bilteman aut.öljy?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 6.2vani, 21.12.2006.

  1. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

    voiko käytää jenkki tomatissa.?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    miksei, jos se vaatimukset täyttää...
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ei voi noin köyhä olo olla??? ei se ölppä muutenkaan maksa paljoa niin pitääkö vielä tässäkin asiassa ottaa riski?

    mä en hirveesti luota bilhelvatan öljyihin, jos ne kerta sai synteettisen öljynsä tm:n testi pohjille niin miks ne muut sen parempia olis?

    saman verran maksaa mobilin 220:kin.
     
  4. vitoni

    vitoni 1st gear

    eipä tulis omaan autoon laitettua eikä edes harkittua bilteman öljyjen laittoa, mutta mistä sitä kuinka hyviä öljyjä ovat? :odroll: :soosoo: :wink: :-?
     
  5. awo

    awo Gearhead

    älä pistä! aikoinani käytin emännän vähän ajetus golffis.kunnes laukesi.
    nykyään en edes harkittisi
     
  6. Stone

    Stone 3rd gear

    Ei.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: Täällä taitaa olla aika monta öljytohtoria :rotfl: . Jos se aarnen mehu kerran on aivan paskaa niin nehän on varmaan sitten korvannut lootan jos toisenkin remontin vai?? Sen takia sitä juuri sitten kannattaisi käyttää jos oma loota on vähän ehtoo puolella koska kun se laukeaa tohon mehuun niin tottakait sieltä saa korvauksen :rotfl: . En ole vielä koskaan kuullut varmaa tietoa että jonkun valmistajan oikean tyyppinen mehu olisi yhtään lootaa tappanut mutta mettäinssien neuvoihin kuolleita rupee olemaan aika lailla :rotfl: .
     
  8. wildchild

    wildchild 1st gear

    On ollu joskus bilteman öljyt Th-700 laatikossa. Camarossa oli kiinni, ja sai ihan kovaa kyytiä, eikä alkanut luistamaan tms...
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se laukeaminen on edessä vaikka käyttäisi minkä tahansa valmistajan litkuja.
    Ja tossahan olisi ollut paikka pistää aarne maksamaan :odroll: .
     
  10. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Ottakaapas selvää kuka tekee Bilteman öljyn,olisko Pentzoil vai kuka,ete ne ei sitä tee.
     
  11. Jasca

    Jasca 1st gear

    Jossain vaiheessa ainakin moottoriöljyt oli Mobilin soppaa, tiedä sitten mistä nykyään tulevat. Luultavimmin ostavat sieltä mistä milloinkin halvimmalla saavat. Eivät tosiaankaan tee itse.

    - Jasca -
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mä ajelin 500cc ilmajähytteisellä prätkällä 50tkm bilteman öljyillä ja pelas paremmin laatikko eikä ollu hitusia jäteöljyn seassa niinku verrattuna petzoiliin..

    autoissaki on tullu sitä käytettyä varmaan 100tkm ellei enemmänkin...
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    eikös vokkarissa pidä olla ihan oma laatikkoöljy? Vai muistanko väärin?

    Käsi sydämmelle, jos on useita kymmeniä tuhansia ajettu vanha jenkkilootaöljy siellä laatikossa ja vaihtaa siihen vaikka Bilteman uudet ko. luokitukset täyttävät öljyt, niin kumpi on parempi vaihtoehto?
     
  14. etna

    etna 1st gear

    Lootaan on lykätty millon mitäkin valmistajan tuotetta kuhan vaan dextronit on samalla alueella ja hyvin on toiminu ja enää ei oo tarvinnu lisätä kun tukin tuon TV-vaijerin liitoksen vuodon :oops:
     
  15. HRTP

    HRTP Gearhead

    volkkarissa pitää olla kyllä omat öljynsä laatikkoon... ja nuo bilteman myymät öljyt oli ainakin viime kerralla tullut mobililta, mutta en minä kuitenkaan omaan autoon laittaisi bilteman öljyä vaikka voivat olla hyviäkin, ostan kaikki öljyt aina 20litran kannussa ja Mobil merkkisiä tulee litrahinnalta halvemmaksi kuin joku 4litran kannu
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kaverit pani kerran tienpäällä mopen 727 kaan keppanaa lootaan ku katkes jäähdyttimen putki niin pääsivät kotio.eli ei nuo vanhat lootat kovin nirsoja ole öljyjen suhteen.
     
  17. daimleri

    daimleri Gearhead

    entisenä öljykauppiaana (lähes) pakko vastata

    perusöljy on _kaikilla valmistajilla_ ihan sitä samaa, siis puhun nyt siitä "perus-mössöstä" johon niitä lisäaineita sitten ruvetaan lisäilemään, kukin omien "parhaitten" reseptien mukaisesti

    noita lisäaineita on sitten "miljoona", jokaisella on, ihan oikeesti _on_, oma tarkoituksensa ja ne on sinne päätetty laittaa milloin minkäkin syyn takia, koska suunnittelija/perusinsinööri xx on osannut laskea että toi ja toi aine yhdessä tuon ja tuon kanssa kestää tuollaisen tuntimäärän/kilometrimäärän ja noiden ko. aineiden ansiosta saadaan tällainen ja tuollainen etu koska tämä nimenomainen laite on suunniteltu selaiseen ja sellaiseen käyttöön.

    ongelma tulee siinä kun joku jolla on sunnuntaiajeluihin ensisijaisesti suunniteltu härveli, ja siihen suunnitellaan sellaiset rasvat jotka siinä mallissa toimivat hienosti jos/kun ne vaihdetaan esim 15 tkm välein ja ensisijainen käyttö on esim rauhallista taajama-ajoa. sitten kun joku keksiikin että ko laitehan onkin mitä sopivin (?) esim. suunnattoman suuren asuntovaunun vetoon todella raskaalla kaasujalalla vuoristossa ja vaihtaa öljyt kun muistaa (jos muistaa). sama auto, samat öljyt - tuskin samat seuraamukset

    miten tää liittyy arskan öljyihin ?

    perusöljyhän on samaa, niin mistä arska voi säästää ?? lisäaineista ja niiden laaduista, ihan niinkuin arska tekee kaikessa muussakin :mad: :mad:

    se että se "täyttää" jonkun tietyn ns. "luokan" tarkoittaa _lähes poikkeuksetta_ noissa ns. halpaöljyissä sitä että ne ylittävät juuri jotkin tietyt arvot (sen saman luokan öljyjä jos vertaillaan keskenään niin ihan sama kun vertaisit mossea ja ferraria, samaan luokkaan ne molemmat kuuluvat, onhan ne molemmat henkilöautoja, kai, ehkä :-? )

    kun ostat öljyjä niin jonkun nimekkään valmistajan ns. keskiarvoöljy on ihan just riittävän hyvä _ellei_ autosi/mekaanisen laitteesi valmistaja jotain muuta sano, ja jos se sanoo, niin usko sitä, sillä _on_ joku ajatus siitä miksi se sellaista väittää

    halvin tapa pitää laitteet kunnossa = vaihda öljyt silloin kun valmistaja sitä on suositellut

    ja lopuksi vielä: se paskainen öljy jonka sieltä poistat, niin kun siitä poistetaan _kaikki_ lika ja paska ja jäljellä olevat lisäaineen rippeet niinmitäs sulla sitten siinä on ? joo, ihan sitä _samaa_ perusöljyä mistä me aloitettiinkin

    jouluja
     
  18. kasipata

    kasipata 1st gear

    Ite en kyllä laittais bilteman litkuja autooni, Mobilin atf 220 on toiminu hyvin ja kun vertasin hinnat niin bilteman öljy 3,95€ litra kun taas mobil atf 220 4,90€ litra. Veikkaisin muidenkin valmistajien hintojen menevän suhkot samaan tuon mobilin kanssa et eipä oo paljoo eroo :D
     
  19. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Hui hel...ti,onko ne Bilteman öölit noin paskoja?Hyvä kun tuli selville tätä kautta niin ei joudu kuseen noiden romujen kanssa!En ole mikään Biltema omistaja/lobbaaja/mainospelle,vaan käytän tarvittaessa kun tarvi jotain harrastukseen liittyvää.Tuo öljyasia on tietysti oma asia mitä haluaa käyttää ja pätee moneen muuhunkin asiaan/tavaraan,nimittäin miksi aina pitää olla paras/kallein jos hieman edullisemmallakin pärjää(hullu saa olla, mutta ei tarvii tyhmä olla)tyyliin:ei Leijona kellolla tee mitään,pitää olla Rolex,surkeaa katella teeveetä 28":sta,tottakai on oltava seinän kokonen töllö,ym,ym,lista on loputon,tietysti jos itsetunto on kovin matalalla niin voithan ostaa esim.Kuuraketin ja kulkea sillä töihin.En halua tällä marinalla pahoittaa kenenkään mieltä ja mieltymyksiä,vaan ihmettelenpähän vain noita kaiken maailman ilmiöitä että mistä ne aina tulevat.Juu tässähän oli noista öljyistä kyse,niin olen itse yli 20vuotta harrastanut noita jenkkejä(tehden kaikki rempat itse),sekä työn puolesta(yli 10vuotta) tuolla teollisuuspuolella pelaillut noiden öljyasioiden kanssa,erilaisissa olosuhteissa.Itsellä on aina ollut automaatti aski autoissa niin kesällä kuin talvella,välillä rajumpaa kengitystä,mutta enempi ns.normi ajoa.kuten tuolla aiemmin Mudracer kirjoitti niin harvemmin lootaremppa on öljystä kiinni,kyllä enempi vaikuttaa ajotyylit ym perussädöt,öljymäärä sekä ehkä tärkein,että öljypurkin kupeessa on oikea luokitus mitä lootaan kaataa.Tämä on vain henkilökohtainen asia mutta joskus tuli käytettyä laatikossa Mobilin ööliä, Bilteman öljyä ja nykyään ollut Comet merkkistä(yli 5vuotta),koneessa aina melkein halvinta laatua,kunhan kesällä on hieman paksumpaa ja talvella ohuempaa,toistaiseksi mineraaliöljyjä.Kai sitä näemmä pitäisi olla hermot ihan riekaleina (koneet ja lootat paskana)kun tuollaisilla periaatteilla pelailen,jollet ymmärtänyt mikä oli pointtini,niin lue useampaan kertaan...
     
  20. MR.Kennedyyyy!

    MR.Kennedyyyy! 1st gear

    BILTEMAN ÖLJYT

    Bilteman öljyt eivät riko kenenkään laatikkoa, kyllä viat tulevat jostain muusta ,ostin Biltemasta uudet tulpat 302, eikä moottori sammunut enää liikennevaloihin ,ei vika ole aina kaasarissa tai ilmanputsarissa, se voi olla pelkissä tulpissa.
     

Kerro tästä muillekin!