Bilteman ajoituslamppu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja renttu81, 2.11.2010.

  1. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Eli tuli hätäpäissään ostettua tommonen ja se täys paska! hirveetä shittiä! toimii miten sattuu jos toimii. En suosittele kenellekkään täysjärkiselle. Menee ennakon kattomiseen helposti sen puol tuntii.. :wc: :wc: :wc: ja vielä kerran :wc: :mad:

    Joku vitun takavalotakuuhan siin oli mut tuli vissiin pyyhittyä kuitilla persettä.. :rotfl: :rotfl:
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Aika hyvin seillä on takuukorjaukset/vaihdot toimineet vaikka ei kuittia olisi aina ollutkaan esittää. Jos olet kortilla maksanut, riittää esim. pankin tiliotekkin osoittamaan ostopäivän.

    Olisikohan tuosta mennyt se tunnistimen magneetti poikki, mulla oli kerran vastaava ongelma joka johtui magneetin katkeamisesta. Sitten kun sen tunnistimen johtoineen vaihdoin ja opin varomaan liikoja kolautteluja niin ei ole ollut ongelmia.
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Nooh. Taian antaa kuiteskii ton kummipojalle leluks ja ostaa kunnollisen.. :D
     
  4. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kyllä sitä vaihtoa kannattaa yrittää, sulle sattunut maanantaikappale. Minä olen ostanut Bilteman halppis ajoituslampun vuonna 1997 ja se pelaa vieläkin. :eek: Eikä ole ollut pelkästään hyllynkoristeena.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    täältä kanssa yksi ääni bilteman ajotuslampulle, on nimittäin oma jo isäukon aikanaan hommaama joskus 90-luvulla ja hienosti toimii :D
     
  6. ajomies

    ajomies Gearhead

    On se tämä maailma ihmeellinen, sama roju kestää toisilla isältä pojan pojalle, toisilla ei taas kestä eikä toimi mikään, itse lukeudun tähän jälkimäiseen joukkoon :oops:
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    90 luvulla ostin ja ollut jatkuvassa käytössä toimii hyvin.
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Itellä kans joku -90 luvun?? Biltema ja toimii... Yhden kylmänjuotoksen olen joutunut korjaamaan ja ranttu on siitä mitenpäin se magneettiklipsi on mutta toimii.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    siis tää on vaa tätä miun tuuria. Aina ei voi voittaa, ei edes ikinä.. :rotfl:
     
  10. MercComet

    MercComet Gearhead

    Oma 90-luvulla ostettu kyllä toimi itsellä. Mutta vuosikymmenen varrella joku hetki lopettanut toiminnan - olisikohan joku tallilla kysymättä lainannut? :odroll: :rotfl:
     
  11. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tuon lampun hintahan taitaa olla vajaat 30 eugua. Mulla oli kans itsellä tänä vuonna ostettu, säädin sillä Lebakon ajoituksen, ei ollut mitään ongelmaa, ja myin lampun pois eteenpäin. Ihan normi meininkiä että kun Biltemasta jotain menee halvalla ostamaan niin paska sattuu joskus kouraan. Mutta kyllä ne toimimattomat vehkeet vaihtavat samalla tavalla kuin muutkin liikkeet. Eli siis yleisesti sanoisin että tuo Bilteman ajoituslamppu EI ole shittiä. Se on melkein turha tehdä joku threadi siitä että Biltemasta sattui mukaan toimimaton laite.
     
  12. jviirret

    jviirret 1st gear

    Mullakin on tuommoinen vanha Bilteman lamppu ja hyvin on toiminut.
    Biltema on vain surullisen kuuluisa siitä että se vaihtaa tavaran toimittajia, eli nykyinen lamppu saattaa olla ihan eri tehtaan värkki kuin mitä ne ennen oli, vaikka päällepäin näyttää just samalta :odroll:
     
  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    Niissä tulpanjohto klipsessähän yleensä on suunta merkitty, eli miten päin pitää olla.
     
  14. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Bilteman lamppu vuodelta 19xx voi olla jostain vaikka Tsekistä ja 2010 voi olla toisaalta vaikka Kiinasta. Eihän bilis lamppuja tee vaan ostaa sieltä mistä milloinkin hinta/ongelma suhde on heidän mielestä sopiva.
     
  15. jake74

    jake74 1st gear

    mulla on myös piltemanlamppu ja olis vieläkin käytössä mutta ku siinä ei ole ennakon säätömahollisuutta. ostin motonetistä sellasen missä on nuppi ennakon säätöön.
     
  16. tcgsxr

    tcgsxr 1st gear

    Hyvä ajoituslamppu (ennakkosäädöllä) maksaa noin. 300 e
    eli bilteman 30e ei varmaankaan oo HYVÄ.
    Mut mulla oli joskus kans 199x vuonna biltemasta hankittu perus lamppu
    toimi kyllä aikansa (muutama vuosi) Muistaakseni se oli ihan sama kuin
    EQUUS eli varaosia varmaan saa ?
    mut en tiä onx nykyään enään sama vehe ?

    HYVÄ LAMPPU !

    http://www.gunson.co.uk/item.aspx?item= ... %3Bcat=662
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kirjoitan taas turhaa juupaseipästä, mutta mulle sellainen ajoituslamppu on HYVÄ jolla saa ennakot säädettyä silloin kun moottorissa on ajoitusmerkit paikoillaan ja kun kokonais- ja keskipakoennakot säätää siten että merkkaa dampperiin asteet. Ja kierrokset millä kokonaisennakko ja keskipakoennakko saavutettaan on jokatapauksessa mulla aina alle 4000rpm.
    Mulle esim. Bilteman 30€ lamppu on hyvä. Se on mulle hintaisekseen huomattavsti parempi kuin korkeammille kierroksille toimiva ja ennakkonäytöllä varustettu 300€ lamppu.

    Tuohonkin pätee se vanha viisaus, työkalu kannattaa valita sen mukaan mikä sen tarve on. Varmaan korjaamot yms. tarvitsevat noita parempia, mulle se olisi turhaa rahanmenoa.
     
  18. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    90-luvulla Bilteman engine tune-up -sarja oli ainakin amerikkalaista alkuperää...
     

Kerro tästä muillekin!