Bilteman työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja GRA-55, 16.5.2006.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Minä olen ihan oikeasti asentanut erääseen firmaan pulttien demagnetoimislaitteen.
     
  2. liippari

    liippari 3rd gear

    Niissä sun hitsipuikoissa on varmaan Bostikkia päissä, ns. liimapuikkoja... :poff:

    Ei vaiskaan. Väärän tyyppisiä puikkkoja, tai sit liian vähän virtaa.
    Torppaa vaikka 70A virtaa ja 2mm puikko. Sit koitat johonkin riittävän paksuun kappaleeseen raapaista puikkoa, niinkuin tulitikkua. Kun puikko syttyy, vedä sitä hiukka irti kappaleesta. Jos et vedä se jämähtää kiinni.
    Pidä valokaari lyhyenä, mutta kuitenkin puikko irti kappaleesta.
    Kuljeta puikkoa tasaisesti eteenpäin, älä hosu!

    Ehkäpä kannattais pyytää jotain hitsaustaitoista opettamaan.
     
  3. alternator

    alternator 1st gear

    Liian köpönen jatkojohto. Kokeiles 2.5mm2 piuhalla 1.5mm2 ei toimi vaan liimaa puikon paremmallakin hitsarilla. Tosin nämä uudet invertterit kuulemma toimii ohuellakin piuhalla, aikansa.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    jos myös joku tuttu on jenkeissä käymässä niin esim. craftsman on halpa merkki siellä, vois tuoda tuliaisina. laadukkaan oloisia ovat. tuumaisia on joka lähtöön toisin kuin noissa bilteman sarjoissa. ei paljoa tuumaiset lenkki satsitkaan kustanna siellä, ongelma vaan on miten saada ne suomeen sieltä.
     
  5. oml

    oml Gearhead

    Ostin Bilteman puuporasarjan (kun sai halvalla) ja sarjan 10mm pora ei ainakaan ollut kovinkaan terävä. :-?
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ostin jokunen vuosi sitten Non Slip kiintolenkkejä sieltä. Kaverit väänsivät kädilläkin pakosarjan pultteja auki, niitä joissa on paksu pulttiosa ja 9/16" = 14mm kanta.

    Väänsivät 14mm kiintolenkillä ja kunnon jatkovarrella, ei muljahtanut kannasta, kiintolenkin varsi vääntyi mutkalle, lopulta se noin 12mm paksu kovametallipultti katkesi.

    Muistuttaa yhä tuo mutkalle vääntynyt 14mm Non Slip kiintolenkki tapauksesta. Tuskin parempaa vastaavaa työkalua löytyy, jos löytyy, en tarvi.
     
  7. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Mulla on bilteman "10v takuu" hylsysarja ollu jo monta vuotta ja hyvin on kestäny, vaikka on isompaakin pulttia väännetty. Hylsyt on laadukkaan olosia ja räikät kestäviä. Toinen merkki jota voin lämpimästi suositella on Pro Precis, kyseisissä tuotteissa on mun mielestä hinta/laatu-suhde todella hyvin kohdallaan.
     

Kerro tästä muillekin!