Bel Airit & Impalat harvassa?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. MikkoSa

    MikkoSa 1st gear

    Ebaysta tänä keväänä: http://www.ebay.com/itm/35105672047...42bd4ace379&bu=44289609551&cp=1&sojTags=bu=bu
    On siellä muitakin vaihtoehtoja. Tuo on repro, alkuperäiseen kunnostettuun olisi tullut tyyliin sata taalaa panttia siihen saakka että on palauttanut vanhan. En jaksanut alkaa palauttelemaan, niin ostin tuollaisen.

    Kokonaiskustannus noin 350€. Tuli sillä shipping programmilla, missä ostettaessa maksetaan verot ja tullit. Reilussa viikossa kotona.

    Minäkin ensin meinasin pelkällä tiivistesarjalla pärjätä, mutta oli niin paljon rokkenrollia siinä nivelessä, että uusi käikäle tuntui helpoimmalta vaihtoehdolta. Nyt on oikein hyvä ohjaustutuma.
     
  2. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Kaipasiko tuo uusi venttiili säätöä? Vai oliko kohdallaan heti kun asensi paikoilleen?..... niiden tiivisteiden vaihdon jälkeen on mielenkiintoinen tilanne ekakertalaiselle kun ohjaus tempaiseekin toiseen reunaan vaikka ei koske rattiin.... sitten lukemaan sitä pientä pränttiä mukana tulleesta säätöohjeesta. Corvetessahan tuollainen ohjauksentehostin oli kai pitkälle 70 luvulle, ja siihen suositellaan käytettäväksi GM Powersteering Fluidia....joka ei ole atf:fää. Toimii hyvin ihan traktorihydrauliikka öljyllä, eikä tiputtele niin herkästi kuin liru atf.
     
  3. Impalamies

    Impalamies 3rd gear

    Kiitos tosta eBay-linkistä. RockAutossa näytti control valve maksavan 200 euroa rahteineen, siihen sitten alvit päälle. Voisi siis päästä alle kolmen huntin... Kiinnostaa myös toimiiko tuo oikein asennuksen jälkeen vai pitääkö säädellä,
     
  4. MikkoSa

    MikkoSa 1st gear

    Tuo sattui olemaan säädössään heti paketista. Mutta ei se säätö ole paha homma, mulla ainakin oli vaihtotyön aikana etupyörät valmiiksi ilmassa, niin siinähän sen testaa. Kone pyörimään ja katsoo minne tempoo. Peltikorkin alla päädyssä on säätöruuvi.

    Ohjeessa myös kehotettiin huuhtelemaan systeemi läpi uudella öljyllä ennen paluuputken kytkemistä. Sen tein. Atf:ää laitoin.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Joo ei säätö ole hankala juttu mutta silloin vaan yllätti ekalla kerralla kun ei oikein tiennyt mitä tapahtuu.....itse kasatessa ei se kara sitten ollutkaan lähellekään kohdallaan aluksi....:D
     
  6. tzampy

    tzampy 3rd gear

    tänään itse asiassa sain impalan papereita sen verran käsiini että selvisi on alunperin punainen.. ei tuo teidän auto olisi käyttöön otettu vuonna 68 vaikka on vuosimalliltaan 67
     
  7. budweiser

    budweiser Gearhead

    Tarviiko kukaan '65 Impalan etupään kaikkia rumpujarruosia...jäi levyjarruihin siirtymisen jäljiltä ylimääräiseksi...rummut, sylinterit, pääsylinteri jne aivan kaikki hilppeet. Satkulla koko keko.
    0400-278 279.
     
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuollaine kauhtunut tummanpunainen 67 Impala oli Ruukissa.joskus 80-luvun alussa. Käytiin sillä yksi Oulun näyttely reissu.
     
  9. CDV

    CDV Gearhead

    Voi olla käyttöönotettu 68 ei ole tietoa. Ollut V8:lla kuitenkin uutena.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kuulukos tollasen x-runkosen tuntua siltä, että meinaa karata hallinnasta, jos kurvissa on vähän jotain terävämpää monttua?
     
  11. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    Ei. Laita(ta) pyöränkulmat kuntoon...
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Sitten tuskin on enää pelkistä kulmista kiinni. Pitääpä tutkia vähän tukivarsia.
     
  13. SS396

    SS396 3rd gear

    Vai onko ongelma tämä?

     
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Sanoin epäselvästi, ei vetele oikeestaan. Lähinnä nykyisin yleisissä pienissä päällystevaurioissa, joissa on sellanen 2-3cm syvä teräväkulmanen asfalttikaries, niin tuntuu, että jotain on irti. Kaarteessa autokin on sit hetken "irti" tiestä. Tosin samaa ongelmaa on kyllä kaiken ikäsissä fuul size koreissa, etupään vaimennus ei oikein jaksa.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    V#ttu ei olleet impalat ja bel-airit harvassa lauantai yönä Västerååsissa entisen statoilin pihassa.....millä sais nuo ruotsi-raggarit vaihtamaan kaluston vaikka Volvoihin. Ei tässä pieni ihminen ymmärrä niiden touhuja kun homman pointtina tuntuu olevan vaan x-runkoisten hakkaaminen p#skaksi.... siellä vanhan sielua ihan riipii..

    :mad::mad::(
     
  16. tzampy

    tzampy 3rd gear

    Tähän sen verran palaan, että valmistenumerosta selvisi auton olleen alkuperäisenä v6 ja 3v manuaali sekä vaaleansininen. olisikohan sama auto kuitenkin?
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Älä kovin hirveesti eti ton ikäsiä VeeKutosia. Eiköhän kaikki tarjolla olleet ollu sillon L6.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Pitäs jossain välissä asennella alkuperänen hakuvalo-optio kuusnepaan. Accessories installation manuaalin mukaan se kahva tulee sisälle jotenkin hassuun kohtaan, voikohan sitä edes käyttää? Onko kellään sellasta asennettuna?
     
  19. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Mulla olis kans. Suunnitteella asentaa. Vielä oo saanu aikaseks
     
  20. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear


    Mä voisin ottaa niistä yhen
     

Kerro tästä muillekin!