Bemarikuskit puskurissa kiinni koko ajan!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja poekonen, 3.7.2011.

  1. daimleri

    daimleri Gearhead

    no siinä on niitä kaksi

    mut miksi niitä pitäisi poistaa ? ethän säkään poista omastas palikoita ?? :eek: :eek:

    ihan sama, se on kuitenkin paketti jonka saa sellaisenaan kaupan hyllyltä suoraan käyttöön ilman että sitä tarttee jälkeenpäin omassa pajassa parannella

    mikäs muuten on se sun vakiopelis joka tiputti ton 530:sen ?
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Vakiopeli? En tiedä kun en omista.Kuulemma vakiona 0-100 jotain 6,5-7,0 luokkaa on ollu. ilman silmänkääntötemppuja....(turbo). Nyt ehkä vähän nopeemmin menee. Edelleen ilman silmänkääntötemppuja. ite rakennettu kuitenkin. Ja ne sun jenkit oli?
     
  3. daimleri

    daimleri Gearhead

    sori, my misstake :oops:

    se olikin toi "jupe---" jonka vakiopelin mukana se ei ollu pysynyt

    mun jenkit ? ne on tätä nykyä vaan noita työkaluja, muutama pikkari (ja yx ssr jota ei tunnu saavan kilpiin millään ilveellä :-? ) caminosta aikoinaan aloitin, matkalle on mahtunut vaikka mitä, vakiota ja vähemmän vakioo mut silti ollu aina ns daily-driver fiude

    emmä silti ymmärrä ajatusta siitä et turbo on "silmänkääntötemppu", sehän on yx tekninen vimpain siellä konehuoneessa samalla tavalla kuin joku muukin. vai onko ruisku "silmänkääntötemppu" verrattuna kaasariin, 4" rööri "silmänkääntötemppu" verrattuna siihen alkup. 1,5", vaparisuodatin "silmänkääntötemppu" vrt orkis putsariin tai tai tai ....... ?

    i rest my case
     
  4. Maria

    Maria 1st gear

    No ei vissiin tarvitsis miettiä kun ajaa rajoitusten mukaan.. :wink:

    Onneks mullei oo mitään riisikuppia tai wannabe volkkaria..
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Moni ymmärtää väärin tän mun tietynlaisen "turbovihan",Pointti on se että en kunnioita pikkupullokoneita joihin on väkisin ängetty"tehoa"...Jos tämmöseen isoon koneeseen hyrrän laittaakin niin ei siinä mitään,siinä koneessa on kuitenkin itsessään jo olemassa se KONE. Ja monesti olen todennutkin että turbo on hyvä konsti perhedieseleihin,vähentää kulutusta ja antaa lisäpotkua. Sitä en kunnioita että on 2-litranen kokispullo ja siihen pakataan väkisintehtyä tehoa...Varmasti suurinpiirtein ymmärrätte mitä meinaan.Ei ole tarkotus dissata jenkkeihin laitettuja turboja niinkään.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Siinä mielessä mulla on objektiivinen näkemys asiaan että kaveri on kiskonu kokispullosta kisakäyttöön yli 600,silti sekin ymmärtää eron.Kattokaas on eri asia virittää auto radalle,tai sitten tehdä siitä semmonen joka pelaa emännänkin päivittäisillä kauppareissuilla...Ja se onkin välillä ollu vaikeeta,nyt onnistu ekaa kertaa.
     
  7. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla on semmonen tapa että mä en unelmoi lottovoitoista tai mistään muustakaan utopistisesta aatteesta,vaan oon tottunu siihen että tekee omien resurssien mukaan...Ja ite. Mut Waltterille on tiedossa ihan eri tyyli... :D Mutta tietysti resurssien mukaan.Eri tyylillä tarkoitan sitä että kyseessä on entisöinti...Siihen virityspolulle ei tee mieli lähteä uudestaan,3 vuotta menee pelkästään "opiskeluun"..Koneen toimintaa.
     
  9. ata

    ata Gearhead

    En mä nyt tiedä onko tuo sitten kauhean kova peli. Parilla kaverilla kyllä on juuri noita 530d:itä ja ovat kyllä niistä käsittääkseni tykänneet ja useampiakin Bemareita omistaneet muiden autojen muassa, että ei ne nyt varmaan mitenkään huonoja autoja ole. Mulla on ajossa tällä hetkellä 2 autoa, joista molemmat ovat aika lähelle samaa luokkaa tuossa 0-100 kiihtyvyydessä, ehkä vähän nopeampia. Toinen ihan vakiona ja toinen vähän piristettynä (kyllä sekin vakionakin on 0-100 mennyt GM:n mukaan 6,8 s, mutta nykyään tosiaan vähän vähemmän, noi 0-100 ajat on tietokoneella laskettuja arvoja tosin vain, faktaa minulla on vain varttimaililta ja tehoista, ja nuo arvot täsmäävät niihin. Toinen autoista on saksalainen ja toinen australialainen. Vakio aussivehje ei ole edes oman mallisarjansa nopein ja tehokkain versio... 0-100 vakiona n. 5,5 s, moottorina Chevyn amerikkalainen vapaastihengittävä V8. Mutta tosiaan ei tule itse tuolla maantiellä yleensä provosoiduttua vaikka joku yrittää. Kyllähän tuollakin jollekin M3:lle toki jäisi jos lähtisi yrittämään, mutta ei mun tartte, kun itse tiedän mitä auto kulkee ja miten lähtee, ei sitä tarvittse liikenteessä todistella. Niin ja noi omat autothan ei ole mitenkään erikoisen kovia pelejä, vain itselle nippa nappa riittäviä ehkä hieman keskivertoautoa suorituskykyisempiä autoja ettei ihan akuutista tehonpuutteesta kärsisi, mutta noilla kadunmiehen kiihdytyspäivillä käydessä olen jäänyt sinne puolen välin paikkeille siellä käyneistä aina. Hitaaltahan se oma auto yleensä aina tuntuu melkein joka tapauksessa...

    Mutta sitä en tiedä miksi tosiaan tällä viikolla vanha ei mitenkään erityisen nopean tai siistin näköinen Bemari roikkui tappituntumalla perässä moottoritiellä.
     
  10. MustangGT

    MustangGT Gearhead


    Mullakin vakio -99 GT. Kirjasta luin 0-100 5.5s. On ne bemut aina jääneet vakiollakin :) :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. rötvä

    rötvä 1st gear

    Ja isoisä syöksy messerschmitillä yli 700kmh 8)
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Tai alinopeutta. Liian pienestä nopeudestakin voi saada sakot.
     
  13. VR 37

    VR 37 1st gear

    Voi olla, mutta ajaa kuitenkin rajoitusten mukaan. Nopeusrajoitus = suurin sallittu nopeus.
    Alinopeutta ei ole sen tarkemmin määritelty tieliikennelaissa: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267 (24§)
    Huonolla tuurilla sakko tulee jo yhden km/h ylinopeudesta(nollatoleranssi)
     
  14. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    sitte se en ollu ainakaan minä,ku mun sysleri on -71,ajoin kyllä tiistaina huittinen-seinäjoki-lapua-kauhava- - - - kohti oulua :D
     
  16. agm

    agm 3rd gear

    tarvii varmaan ottaa toi mun 320iA vm.86 taas ajoon, ja kahtoa miten ajo käytös muuttuu :eek:
     
  17. r.w.

    r.w. 1st gear

    Tulipa taas roikuttua BMW:llä takapuskurissa, ehkä noin 30sec ohituspaikan aukenemista odotellessa, kuitattuani toki hetkeä aiemmin sen kahdeksan (!?!?) auton possujunan, jota tämä avo-Caddylla 85km/h kruisaileva herrasmies veti perässään 100km/h -rajoitusalueella.

    No hard feelings, mutta miksei voi antaa tietä? Kuorma-autot, traktorit ja mopoautotkin väistävät. Toinen kysymys on toki, että miksi ei muut voi mennä ohi, kyllä sillä Tojotallakin näillä rajoituksilla kerkeää, vaikka sitten hiukan venyttämälläkin. Toivottavasti en itse ajokäytökselläni aiheuttanut foorumikirjoituskynnyksen ylittävää mielipahaa.
     
  18. debner

    debner Gearhead

    Eipä ole tullut törmättyä tuollaiseen ilmiöön, mutta poikkeuksetta aina kun lähden Bemarilla liikenteeseen niin takapuskurissa roikkuu joka matkalla milloin minkäkin merkkisellä autolla liikkuvia ääliöitä.

    Ei ole juuri ollut väliä olenko pihasta valinnut vakiokuntoisista tavallisen Bemarin vai dieselibemarin vai 300 hv bemarin vaiko hellepäiväksi hitaan kruisailun avobemarin (200hv).
    Jokaisella niillä tosin pääsee sen mitä rajoitukset sallii ja alle sen tai epätasaista nopeutta sahaavista pääsee jopa ohikin, oli jättimunaisella kaverilla vehkeensä rahtaamiseksi jenkki tai ei.
     
  19. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Tää on hyvä ! :D :D :D
    Ja sitten nulikka kurvaa eteen, että "haistas minunkin peffaa". :oops:
     
  20. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Tottahan tuo on tien anto: mitä piru siinä häviää, kun hullut kaahaa ohi , ajellaan ihmisiksi ja nautitaan jenkkien ainutlaatuisesta kyydistä, eikö?
     

Kerro tästä muillekin!