coupesta on tällä hetkellä tekniikka irti. Muncie tuli käytettyä täyshuollossa ja kone saa tänään uuden värin päälle. Ohjaustehostin tuli samalla rakenneltua kun oli tilaa puuhastella. Johanssonilta tilasin McLeodin kytkimen, toivottavasti kestää paremmin kuin edellinen(orkkis).Ens kuun aikana takas kasaan ja kumin polttoon. :D
     
    buick71 ja Herje tykkäävät tästä.
  19. tzampy

    tzampy 3rd gear

    Joo miulla on vähän enemmän vielä tekemistä. https://tzampy.kuvat.fi/kuvat/ hitsauksia pitäisi tehdä, lasit kiinni ja leimalle. Jos saisi palautettua rekisteriin 13vuoden jälkeen..
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Kuopiossa on ainaskin yks -66 avo Impala isolohkon papareilla (427 muistaakseni).
    Taitaa tosin joku vähän kiihkeempi pikkulohko tulla siihen vissiin lähiaikoina ja 454 myöhemmin sit.
     
    pervolet tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!