Blacklist

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. [​IMG]
    Bee-One Power Gear Blacklist naulaa seinään iänikuiset väännöt ja spekuloinnit siitä, että kenellä on oikeasti Suomen nopeiten kiihtyvä katuauto.
    Bee-One Power Gear Blacklist pitää yllä Suomen nopeimpien katuautojen top 10-listaa, johon pääsee vain haastamalla ja voittamalla listalla edellä olevan kuskin/auton.
    Koska kyseessä on todellisten katuautojen listaaminen, kilpailut ajetaan pääsääntöisesti katu-olosuhteita vastaavissa olosuhteissa eli liimaamattomilla radoilla, poikkeuksia lukuun ottamatta.

    Auto:
    Autolla pitää tarpeen tullen pystyä ajaamaan määrätty lenkki yleisillä teillä (eli mielellään rekisterissä oleva auto). Muita sääntöjä autojen osalta ei ole.
    Ilokaasut ym. sallittuja listan autoissa. Muutama poikkeuskilpailu on missä kaasuja ei saa käyttää ja nämä ovat siis tapahtuman järjestäjän säännöt joihin emme voi vaikuttaa.

    Listalla eteneminen:
    Listalla eteneminen tapahtuu haastamalla edellä oleva ja voittamalla se haaste. Voit haastaa ainostaan edellä olevan. Jos edellä oleva on tehnyt jo haasteen niin voit haastaa edellä olevan parin häviäjän(päällekäishaaste). Päällekkäishaasteita voi siis ennen kilpailuviikonloppua olla aina sijalle 9 asti. Haasteet tulee jättää viimeistään kilpailua edeltävänä keskiviikkona. Haasteet ajetaan siinä järjestyksessä missä ne on jätetty! Paikan päällä tapahtuvat haasteet ilmoitetaan ensiksi järjestäjälle ja sen jälkeen tehdään kasvotusten haastajien . Jos haastaja selvittää tiensä sijalle.1 niin hänen ei tarvitse saman päivän aikana ottaa haastetta vastaan samalta kilpailijalta, jota vastaan hän on jo samasta sijasta ajanut saman päivän aikana.
    Hävinnyt ei voi haastaa edellä olevaa heti uudestaan samana päivän vaan hän joutuu odottamaan seuraavaan kilpailuun uusinta haastetta. Haasteeseen pitää vastata seuraavassa kilpailussa.

    Jos tulee tilanne että joku listalla oleva kuski/auto ei saavu paikalle on paikalla olijoilla mahdollisuus ohittaa tuo kuski/auto. Edellyttäen että ohittaja haastaa listalla seuraavan paikalla olijan. Jos tuo seuraavana oleva ei jostain kelvollisestä syystä(esim. moottoririkko) pysty sinä päivä ajaa haastetta niin ohitusta ei silloin tapahdu. Tämä tarkoittaa sitä että poissa olija voi tippua yhden kisapäivän aikana aina sijalle 10.
    Koska listalle pyrkijät ajavat ajonsa ensimmäisenä niin yhdestä kisasta poissa olo ei tiputa kuskia/autoa pois kokonaan listalta.

    Sija.10 toimii portinvartijana listalla. Portinvartijan tulee olla jokaisessa kilpailussa paikalla, muuten hän putoaa itse listalta.

    Jos haasteparin jompi kumpi autoista hajoaa paikan päällä ennen ajoa tai ajon aikana niin ainoastaan se haaste toteutuu ja näin ollen hajonnut auto häviää automaattisesti kisan. Jos haastetun auto hajoaa paikan päällä ennen burnista (herrasmieslaji kun on kysessä) voi haastaja kieltäytyä ottamasta edellä olevan paikkaa(jos siis haluaa ratkaista paremmuuden ajamalla) ja antaa auton korjaukselle aikaa seuraavaan kilpailuun asti. Jos auto ei seuraavaan kilpailuun saavu paikalle niin haastaja voittaa automaattisesti ja siirtyy pykälän ylöspäin. Jos haastajan auto hajoaa hän häviää automaattisesti oman haastekilpailun. Jos on päällekkäishaaste niin tämä haaste siirtyy seuraavaan kilpailuun. Jos auto ei tule kuntoon tuossa ajassa niin takana tuleva voittaa haasteen.

    esimerkki:
    Auto4 haastaa auto3. Auto5 haastaa 4 ja 3 välisen kilpailun häviäjän. Auto4 hajoaa ennen omaa haastettaan auto3 vastaan tai sen aikana häviää auto4 tuon haasteen. Näin ollen auto4 on aikaa seuraavaan kilpailuun asti saada auto kuntoon ja toteuttaa auto5 jättämä haaste. Jos näin ei tapahdu niin auto5 nousee auto4:n ohitse.
    Jos joku listalla oleva ottaa auton pois listalta (esim. konerikon takia) niin takana olevat nousevat automaattisesti yhden sijan ylöspäin.

    Listalle pyrkijät:
    Jokainen voi yrittää päästä listalle ja listalle pyrkimishalukkuus pitää ilmoittaa joko julkisesti OD:lla tai yv:llä järjestäjälle viimeistään kisoja edeltävänä keskiviikko iltana(järjestäjällä on oikeus halutessaan ottaa listalle pyrkijöitä tarvittaessa mukaan myös paikan päällä kisoissa). Jos tapahtumaan tulee ainoastaan yksi pyrkijä niin hän ajaa haasteajon suoraan portinvartijaa vastaan. Jos pyrkijöitä on useampi ajavat he ensin toisiaan vastaan sillä menetelmällä että parit arvotaan ja voittaja pääsee jatkoon. Tätä jatketaan kunnes on yksi jäljellä ja hän pääsee haastamaan portinvartijan. Myös paikan päällä voi olla joku joka haluaa kokeilla listalle pääsyä. Tämän takia portinvartijan on oltava jokaisessa kilpailussa mukana. Samalla autolla ei myöskään voi toinen kuski pyrkiä listalle
    Listan 1.sijan haltijalla on hallussaan pysti merkkinä siitä että on tuolla hetkellä se nopein. Tuo pystihän on se jota kaikki listalla olijat ja sinne pyrkijät havittelevat. Pystin tulee olla jokaisessa kilpailussa mukana johon pystin haltija osallistuu jotta pysti voi vaihtaa omistajaa heti kun ykköspaikka vaihtuu.
    Lista on aina auto/kuski kohtainen. Eli samalla autolla ei voi Blacklistiin osallistua useampi kuski, eikä sijoitusta voi puolustaa eri autolla kesken ajokauden.

    Tässä päivitettynä(14.6.2019) Suomen nopeiten kiihtyvät oikeat katuautot.


    Bee-One Power Gear Blacklist Street Racers 2019:

    1. Uskali, Blacklist Buick
    2. Hovi, Rainmaker Nova
    3. Hirvonen, Liekki Wallu
    4. Hallström, RS7
    5. Roth, Farmari Vega
    6. Lappalainen, Firebird
    7. Rantakari, Duster
    8. Nurminen, 4D Dart
    9. Paloniemi, 4D Coronet
    10. Sinä?
     
    Muokattu: 14.6.2019
  2. rocker79

    rocker79 3rd gear

  3. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Hyvä Hannu :wink:
    -hema-
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. ata

    ata Gearhead

    Millaisia aikoja nämä ajoivat?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tais olla nopein 11 sekan pinnassa. Ja oisko kakkonen mennyt 11.3? Ajoilla ei ehkä sinänsä oo niin merkitystä, olosuhteet ovat mitä ovat ja kalustokin just sitä mikä paikalle vaivautuu. Asi mihin ehkä ois noissa "kykäkisoissa" enempikin syytä kiinnittäää huomiota on ajattamisen tasaisuus. Usein oilla mrginaaliradoilla toinen rata koetaan paremmaksi jolloin sille on nopeimmilla tunkua. Se rata yleensä paranee entisestään ja toinen "preppaantuu" vähemmän jolloin sille joutuminen huonontaa omaa semaa. Ois selkeesti reilumpaa jos järjestäjät valvois tota asiaa ja koittais ajattaa autoja vuorotellen kummallakin radalla. Tuolla tietty asia korostu toiseen potenssiin kun toinen rata oli ison osan päivästä suljettuna.
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Eli nämä eivät olleet siis edes siellä Kiikalassa samana lauantaina ajaneista katuautoista nopeimmat... kaikki eivät ollet tähän luokkaan sitten vissiin ilmoittautuneet.
     
  7. T5

    T5 3rd gear

    Ihan uteliaisuudesta kysyn, että onko tuo listalla kolmantena oleva S4 tuolla videolla esiintyvä auto? Jos on, niin ei tuossa kovin paljoa suomi-kilpiä näkynyt
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites sallitaanko puuhalapuilla joka viikonloppu liikkuvat autot mukaan?

    Eli mallisesti sellainen kone jolla ei leimalle ole mitään asiaa, mutta nykäisee varttimailin matalaan 9;siin?
     
  9. Skeletor

    Skeletor 1st gear

  10. Kuten C-barge jo tuossa mainitsi, ei kannata liikaa tuijottaa aikoja. Sijoitukset ajetaan pudottamalla vastustaja, joten reaktiot ja alustan toiminta ratkaisee pitkälti nopeimman.
    Listan kärkipään autot ajoivat päivän kärkipään aikoja ja varmasti kisan jälkeen ajettiin vielä entistä kovempia aikoja pitojen parannuttua. Yksi listan autoista ajoi myös päivän kovimman autolopparin (230km/h), joten voimaakin oli läsnä ja kalusto oli tosiaan ihan sitä mitä sattui paikalle tulemaan, ihan niin kuin virallisemmissakin sääntö-viidakko skaboissa.

    Radan hajoaminen oli todella huonoa tuuria meille Blacklistalaisille ja kuskien kesken vielä erikseen äänestettiin että jaetaanko listan ekat sijoitukset parhaiden aikojen perusteella vai ajamalla. Enemmistö äänesti ajamista, joten saimme erikseen luvan ajaa omalla vastuulla myös liukkaammalla ja rikkoituneella radalla.
    Kolikolla arvottiin rata ja huonotuurisemmat saivat tietenkin liukkaamman puolen mutta katu-olosuhteissakaan ei aina pääse ajamaan unelmabaanalla, joten so what tällä mentiin.

    Päivän aikana joutui palo-auto lähtemään pariinkin eri otteeseen pois tonteilta, joten ruuhkaa syntyi ajattamiseen ja kapealle varikko-alueelle, minkä takia jo kuljettajakokouksessa sovittu kadulla heitettävä ajolenkki jätettiin tällä kertaa väliin.
    Osallistua voi puuhakilvillä tai vaikka venäjänkilvillä, jos auto ja omistaja vaikuttaa Suomessa(kuten kyseinen S4 Audi), sekä uskaltaa lähteä ajamaan sillä omalla vastuulla normiliikenteen sekaan näin tarvittaessa.

    Jos listalle pyrky kiinnostaa niin yv:tä voi laittaa näin OD:n kautta ja jos halukkaita tulee enemmän kuin yksi niin joudumme varmaan ajattamaan 10. sijasta omat pudotukset seuraavalla kerralla? :)

    P.S. Tuolta löytyy lisää videoita ja kuvia, sekä keskustelua kisoista: https://www.facebook.com/events/6323472 ... tif_t=like
     
  11. ata

    ata Gearhead

    Juu, sitä vain ihmettelin kun siellä Kiikalassa oli yhden tutun Nissan Skyline mennyt käsittääkseni 11.282 mutta ei sitten ollut tässä luokassa mukana ajamassa ilmeisesti.
    Minulla on omat molemmat autot hitaita korkean 13 sekunnin autoja 160 paikkeilla olevilla loppunopeuksilla (katurenkailla siis), joten ei liene tätä kategoriaa. Keskikastin kalustoa noilla V8/GTI/FHRA-kadunmiehen päivilläkin vain, joten ei ole henkilökohtaisia intressejä osallistua, mutta kyllähän tuollainen vähän kiinnostaa seurata, idea listaan lienee lainattu telkan "street outlawsista"... :)
     
  12. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Se nissani oli kyllä ihan pirteen oloinen kuin myös se keltanen kupla mutta eivät olleet osallistuneet ilmeisesti blacklistiin.

    Kiva oli seurata tota blacklist ajoa kun ajettiin ja annettiin se mitä lähtee niillä pidoilla mitä oli tarjolla. Komiata että ootte tommosen homman saaneet värkättyä.
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  14. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Ajat pöytään! Niin tiedetään kuka on nopeinen? ,
    Pötkö? Oko tuo sinneni Belvedee sun entinen?
    Hyvin ainakin lähtee.
    Summa sumarum, kuulin ettei kisat menneet ihan putkkee??
     
  15. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Musta pötkö on lähtösin lahdesta
     
  16. rocker79

    rocker79 3rd gear

    Jep, ja vaikuttaa tätänykyään Tuusulassa.
     
  17. sbc350

    sbc350 Gearhead

  18. Blacklist kaluston aikoja VW-openista, joilla ei sinänsä ole mitään merkitystä listan lopullisten sijoituksien kanssa.

    Nro Nimi Kalusto Paikkakunta ET Nopeus
    1. (keskeytti) Mikkola Ford Mustang Hämeenlinna 10,987 227,13
    2. 858 Hellman Chevrolet Corvette Hämeenlinna 11,090 197,91
    3. 854 Nykänen Dodge Dart Vantaa 11,358 200,00
    4. 209 Sarapuu Audi S4 Nummela 11,422 204,55
    5. 850 Hermunen Valiant 360 Helsinki 11,995 219,24
    6. 855 Vepsäläinen Plymouth Belvedere 12,141 187,30
    7. 857 Hirvonen Chevrolet Corvette 12,364 230,03
    8. 226 Eevala Dodge Charger Lohja 12,415 185,09
    9. 852 Uskali Dodge Challenger Helsinki 12,748 183,58
    10. 218 Palenius Nissan 300ZX 12,774 191,08
    11. (keskeytti) Oksanen IC 412 Mustio 13,616 161,07
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Onhan niillä sen verran merkitystä että voi arvioida että kannattaako jonkun lähteä haastamaan vai ei... :) niinkuin suuntaa-antavana jos vaikka tietää omistavansa jokun 11 sekunnin auton tai sitten vaikka 13 sekunnin auton omistaja tietää unohtaa koko haastamiset... :D
     
  20. kotu

    kotu 3rd gear

    Hyvä juttu et joku jaksaa järjestää kiinnostavaa :wink:

    Ei kannata tuijottaa noihin aikoihin tosissaan. Jos kadulla ajetaan niin pito voi olla ihan mitä vaan. Esim 10,6 kaara voi hävitä kadulla 11,5 pelille mennen tullen. Mukaan vaan ja haastetta kehiin.
     

Kerro tästä muillekin!