Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Ei todellakaan ole oikea taho, mutta siihen ne vaan tylysti vetoavat. Ja kun olet itse siinä sitä sakkoa saamassa ja vastaan kun rupeat inttämään, niin omaa asemaa siinä vaan hankaloittaa. Kokeilin sitäkin joskus ja niin minulle ainakin kävi. Voihan se tietty olla että valitsin sanani jotenkin huolimattomasti...
    Vaikka omastamielestäni olen suustani jonkun sorttinen "Ruuneberi", niin ei niistä tilanteista puhumalla ulos luikertele, vaan aina tullaan siihen että minä olen se joka on lakia rikkonut ja joudun siitä maksamaan. Ja en siis todellakaan puolustele Tullin tai muiden varanomaisten toimintaa ja olen sitä mieltä ettei esim. tuosta laittomasta viinantuonnista määrättävä sakko ole todellakaan millään muotoa realistinen, mutta johonkin on ne rajat vedettävä ja ko.asiassa ne on siinä, enkä minä ainakaan pysty sitä mihinkään muuttamaan vaikka ehkä haluaisinkin. Kautta aikojen on kovia tuomioita tullut siitä, kun yrität jättää valtiolle tai verottajalle jotain maksamatta.
    Hyvä että olet jaksanut sen kantelun tehdä, toivottavasti sillä on jotain vaikutusta asioihin vielä joskus.
    Oho, jopas taitaa lähteä keskustelu rönsyilemään itse aiheesta, mutta kyllähän tuo tulli tuohon bensan hakemiseen venäjältä liittyy...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mun mielestä ja muistaakseni ei enää nykyään sieltä saa kuin bensaa veroa maksamalla itselle. Eli jos on valmiiksi kertonut että on ylimääräistä bensaa niin sille lasketaan hinta ja saat sen viedä mutta tupakka ja alkoholituotteet otetaan pois vaikka maksaisit mitä.


    Tokihan moni tullimies voi pullon keppanaa katsoa läpi sormien mutta muuten.



    Virosta kun saa tutut alkoholijuomat lievät alkoholit samaan hintaan ja taxfreen hintaero viroon nähden ei niin hirveä ole etteikö kannattaisi virosta enemmin tuoda....
     
  3. neutral

    neutral 1st gear

    Tänään pissivät silmään Ariksella. :mad: :mad: Poikkeuksellisesti otin kahta laatua bensaa. Kulkuneuvoon 92:sta ja kanisteriin 95:sta... Kuittia ei maksaessa tarjottu ja poistuin asemalta mäelle. Siinä alkoi raksuttamaan että pikkuisen tuntui summa isolta. No mäellä kävin kahvilla ja laskin että ottivat koko satsista 95:n hinnan. Kävin poistullessa sanomassa mutta suomeksi puhuminen loppui tiskin takana äkkiä. Ei suuresta summasta ole kyse, noin 2,5 eur mut kierrämpä jatkossa aseman (ajan pihan kautta mutten tankkaa) ja kuitin muistan tästä lähtien pyytää aina. Nimittäin aina tuota kuittia ei joka paikassa tarjota.. :odroll: :odroll:
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Värtsilässä? ^
     
  5. JuQ

    JuQ 1st gear

    Jos tupakkoissa on suomen ja ruotsin kieliset merkinnät niin saat pitää, elikäs tax freen ne suomi-kartsat.

    Ei ne Niiralassa rupee laskuttamaan jos sulla on vaikka 0,5l viinapullo ja kolme 9pros siideriä, viemäriin ne saa itse kaataa.

    Monet ihmettelevät suuresti että uskallan tuoda sen pullon tax freestä, en minä ainakaan vielä usko että ei saa tuoda, pari kertaa kiinni jääneenä :)
     
  6. neutral

    neutral 1st gear

    Jep.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead


    Luulisi olevan tullilla yhteneväiset säännöt näistä tuliaisista.Mulle ei tosiaan annettu mahdollisuutta lunastaa kahta 1/2ltr lekaa ,enkä saanut itse kaataa vaan pullot hävisi näkösältä ja sakkolappu kouraan ja Joulun toivotukset :lol: :mad:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikka oiskin suomen/ruotsinkieliset tekstit niin tuua ei saa enempää kun 200 savuketta, ylimääräset lähtee!
     
  9. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    se on rehti peli isoveljeltä
     
  10. JuQ

    JuQ 1st gear

    Ei ne vaan lähe kun käy maksamassa kassalla verot,
    Lauantaina niiralassa oli varmaan joku tehostettu tulli päivä, Rajavartiolaitos tutki auton ja totesi että tulli voisi sanoa soosoo viinoista bensasta ja tupakoista ja laski menemään :D

    hei onko kellään tietoa mikä noissa viisumihakemuksissa tökkii monella kaverilla on viisumit myöhässä eikä myyjä tiedä itsekkään missä mennään?

    Aika erikoisen asian huomasin bensassa, oon viime aikoina testimielessä ajanut 95 nordicilta ostetulla bensalla, moottori on hieman terhakkaamman oloinen, mutta bensan kulutus kasvoi noin 2 litraa?

    Luulis että 95 kuluttaa vähemmän kuin 92 :eek: Autona Volvo 240 2 litran Solex kaasutin.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ne on alkanu lotrailemaan sinne jotain kun on hinnat halventunu? :lol:


    Pumputkin siellä tuntuu tökkivän että eiköhän kohta sielläkin remontti ja hinnat ylös...


    Paljos siittä sitten tulee kokonaishintaa kartongille verojen kera? Tää kyllä uus juttu mulle.
     
  12. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Venäjällä tullikoira nuuhki kovasti, hyvä etteivät purattaneet ovipaneleita, kun reunasta vielä näkyy jeesusteippi joka pitää melumattoa kiinni. Liekö ruostesuoja-aine kiinnostanut?
     
  13. 3191699

    3191699 1st gear

    Itsellä on aina käyny mielessä, että kun ensimmäistä kertaa menee "uudella" (lue käytetyllä) autollaan venäjälle ja tullikoira tulee nuuskimaan, niin jännittää saako se sieltä jonkin vainun. Ainakin Niiralassa oon huomannu, että ei ne niin perusautoja koiralla tutki, mutta kun kyseessä vähän vanhempi jenkki, niin kiinnostusta on.
    Eihän sitä koskaan tiedä millasella omistajalla se on siellä alkuperäisessä kotimaassaan ollu aiemmin ja mitä esim. verhouksien sisään on voinut jäädä... varsinkin jos kyseessä ns. neekerimalli...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tupakin hintakin oli taas noussu....



    Pari kertaa koira nuuskinu kymmenisen minuuttia autoa mutta ikinä ei oo mitään purettu. Parastahan se kun sadekelillä lyödään märkä piski autoon hyppimään ja sitten haisee heh.
     
  15. JuQ

    JuQ 1st gear

    Kyllä itseä juuri sadekelillä syletti kun 2 rapaista koiraa riehuu sisällä..

    Millos hinta on noussu? eilen ainakin oli tuttu 370 ja ergolla varmaankin se 360.

    Niin sitten suomen tullissa ylimääräiselle kartongille tulee noin 50 euron tullivirhemaksu. Huomennahan se on lähtevä morjestelemaan tullin blondia 8)
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    430 vai 440 rub oli LM edellispäivänä. Sillon sanottiin että parissa päivässä muuttuu hinnat hyllyynkin. Ja kartongissa oli leimattuna joka askiin jo uusi hinta joten tulee olemaan kaiken kattava korotus... Varmaan muuttuu viimeiseksi sinne mistä vähiten tupakkaa menee.


    Viittäkymppiähän se on pyöreesti tai tarkalleen suomen listahinta, näin ainakin 2011 kun tuli "muutamasta" tikettiä...
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kumpikas noista korteista on edullisempi käyttää Beoscan vai eastoil?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eastoil kai huhujen mukaan :D Beoscanilla ollu nyt aika suolaset hinnat mutta käytän silti.
     
  19. fisu

    fisu Gearhead

    370rbl punainen LM Sveton BTK:n kahviossa, 95 35.40 eli n.88c :)
    66.1 litraa siis rapiat 58€...
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    430rub oli jo jänismäelläkin suurin osa lämäristä, sininen vielä 370.


    25 päivä tulee uusi atk ohjelma tulliselvitykseen,odotusta. Pahoittelemme ennalta.


    Kallista on svetossa bensat :S 29,90rub 92 ja 31,50rub 95...
     

Kerro tästä muillekin!