Bilteman moottoripukki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BonneMan60, 14.9.2004.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Siis toi olin mä. :odroll:
     
  2. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Huh-huh... Minä kun jo pelästyin että kohta tulee korvausvaatimusta Koivuselle...

    Koivunen nimittäin alkoi tuomaan moottoripukkeja VASTA vuoden 2001 loppupuolella... 8) Sitä ennen ei ko. tuote ole kuulunut konsernin tuotevalikoimaan.

    Näistä mitä nyt on tuotu ei ole kuulunut yhtään mikä ei olisi kestänyt.
     
  3. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jaa kukakohan noita sitten toi.Muistan kun menin tonne Harakiriin ostoksille niin huomasin noita moottoripukkeja olevan siellä myynissä ja eikun tilaus vetämään(varastossa ei olut yhtään) lupasivat 3 päivän toimituksen ja se piti.Sanovat et Koivuselta tulee heille tavarat,niin jäin siihen uskoon et Koivusen tuote.Ei siitä laskua kellekkään laitettu(mitä nyt ite köyhty kuukauden liksan)ja kun seuraavan kerran kävin ja tapausen mainitsin niin vastaus oli et nää on tehty 4-6 koneille.
     
  4. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Toi on aika vakiovastaus millä saadaan jenkkijätkä hiljaiseksi, itse ostin aikanaan tikkurilalaisesta autotarvikeliikkeestä venttiilivingan joka meni solmuun Oldsin 394:sen venttiileitä asennettaessa. Eipä toiminut takuu silloinkaan, selitys oli samaa luokkaa...

    Ei se tiskin takana seisova apupoika välttämättä tiedä mistä se tavara tulee - on ehkä joskus nähnyt kun koivusen paketteja puretaan ja siitä päätellyt että sieltähän ne kaikki tulee. Todellisuudessa suomalainen varaosaliike käyttää tasaisesti kaikkia tukkureita. Ajankohta viittaisi kovasti Motoralin suuntaan - vannomaan en mene. Sen voin kyllä satavarmasti sanoa että Koivuselta se ei ollut.

    Nyt kaukoidästä tuotavaa KingJack -moottoripukkia on myyty kohta kaksi tuhatta kappaletta ympäri suomenniemeä ja vähän pidemmällekin viimeisen kolmen vuoden aikana. Luulisi että jos olisi enemmän hajoillut olisi siitä kuulunut tännekin päin.
     
  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Oli kyllä jälkikäteen keskustelua asiasta ja jokuhan sitä puheli myös noista Motoralin pukeista ettei kestä V8 painoo mahdollista kyllä et heidän toimittamia.
     
  6. 6machine

    6machine 1st gear

    Ääni bilteman pukille, kestää 455:n toistaiseksi vaikka notkuu
     
  7. mikko69

    mikko69 1st gear

    yksi ääni lisää, ei mulla sitä viä oo mut tuli tänään postiin :lol:
     
  8. sbc350

    sbc350 Gearhead

  9. Custom Caddy

    Custom Caddy 1st gear

  10. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Ei ole valitettavasti kotisivua yms. mahdollisuutta lykätä fotoa, mutta Bilteman pukki on toiminut ihan ok, varsinkin kun sitä on hieman jatkojalostanut.

    Broidilla siinä oli Obelixin CIH-nelonen ja toimi ihan OK!, mutta palauduttuaan "oikeiden" moottorien pariin, hitsasin lisädiagonaalituen ja muutin runkokulmaa siten, että lohko on vaaterissa. Lisäksi kanttasin irrotettavan rosterisen altaan puhdistusryjän helpompaa keräilyä varten.

    Jatkojalostaminen sekä lisävermeet on maksanut materiaaleina ja työkustannuksina varmaan enemmän kuin alkuperäinen pukki, mutta olipahan joku lähtökohta, ettei tarvinnut ihan kaikkee ruveta keksiin alusta lähtien ....
     
  11. Lohkoneuvos

    Lohkoneuvos 1st gear

    Vähän samat ideat tuli mieleen, kun tänään tuollainen kasautui ja otti kärsäänsä roikkumaan palan tekniikkaa. Likaisen koneen pesua varten soisi olevan juuri jonkun altaan alla, varmaan pelti parilla taitteella ja 5mm tangolla jalat itse pukin jalkoihin.

    Mietittiin vähän, että hitsais ton koko pukin jäykäksi. Ei tietty sitä pyöritintä :) Joku rattikin vois olla hauska siinä vartaan pyörittimessä. Laittakaa kuvia jatkojalostuksistanne!
     
  12. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Mikäs on nykytilanne noiden moottoritelineiden suhteen, eli sellaisten joissa pattia voi pyörittää ja joissa on liikkuvat varret joista pultataan kiinni. Motonet vai biltema?
     
  13. r.w.

    r.w. 1st gear

    1:1 samanlainen pukki oli ainakin viime viikolla kun omani kävin hakemassa, Motonetistä otin omani kun kympin halvemmalla sai.

    On sitten aivan naurettava rimpula. Ensitöiksi piti saumat hitsata kaikki uudestaan, mielenrauha meni sitä reunahaavan ja huokosien määrää katsellessa. Samalla hitsasin saumat ympäriinsä pulttiliitosten tilalle ja laitoin hiukan neliöputkea lisätueksi. Jalostamalla tuli ihan hyvä hintaisekseen. Laita lapsi asialle, tee itse perässä. :poff:

    Pienenä detaljina olivat kehdanneet merkitä pultteihin lujuudetkin: 4.6. No, hyvin ne sentään venyy.
     
  14. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Minkäköhän paksuunen tuo pyöritys akseli noissa motonetin/bilteman pukeissa mahtaa olla.
    Aattelin vaan ku olis porukoitten tykönä velipoijjaan tekemä moottoripukki missä on tuo akseli n.25-35mm. Niin velipoika muisteli tänään. ja tarvis täs laittaa siihen killumaan 6,5td kone. Elikkä kestäisköhän tommonen akseli siinä. Siinä on pyöritys kulmavaihteella ja akseli laakeroitu muistaakseni kiinnitys laipan vierestä.
     
  15. rasse

    rasse 1st gear

    Itsellä on tuollainen motonetin heavy Duty (470kg) ja kyllä pitää siitäkin hitsailla noita saumoja että uskaltaa 6,2L koneen ripustaa. Pitäis kyllä periaatteessa kestää kun vanin koneen paino on hiukka päälle 300 kg
    Pultit tuntuu olevan hakusessa kun pitää olla 3/8" jos ripustaa sieltä laatikon päästä. Itse tilasin tuumacid liikkeestä nuo pultit mutta sielläkään ei ollut kuin 8.8 kovuudeltaan olevia.
     
  16. kelekura

    kelekura Gearhead

    Miekii ostin paikallisesta varaosaliikkeestä moottoripukin ja voin sanoa jotta on ihan haistapaska laitos.ensin kaikki saumat mikillä kiinni kunnolla ja kolmet tuet vielä lisäksi.pelkän lohkon se kesti jotenkuten mutta kun siihen alko ympätä kampuraa,kansia ja muita veivejä ni jopa meinas mennä turvalleen.norsulla kun kannatteli koko pakettia nin jotenkin sai koneen kasaan.eli jos haluaa kunnollisen moottoripukin ni ihtesä pittää sehhii tehä.nuilla kaupan pukeilla ei tie ei kerrassa midn....
     
  17. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Itte oon tuollasessa Motonetin pukissa pyöritelly Volvon valurauta vinokonetta, ja ei se kyllä niin vankalta tunnu että pikkulohkoa sen varaan uskallan sellasenaan laittaa. Ainakin vois hitsata lisätuen siihen pystypalkin ja jalan liitokseen, sekä tehä kans sellanen kaukalo siihen alapuolelle. Konetta purkaessa kun aina jostain välistä sitä vanhaa öljyä ja nestettä valahtaa lattialle.

    Näyttäs US-partsilla olevan kunnon heavy-duty malli. Kantavuudeks luvataan 908kg:

    http://www.usparts.fi/?page=59#637
     
  18. fossiili

    fossiili Gearhead

    Motonetin pukis kasasin sbm alakerran. Kaikki saumat ensin hitsaten. Ei sitä ny hirveesti viittiny keinutella, mutta asiansa ajo kuitenkin.
     
  19. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Mites toi US partsin kevyempi pukki, kellaan sellasta? Kantavuudeksi luvataan 680kg :eek: ja hinta ei kuisteskaan ole kovin paha. (ei tosin toi HDkaan nyt niin alyttoman kallis ole siihen verrattuna etta sen koneen tiputtaa lattialle/varpaille...)
     
  20. Rotilas

    Rotilas Gearhead

    Mulla rautakantinen sbc 350 tollasessa kiinni ja ei oo ollu ongelmia.
    Tottakai se pikkusen spöijaa kun siinä ruuvailee mut hyvin on pysyny.
     

Kerro tästä muillekin!