Onkohan näin että pumppu (mekaaninen) on tiensä päässä, oireille sillä että kun säätää paineen 4.5psi ja ajelee moottorin oikeen kuumaks niin paineet yhtäkkiä tippuneet 1-2psi:hin
Suorituskyky heikentynyt. muutoksia tehty suuntaan ja toiseen. Ja palattu lähtöpisteeseen. Tuo pisti miettimään pumpun kuntoa.
Ja oireet oli mitä ilman regua? Jos sulla joku mittari näyttää että "liikaa" painetta ni eikai tolla ole mitään väliä käytännössä jos ei tulvi?
On sillä. Jos paine muuttuu, niin seos muuttuu. Jos on ihan liikaa painetta, niin vetää rikkaalle helposti pienellä osakaasulla, vaikka suuremmalla kaasulla olis ok.
Ei seos paineesta mitään muutu(ellei tulvi), neulaventtiili ja koho sen pinnan kohokammiossa säätelee. Yhtälailla voi olla se regulaattori rikki, kokeilisin oireet ilman sitä myös.
Jos halpiskamoilla pysyy paineet noinkin tasaisina eri olosuhteissa, niin nehän toimii loistavasti! Säädä sinne 1 psi lisää painetta jos sille tuntuu, tai älä tee mitään. e. Tarkoititko että paine tippuu 1-2 psi:tä vai 1-2 psi:hin?
Noissa ko. Mittareissa on viimeaikoina ollut sellainen ”ominaisuus” että lömmetessään alkaa näyttää liian vähän. Koita jollain muulla mittarilla ensin ennen muita toimenpiteitä. Tai koita saada jäähdytettyä mittaria jollain.
Mekaanisella pumpulla ja Edelin kaasarilla tykkäs puskea läpi. Mittauksen perusteella uusi mekaaninen tarvike pumppu työntää 6 psi ja Edelin suosittelema yläraja on 5 psi. Tämä riitti siihen että paine työnsi kohoa syvemmälle ja bensaa tuli liikaa. Paineensäätimen asennettuani säädin sen 5 psi:hin. Hieman piti seosta rikastaa, mutta samalla kulutus pikkusen laski. Mutta, nyt ongelmana on täyskaasukiihdytys jolloin soppa loppuu kesken juuri ennen vaihteen vaihtoa. Paineet laskee... Paineensäädin ei välttämättä ole ihan huippulaatua.
Juu, kyllä se totta on että bensanpinta kaasarissa nousee kun painetta nostetaan, vaikka neula pitäisikin. Painehan sitä kiinni olevaa neulaa vasten puskee ja vastavoimana kohoava koho sulkee neulaa topakammin. Ja joissain on vielä hentoinen jousi kohon ja neulan välissä, jolloin bensapinta nousee vielä herkemmin. Noin ainakin itse päättelen, mutta onko tuo turhaa teoriaa ja käytännössä koho nousee ainakin kiinteäneulaisissa niin vähän ettei käytännön merkitystä?
Jos mittarin kumitulppa on ylöspäin, raota kumitulppaa, kun bensanpaine näyttää tippuneen. Sen jälkeen mittarin näyttää oikeaa lukemaa. Aeromotive: Liquid Filled vs. Dry, The Problem and the Solution.
Kannattaa sit varovasti. Joissain mittareis on veemäisen hankala saada sitä tulppaa takas jos se plupsahtaa pois.
No ei periaatteessa sais bensanpainetta johtaa sisätiloihin, ja varmaan ihan fiksukin katsastussääntö se? Tuollaisen kun laittaa väliin ja sit mikä tahansa painemittari sisälle niin homma ok. https://www.summitracing.com/int/parts/maa-29139/overview/ Toinen vaihtoehto olis jättää se bensanpaineen mittari ulos tuulilasin eteen, eihän sen tarvi pysyvä olla, sillä sit saa varmistettua että kaikki ok kombinaatiossa.