Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oho, oikein isolohkolla 8) Meidän kuusseiskassa farmarissa on nyt talvella täysrempattu ja aika kivasti piristetty 350 :D
    Tota '65 Biscaynen ainukaisuutta eden Biscayne-mallisena epäilen vahvasti mut mitäpä sen väliä, kiva ja hieno autohan se on kummiskin.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Kokkolassakin on/oli projektina n.-66 bel air farmari 402:lla,auton nykytilasta ei havaintoa mut joku vuosi sitten se vielä oli omistajallaan seisomassa jossain!
     
  3. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Jooo...lohko on iso, mutta kun kone on vakio saasteversio niin eipä siinä muuta isoo olekaan. Ajamisinnostus voitti koneenrakennusinnostuksen, niinpä löin myllyn nippuun ns. niine paskoineen. Ehkäpä joskus....
    Muuten, Paraisilla seisoo metässä yks '66 Biscayne farmari mutta se on vaan 2 penkkirivinen, ja kaikinpuolin paska mutta mikä parasta, omistaja ei myy sitä! Ei ainakaan v.1988 eikä 2001.
     
  4. Dartsan

    Dartsan Gearhead

  5. rikuuuu

    rikuuuu 1st gear

    uusi omistaja voi olla huoletta se on oikeasti ainut -65 4d sedan biscayne suomen rekisterissä eli ei ole kellään paitti sulla. lämmöt saat nousemaan ku laitat uuden termostaatin joku 82 asteinen on hyvä. hyviä harrastehetkiä!!!
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kuulostaa ihan NTM-2 :lta. Siinä ei ikinä 327 ole ollutkaan, vaikka otteessa niin lukeekin.
    Oli muistaaksein 94 minullakin ja sehän on kiertänyt kuin yleinen nainen , muutamalla muullakin OD lukijalla.
    Se oli kyseisessä kaupassa myynnissä ja kauppiaalle tuli jopa mainittua että on 283, kun siellä sattumalta poikkesimme.
     
  7. low_impala63

    low_impala63 1st gear

    Joo jos oikein muistan ni oon 22-23 omistaja mutta mutta multa tää ei lähe enää eteen päin täältä itä-helsingistä muuta kuin jollain tähtitieteellisellä summalla , oli nimittäin ensimmäinen oma auto :D :D ... Joo ei siitä koneesta niin väliä kun uus on jo hommattu niin kun tuolla jo kirjoittelin... Kolmas kesä alkaa sillä väljällä 283sella mille ei oo tarvinnu tehä yhtään mitään muuta ku lisäillä oljyä silloin tällöin ja auto on ollu aika lailla joka päivä käytössä kesäsin niinku pitääkin. Ens syksynä viimeistään uus mylly ja ehkä uus lootakin pomppaa paikalleen... Onko sulla (Jäpälä) mitään hajua siitä millä tekniikalla tää NTM-2nen on alun perin ollu?
     
  8. Boogie

    Boogie 1st gear

    Ihan asiasta toiseen, mutta low_impala63 taidat olla meitin armeija kavereita upinniemestä.
    Ajattelin vaan ,että pistähän yv:tä jos satut olemaan sama tyyppi.
    Nähtiin viimeksi lokakuun ruisingeissa.

    Ostin meinaan ittekkin 63 2dht impalan, niin ois kiva vaihtaa kuulumisia!!
    :D
     
  9. drucer

    drucer 1st gear

    Hieno Biscayne! Onneksi olkoon uudelle omistajalle!
     
  10. tabs

    tabs Gearhead

    Niin meinasitko sitä valkoista -67 projekti farkkua joka oli ilman laatikkoa mynnissä? Sehän myytiin jonnekkin toiselle paikkakunnalle...???
    Mutta kuka tietää mihin joutu se Puna/kulta -65 isolohko Belair farmari?
    Se oli hieno ja hyvin rakennettu...
     
  11. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Kas, siinähän on jotkut ekstra lisä puskurinpäätkin varsinaisen etupuskurin alla, eipä ole tuollaisiakaan ennen osunut silmään. Aika Off-Road alusta taitaa olla, tuoltahan mahtuu pystykorva juoksemaan ali :rotfl:

    Kiva peli, eni veni
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Totta turiset 4dtolppamies, tonttiin vaan. Meillä kulkee Oildropperi nyt tommosella korkeudella http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/tre06_3.jpg Alemmas ei oikein saa järkevästi tavallisilla palikoilla mut ens talvena vois ajatella että vaihtais tohon ilmajouset niin sit saatais haluttaessa kunnon säädötkin 8) Nyt tossa on homma tehty niin että autossa on vanin jouset ja takana sit vielä ilmaiskarit jolla hommaa voi vähän pelata kuorman mukaan. Vielä ei oo tarvinnut kun enimmillään autossa on ollut vaan 14 hengen poka ja sekin vaan pienen matkaa eli paikallisesta rokkibaarista tallille eikä pohja ottanut silloinkaan kiinni missään ja normaalisti reissut on ajeltu pikkulastilla eli alle 10 hengen kuormalla :wink:
     
  13. rikuuuu

    rikuuuu 1st gear

    autossa ilmaiskarit saa laskettua/nostettua millekorkeudelle huvittaa ja etu /takapuskurien kävyt harvinaiset lisävarusteet jotka saanut tilata lisävarusteena vuonna-65 SS-malleissa yleisemmät (avot ja coupet)
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sehän auttaa vähän jos siinä on jo ilmaiskarit mut ei niillä vielä hirveesti pelata ton korkeuden kanssa, ilmajouset se kyllä sit tarvis jotta auton saa halutessaan oikein kunnon asentoon kuten esim. tämä kuuskolmonen tässä http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/acs06_7.jpg
     
  15. rikuuuu

    rikuuuu 1st gear

    Totta tuokin. Tossa -63:sessa on jo ryhti kohdallaan. mikä muuten ton sun -67:n tarina on? olisko Jalasjärven hautaustoimiston vanha auto?
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    En oo ehtinyt/viitsinyt/jaksanut vielä selvittää, pitäis kyllä joskus tsekata ihan huvikseen. Mut harrastekäytössä erilaisia tapahtumia kiertelemässä toi on ollut ainakin jostain 80-luvulta asti, tosin myöhemmin seissyt välillä 1997-2005 jolloin toi tuli alkuvuodesta hommattua itelle ja sit kunnostettua se ens alkuun viime kesäks ajokuntoon ja nyt sit perusteellisemmin. Mut kun kattelee niitä sen penkkejä (sitä takimmaisintakin) ja sisäverhoiluja muutenkin niin jotenkin vaikuttais ettei se olis ollu kalmavaununa kun kaikki noi on ihan orggista. Olisko säilynyt tallessa ja ollut sit laitettavissa autoon takas mikäli ne olis ollut sieltä vuosia pois, en tiedä. Mut joku päivä ton historian vois ihan omaks iloks vielä selvittääkin :wink:
     
  17. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Ne penkit säilyy ruumisautoissa, kun ne on vaan alastaitettuna kiskojen alla. Näät poratuista pultinreijistä, jos on kiskot ollu. Mun auto on alunperin Ekenäs Begravningsbyrån kylmäkuljetin, ollut ainakin v. 1977 asti josta todisteena autossa erään matkustajan kuolintodistus. Ton Tammisaaren kukka&kuoleman lisäksi oon kolmas omistaja.
     
  18. bel58

    bel58 3rd gear

    se 67 projekti kokkolasta men kajaanin kautta iisalmeen ja on ny tampereen seudulla hyvässä kuosissa.
     
  19. rikuuuu

    rikuuuu 1st gear

    n. 90% varmasti se on se Jalasjärven vanha ruumisauto olin mukana sillon hakemassa sitä vaikken kovin vanha sillon ollutkaa vuosi oli ehkä 88 -89 jotenki jääny mieleen se auto. seiso firman takana katoksessa ja oli sillon ollut pois käytöstä jo jotain 10 vuotta tosin silloin tällöin kuitenkin liikuteltu ja ajamalla se siitä sillon vietiin. sitte oli vähänaikaa Merikarvialla paikallisen jenkkeihin mieltyneen poliisin omistuksessa ja sieltä johonkin Helsinginseudulle. ja takaosaston hyvä kunto johtuu juuri siitä kun penkit olleet piilossa.
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Muistaaksein just sillä 283:lla, mut siin on muistaaksein ollut ohjaustehostin alkujaan. Olin muistaaksein 3:s suomiomistaja tuolloin. Auto oli just sisustettu ja maalattu kun sen ostin huimalla 20tmk hinnalla (oi niitä hintoja) :cry: Imatralta

    Missäköhän minun muut vanhat 63 2dht on?
    Punanen NTM-2 low_impala
    Sininen ZHJ-154, oli viimekesällä myynnissä kesälahdella?
    Valkonen NYE-36 sampop?
    Vihree NPP-73, oli viimekesänä myynnissä lappeenrannassa, myyty?
     

Kerro tästä muillekin!