Bilteman työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja GRA-55, 16.5.2006.

  1. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Tässä oon ajatellu ostaa vähän tuhdimpaa pakettia työkaluja. Biltemasta sais halavalla ,mutta onko niistä nykyäänkään mihinkään. Pari vuotta sitten koitin Bilteman avaimia ja pari niistä hajos käsiin. Onko kellään kokemuksia vai kannattaako ostaa ihan laatutavaraa kalliimmalla?
     
  2. W201

    W201 3rd gear

    Työkaluissa ei kannata tinkiä laadusta osta kalliimmalla jonkun tunnetun työkaluvalmistajan tuotteita, et tule katumaan kestää isätä pojalle ja säästää hermoja.
     
  3. keimo

    keimo 3rd gear

    ne bilteman työkalut missä on 10v takuu on ihan laatu tavaraa
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Voi sieltä jotain kevyen kaliperin vehkeitä ostaa.

    Kun vähän hypistelee kamoja kaupassa niin voi kukin itse päätellä onko siitä mihinkään.

    Siellä on paljon pientä hyödyllistä autonruuvaamisessa, kuten hammaslääkäripeili, teleskooppimagneetti, vain 7cm pitkä räikkä,
    otsalamppu (led), eripituisia ruuvimeisseleitä, kärkipihtejä jne.
     
  5. valsu67

    valsu67 1st gear

    liekkö VATA merkkiset työkalut mistään kotosin?jossain törmäsin niihin,suht edullisia olivat
     
  6. Hervast

    Hervast 1st gear

    Harvemmin tarvittavat ja yksinkertaisemmat työkalut olen pruukannut ostaa joko biltemasta tai muista halpakaupoista. Sitten pihdit, ruuvimeisselit, räikät yms. "jokapäiväisessä" käytössä olevat työkalut hankin yleensä laatumerkkejä myyvistä työkaluliikkeistä.

    Asianhan voi ajatella siten, että jos työkalu maksaa vaikka 10€ enemmän kuin toinen hennompitekoinen ja kalliimpi kestää 5 tai 10v pidempään käytössä, niin onko se enää merkittävästi kalliimpi ? Ja mikä onkaan sellaisen työkalun hinta joka hajoaa kesken rempan ?

    Työkaluja hankkiessa ei varmaan olisi hullumpi ajatus ottaa mukaan joku kokeneempi harrastaja jolla olis näppituntumaa laadukkaista työkaluista ja käsitys niiden hintatasosta.
     
  7. bwheel

    bwheel 1st gear

    VATA:a on myyty työkaluliikkeissä. Ovat samanhintaisia ja laatuisia kuin sandvikit.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niinhän se on että tarve sanelee pitkälle sen mitä niihin viittii sijoittaa. Ite olen tykännyt Kamasan työkaluista, mutta ostin piruuttani testimielessä bilhelveten hylsysatsin siitä järeämmästä päästä ja hinta oli sama kuin kamasan yhdellä hylsyllä :eek:
    No, on se satsi ainakin yhden koneenvaihdon kestänyt (revin kaikki mosan kiinnikkeetkin kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti suoraan räikällä irti) ja hintansa haukkunut, mutten kyllä työkäyttöön välttämättä moisia ostaisi... Vahvempi satsi kyllä kuin mitä olisin ikinä uskonut.
     
  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ostin kerran sellasen bilteman sinisen pakin, mikä makso silloin jotakin seittemänsataa markkaa. Ihan hyvä on ollu, vaikka työkaveri sanoikin ettei biltemasta kannata ostaa, ku korkeintaan trasselii. :rotfl:
     
  10. toivaja

    toivaja Gearhead

    Paljon on bilteman tavaraa nurkissa, ja ei juuri mitään ole särkynyt.
     
  11. Blösö

    Blösö 1st gear

    Jos tarvitset jotain työkalua juuri nyt, eikä sitten enää myöhemmin , kannattaa ostaa Biltemasta, se kun hajoaa kumminkin , niin voit viedä sen sitten takaisin ja ostaa rahalla vaikka kaljaa. :rotfl:

    Oikeesti, 10v:n takuulla olevat hylsysatsit on ainakin mulla toiminut erittäin hyvin, tosin räikkä hajos, mutta vaihtoivat sen mukisematta eikä muistaakseni ollut edes kuittia.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mä ostin tollasen kevällä ja ihan tyytyväinen oon ollu. Tosin käyttöä ollut aika vähän vielä.

    [​IMG]
    linkki
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Minulla on Kamasan ja Bilteman (10v. takuu) työkaluja. Jotkut ovat lähes saman näköisiä päällepäin, esim. räikät. Bilteman 10v. takuutyökalut on kestänyt hyvin. Poikkeuksena pitkä ja ohut 17 mm kova hylsy, joka murtui yhdeltä kuusiokolon suoralta osalta. Todennäköisesti siinä oli valmistusvirhe, koska viallisia kyseisiä hylsyjä oli kuulemma useampia. Tämä tapahtu jo muutama vuosi sitten. Lisäksi löytyy Bahcoa, Snap Onnia, Wise Gripiä jne. Itse asiassa lähes kaikki työkaluni on takuulla (pidemmällä kuin se pakollinen 6 kk). Ikävintähän on, jos teloo itsensä kun työkalu hajoaa.
     
  14. stefanoff2

    stefanoff2 1st gear

    Tuollanen on ollu jo 2 vuott suht ahkeras ruuvaus käytös ja hyvin on kestäny, susittelen bilteman työkaluja :D !!
     
  15. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    eipä noita työkalujen valmistajia ihan hirveesti oo maailmalla.moni merkki on samasta tehtaasta eri logoilla ym.tuskin se biltema mitään ite tekee?

    noissa missä on 10 v takuu niin ne on ihan asia kamaa.
     
  16. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Hyvä satsi,ollu käytössä jo pitkään,ja hinta oliko 129e,on tuumasia ja millisiä.
     
  17. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    No täytyypä koittaa. En vaan taida sitten ihan ostaa sellasta Biltema Rainbow sarjaa heh heh! :p
     
  18. rokki383

    rokki383 Gearhead

    Jos hakee sellasta alotus settiä työkalu puolelta ni kyl mä ainaki voin suositella bilteman 10v takuun vehkeitä,hinta laatu suhde on mielestäni hyvä,on bilteman tuumasia lenkkejä,piippuja ja jotain sekavaa hylsytavaraa,ja on kestäny ihan hyvin,rikki en oo saanu mitään ja on yhtä kovas käytös ku saltukset,stahlwillet,kamasat ym mitä kans löytyy paljon.
    ainaki tuumaset avaimet,laadukkaat sellaset on jo työkalukaupoissa niin kovissa hinnoissa et heikompia hirvittää,mutta jos haluaa kerral sijottaa ni kamasa,stahlwille,matador,heyco,belzer,acesa................................
     
  19. villek

    villek 1st gear

    Ostin Piltemasta Sarjan Lyhyitä lenkkiavaimia 8-19mm hintaan 19,90 ja voin suositella.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vanhimmat Bilhelveten kalut jota käytän vieläkin silloin tällöin on -80luvulla ostettu :rotfl: . Paineilmataltta ja paineilmapora pelittää yhtä hyvin kuin uutena, mutta vinku ja pulttipyssy on menettäny parhaan teränsä jo aikaa sitten mutta toimivat kuitenkin vieläkin eli ihan paskaa kamaa :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!