Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Onkos kellään ollu mitään ongelmia neukkudieselin kanssa ? Mulla tekee sellasta ettei 6.5 td halua oikein startata lämpimänä tolla karhubaarin toplivoolla, suomi kiisselillä toimii hienosti... mikäköhän vois olla noitten naftojen ero ja voiskohan neukkukiisseliä parantaa jotenki vastaamaan suomilientä...??? Kellään mitään visioita aiheesta...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2t öljyä ainakin moni laittaa voitelun takia. Itellä aina toi diisseli toiminu joten kannattaa vaihtaa asemaa?
     
  3. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Öljy ei vaikuta tulokseen, kokeiltu on... mikäköhän noissa liemissä on erona ???
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miltä se haisee tai minkä väristä?

    Vieläkin on paikoitellen eroja polttoaineen laaduissa joten siitä se varmasti johtuu. Oon neljää eri dieselautoa ja naapuri kahta tankannut venäjän dieselillä + tietysti monet monet muut (tuhannet) ja nou problem. Ainoo on tosiaan että pumpun tiiviste voinut vähän kuivahtaa mihin öljy tuo jeesin ja talvisin jäänestoa kun se venäjän aine jäätyy joskus jo -10nessä.
     
  5. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Juu. Tuo öljy hommeli on tiedossa... väri vaihtelee kellertävästä rusehtavan kautta kirkkaaseen.. lienee joku sata tankattua litraa ollu kerosiiniä missä koostumus on hiukan toinen ku dieselillä... suomi aineella toimii ihan ok. Paras varmaan vaan vaihtaa asemaa. :)
     
  6. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Niin ja haisee aivan saatanan pahalta... :)
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Jos kerosiiniä on ollut, niin silloin suurin ero on rasvaisuudessa ja kylmän kestävyydessä. Ei pitäisi kerosiinin maanpinnalla menemän hyhmään.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ekan kerran tais tulla huti. Eilen tankkasin 307skaan toisen kerran ysikakkosta ekotranssilta.


    Tulpat kai sotkeentu yllättäen ja jälkikäyntiä tuli vaikka tyhjäkäynti oli pirun matalalla. Voipi olla joku muukin mutta niin selvä syy-yhteys...

    Hais kyllä ihan normaalilta. Pitänee ysivitoseen siirtyä kun välillä ollu jälkikäyntiä muillaki peleillä ysikakkosen kanssa vaikkei pitäis
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    Kävin Läskelässä ja Sortavalassa alkuviikosta. Yksi paikallinen on töissä Kajaanissa ja ajaa väliä aina torstaina sekä sunnuntaina, auto on ihan uusi Qashqai. Ajaa 92:lla koska väiti sillä olevan kulutuksen pienempi kuin 95:llä. Hän selitti että 95 sisältää kaikenlaisia kemikaaleja ja "oikean" bensan osuus olisi pienempi.

    Tuttu kävi eka kertaa hakemassa bensaa rajan takaa omaan 560 SEC mersuun. Reiserecherin (=ajotietokone) mukaan kulutus on ollut pienempi mitä suomibensalla jolla pari vuotta ajellut.

    Itse havaitsin saman aikoinaan kun ajoin usean kerran Kostamukseen mersulla Viipurin Nesteen bensalla ja takaisin taasen paikallisella gasolla. Paluumatkalla vei vähemmin... mutta kartan mukaan tultiinkin alaspäin :rotfl: .
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen ollut havaitsevani joskus saman ilmiön, siis kulutuksen laskun, ja veikkaisin, että itäbensassa on energia-arvo suurempi. Se jättää rasvaisemman jäljen auton kylkeenkin, jos sattuu vähän roiskumaan.
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

    Kannattaa tankata isommilta asemilta missä säiliöt on maan alla ja tosiaan tuo 92 vaikuttaa energia sisällöltään paremmalta ku meitin 95€10...
    Ja tuosta lyijystä, russkikamrat ei kuullemma ole koskaan käyttäny lyijyä bensassa, jtn kalium tms pohjaista lisäainetta venttaalien suojaksi mene ja tiedä, monessa kattivehkeessä itekki käyttäny eikä mitn ihmeitä päästöissä...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tänään oli kolme suomiautoa hallitettu? Venäjällä. Venäjältä Suomeen tultaessa. Mikähän lie. Niiralassa näin.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pistokokeita. Tai voi tietysti olla jotain perusteltua epäilyäkin mutta kuulemma ne tekee pistokokeitakin. Isä on tainnut pari kertaa käydä hallin puolella.
     
  14. T.hilter

    T.hilter 3rd gear

    Jospa on taas työkaverin tuttu ollut taas hallissa saamassa sakon joka jää maksamatta kuten ne kaikki muutkin. Kuskaa vaikka mitä liikaa eikä maksa sakkoja kun on minimituloilla ja ulosotossa lie vaikka kuinka paljon. Eivät viitsi joka kerta edes katsoa vaikka tietävät.
     
  15. Lmoottori

    Lmoottori 1st gear

    Olen menossa tankkaamaan Niiralasta yli ekaa kertaa joten pari kysymystä heräsi, normaalisti tankkaan Sallassa jossa rajanylitys sujuu molempiin suuntiin ripeästi ja ongelmia ei ole ollut.
    Ilmeisesti tullissa toiminta samanlaista kuin pohjoisempana, kelpaako suomenkieliset tullilaput?
    Mikä on lähin eastoilin asema rajan ylityksen jälkeen, polttoaineenhinnoissa ei taida kauheasti olla eroa, saatikka laadussa. Kulkineena uudehko saksalaiskonsernin diesel jossa hiukkassuodatin.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suomalaiset laput käy. Lähin eastoil asema taitaa olla ekotrans, ennen kun ylitetään rautatie. Rajalta pari km.

    Diesel pyörii 29-30rub. Rajanylitys sujuu yleensä hyvin vaikka väkeä on hieman enemmän varmasti kun Sallassa,
     
  17. hupsuti

    hupsuti 1st gear

    aamulla vartiuksen ylityspaikalla jaettiin pitkästä aikaa sakkoja. 2000 rub oli sakon määrä.asia viety eteenpäin.musta nissan sakottajan autona .
     
  18. T.hilter

    T.hilter 3rd gear

    Mikäs oli syynä vaiko ei mitään?
     
  19. hupsuti

    hupsuti 1st gear

    niin.kait liian vähän aikaa venäjän puolella vaikka käytiin välipuomin takana. se sakottaja vaan jankutti että venäjän lain mukaan plaa plaa plaa.kyseessä kulttuuri viisumi.mutta minun rahoja eivät huijarit nappaa. mennessä pikkukopissa merkkasivat jotakin epämääräistä siihen pikkulappuun.ei saa että mitä.meinaan ensi kerran kysyä niiltä auton tarkastajilta onko sakottajia.sanokoot mitä sanoot,ei kait se kysyminen haitanne ketään.joillekkin ovat sanoneet suoraan että nyt ovat sakottajat paikalla joten käykää fregatassa kahvilla ja kuitti mukaan.mutta joju on saanut siitäkin huolimatta sakon vaikka kuitti ollut kahvilla käynnistä. on tämä kyllä ihme hommaa..
     
  20. neutral

    neutral 1st gear

    Mitä ootte mieltä venäjän 92 vs 95? Kaveri vannotti että kokeile 92:sta että se passaa varsin hyvin ainakin tuohon vm.98 pikku toyotaan. Siihen nyt oon ostanu sitä 2X enkä ole huomannu nakutusta tai muutakaan huonoa.
     

Kerro tästä muillekin!