bensatankki ja vähän moottoristakin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 11.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten suuritöinen homma on muuttaa kaasarimallisen auton bensatankki sopivaksi ruiskumoottoriselle? kyseessä on Cortina mk3 ja siihen olisi tarkoitus vaihtaa Sierran/Scorpio 2.0 ruiskukone (tai jos tankkia ei saada käymään niin ehkä sitten joku V6)
    Mikä on muuten se vertailumoottori(koko/teho) kolmos Cortiinaan? Ne hirmukoneilla(4litraa 170hv???) olevat aussivehkeet kun eivät taida käydä vertailumalleiksi toisin sanoen hyvästi Rover V8 haaveet
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

    eihän siihen tarvita kuin paluuputki lisätä,
    foordi muistaakseni käyttää ulkopuolista pumppua.
     
  3. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Homman pointti on isommassa imuputkessa, matalalla tankissa. Eli kun vanhassa Voorrttin tankissa imu tapahtuu jostain about 8 mm reijästä, niin uuden putken tankin kyljessä pitää olla halkaisialtaan jotain 12-15 mm. Pumppu mahdollisimman lähelle tankkia, mielellään vaikka kylkeen kiinni. Paluun voit vaikka toteuttaa vanhaan imuputkeen.

    Toinen murhe on laipionti, eli loiskelevyt. Ruiskutankissa ne olisi hyvä olla, mutta ei pakolliset jos pitää pinnan riittävän ylhäällä.

    Homma kannattaa tettää jossakin alan firmassa, jos tankki on ollut hiljattain käytössä.
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Kaverini osti jäärata-autoonsa 10 l
    peltikanisterin minulta. Sanoin, että
    täyttää vedellä ennen kuin hitsailee
    bensaletkunlähtöjä. Hän aloittikin niin,
    mutta koska vesi haittasi hitsausta,
    kaatoi kaverini vedet pois ja aloitti uudelleen hitsaamaan. PAM! Kanisteri
    olikin ykskaks' pallon muotoinen ja meillä molemmilla korvat pitkän aikaa lukossa...
     

Kerro tästä muillekin!