Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    60snt +-5snt
     
  2. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Kattoo viestiketjuu hivenen taaksepäin..
    viesti 2017 on tuoreita hintoja.
     
  3. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    Ylämyllyn rallicross ja Karting miehet tietää kyllä palavien aineiden( bensojen ) päälle . Siellä alueella on kovia kuskeja , joilla on ranteet - kohdallaan mm. Heikkisen Topi , Esa-Pekka Lappi .
    Tunnen kaverit henkilökohtaisesti , kaverit "syöttää " kyllä , jos bensa palaa...
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noi etanoliuudistukset e10 ym kun tuli niin viimeistään hävis kesto.


    10v sitten pysy motskan tankissakin talven yli hyvänä, nyt puhuvat että 2kk jo maksimi
     
    fudge85 tykkää tästä.
  5. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Mielenkiinnosta; miks etanolibensa ei tiiviissä jerryssä säily jos viina lasipullossa säilyy?
    No, säilyy kellä säilyy, mut jos malttaa olla juomati ni ei pilalle mene kyllä.
     
  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Ok, kiitos.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kait siinä muutakin pielessä on kuin etanoli?
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Hyvästä tiiä...tuntuu olevan oktaaniluvut ilmeisesti mitä sattuu edelleen vielä tänä päivänä, tankkasin kerran epähuomiossa kannusta ryssän "95 oktaanista" dusteriin, no sepä ei sit sammunutkaan kauppareissun jälkeen...
     
    kimmok2014 tykkää tästä.
  9. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    On siellä sitten " Ryssä " buusteria pakko olla . Väljät Molon( Army ) koneet vaatii räjähtäävää polttoainetta Venäjän karuissa olosuhteissa . Älkää hajottako vehkeitänne halvalla Casolla . Yleensä halpa ei ole hyvää , vaikka vähän euroja säästääkin . Kun kusee housuihin on hetken lämmin - ja sitten palelee...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos on korkeeviritteinen kaasaripeli niin sillon ei venäjän bensa ehkä ole se juttu.
     
    palontie tykkää tästä.
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    En tiedä korkeaviritteisistä,mutta 10.6 ja 10.85 puristavat 454:set saa juodakseen lukoilin 95 bensaa eikä ole tarvin tinkiä ennakoista. Molemmat dynoajettu samalla liemellä. Viipurin sivuasemilta kun joskus tankkaillu niin välillä on ollu jotain "pientä laatuheikkoutta" havaittavissa.
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    En tiiä mistä johtu mutta kun sitten purin tuon 340:sen niin jokaisesta männästä oli ylin rengas poikki tai jopa useassa osassa... Ei oo jaksanu enää jonotella..
     
  13. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Naapurin isomman perämoottorin kaasarit kävin purkamassa yksi kevät, olivat kohokammioistaan niin kovasti hapettuneet, mössöä, että kysyin montako vuotta seisonut käyttämättä? Oli kuulemma syksyllä vielä ajanut, 95 etanolibensalla.

    Mulla noita pienkoneita ja 2-t/4-t crosseja, moni seisoo vuosia käyttämättä ja lähteevät käyntiin, sekä hyvin toimimaan tuosta vaan. Toki olen tullannut tuon venäjän bensan mitä niiden tankissa on.
     
    Muokattu: 29.9.2018
    moottorinlohko tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meilläpäin on Venäjän bensa hajottanut iskareista ja pakoputkista lähtien vaikka mitä. Muistan aina varoitella tankilla venäläisiä ökymaastureita ym, että menkää ihmeessä Suomeen tankkaamaan.
     
    Nyypäle66 ja palontie tykkäävät tästä.
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Alakertoja on mennyt ja venttilivarrenkumeja sekä pakoputkia ruostunut sisältä täälläpäin.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvin on venäjän pensa (Lukoil) toiminut +200hv/litra vehkeissäkin.

    Ongelmia ollut lähinnä Suomibensan kanssa, abc:n 98 aiheuttanut eniten probleemaa, pelit herjaa heikkolaatuista polttoainetta.

    Just vetari porsi yhdestä omasta autosta, menee ryssän bensan piikkiin. :D
     
    palontie tykkää tästä.
  17. stana

    stana 3rd gear

    Mullakin on mennyt rengas vennään bensalla. Ja just piti käydä lisää että saa ajettua viat pihalle.
     
    J.J. ja palontie tykkäävät tästä.
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Meinaat että jälkikäynnillä ja nakuttamisella ei voi olla mitään yhteyttä männänrenkaiden katkeamiseen? En nyt tarkoittanut että lopetin sen takia käymisen, ei vaan huvita yhtään jonotella tuntitolkulla vesi/räntäsateessa ja kaupan päälle kuunnella vittuilua toppahousulta. On muutakin tekemistä...

    Lukoilin bensa toimi ihan hyvin, ei siinä mitään. Mut kun Lukoilille on kotipihalta 90km niin syö vähän intoa lähteä...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai on. Mutta se on oma vika jos jatkaa sen aineen käyttöä. Kuten sanoin, korkeaviritteinen peli kaasarilla ei ole se paras venäjän bensalle. Vanhat kaasari corollatkin vähän tykkäs huonoa, ruiskulla pelaa. Näin esimerkiksi.

    Mulla oli kans oldsi päälle kympin rutulla ja ei millään löytynyt järkeviä säätöjä. Myin auton sitten koska en rupea Suomessa väkisin tankille. Muuten ei missään oo ongelmia ollut. Pari kertaa on tullut huonolaatuista tavaraa minkä haistaa jo tankatessa. Dieselikään ei ole kertaakaan jäätynyt. Tankkauksen takana 1000+
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oiskohan tossa caddyssä noi kattoikkunan vesiletkut hapertunut ton ryssän 95 takia?
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!