Bensan haju

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja twincam6, 26.9.2022.

  1. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Kaasari on Holley 750 vacuum.
    Bensapinnat säädetty ettei liian korkealla.
    Kaasari ei tulvi, ainakaan näennäisesti.
    Toimii hyvin koko paketti.
    Ensiö läppäakselissa jonkin verran väljää.
    Ongelma on bensan haju sammutuksen jälkeen. Bensa tuoksuu varsin voimakkaasti. Haisee kun seuraavana päivänä menee talliinkiin. Ja ulkonakin tuoksahtaa kun kuuma kone sammutettu niin sen jälkeen.
    Mutta ajaessa esim hytissä tai kun kone käy pelti auki niin bensa ei dunkkaa.
    Puristuksia nostettu hieman, kone käy normilämmöillä.
    Imari normia korkeampi single plane alu.
    Imarin pohjalla ei lillu bensaa.
    Kone käynnistyy hyvin ilman bensapilven pöllähdystä.
    Bensaletkut uudet. Ei vuoda mitään mistään.
    Ainoastaan joskus näkyy em läppäakselin alla että kun ryyppy deaktivoitu, että siitä
    kaasua poljeksittua vähän valahtanut.
    Putsari mallia kromi kakkara.
    Voiko tosta vähän kuluneesta läppäakselista tulla tuo voimakas bensan haju, vai mistä?
     
  2. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Eihän ole bensaa öljynseassa niin paljon että haisisi bensalle
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Bensapumppu? Sen verran lähellä pakosarjaa että haihtuu mutta ei tiputa ja ei vuoda kuin käydessä?
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pumpun jälkeiseen letkuun puristin, jonka avulla voi ajaa kaasuttimen kuivaksi talliin mennessä. Toki sahauttaa seuraavalla kerralla pitkään, mun samalla selviää, johtuiko vaiva kaasuttimesta.
     
  6. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Ei tule tankilta haju.
    Eikä oo bensapumppu pakosarjojen lähellä.
    Eikä oo bensaa öljyissä.
    Ryyppyläppiä ei oo, voisiko kaasari vaan sit siitä haista kun malmikasa alla antaa lämpöä ?
     
  7. cama73

    cama73 3rd gear

    Mulla hais bensa polttoaineletkujen läpi, bensa ei tullut läpi, ainoastaan hajut. En itsekkään aluksi uskonut mutta kun letkua haistoi niin tuli selvästi haju läpi. Tallissa loppui hajut ku vaihtoi Tefloneihin
     
    El 60 tykkää tästä.
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mulla syypää oli paluuletku...
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Laadukasta E85 yhteen sopivaa AN-letkua tai sitten teflonia. Osa polttoaineletkuiksi myytävistä letkuista on ihan kuraa. Laadukkalla letkulla ja klemmari liitoksillakin pärjää hyvin, ei tarvi pakosti käyttää An-liittimiä kun on vaan oikea kokoiset barbed liittimet.
     
  10. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Täytyypä haistella letkuja. Moottori osuus on isoksi osaksi metalliputkella.
    Paluulinjaa ei ole tankille.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Minulla lakkasi polttoaineet haisemasta ensimmäisen koronasairastelun jälkeen pysyvästi. Saa olla isompikin vuoto... tekee välillä asioiden tutkimisen hankalaksi, kun pitää käyttää konsultoivaa nenää apuna.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla yhen kerran korona tauti kaikki ruoka maistui ihan paskalta sen ajan, mut haju ja maku on palautunu ennalleen.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaverilla oli joskus mitsu, olin sillä joskus kuskina. Se tokas että niin kauan kun bensa haisee kaikki on kunnossa, kun ei haise, se on loppu. :)
     
    esmi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!