Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. Kauden toinen Blacklist Street Racers kahinat on Vesivehmaalla saatu nyt ajettua ja oli varsin mielenkiintoinen ja vaihe rikas päivä., eikä kalusto vaurioitta selvitty tälläkään kerralla.
    Uusista haiallas ja listalle nousseista kalustoista puhumattakaan.

    [​IMG]

    Tämän päivän jälkeen listan sijoitukset näyttää tältä:

    1. Nurminen, 4D Dart
    2. Rimmi, Corvette
    3. Hakulinen, Nova
    4. Laakso, T-Ford
    5. Puha, Whitey Golf
    6. Arte, Subaru
    7. Luts, diesel Audi
    8. Uusitalo, M4 BMW
    9. Hellberg, Pikkis
    10. Vesterbacka, T1000


    Alla olevasta linkistä videota päivän aloituksesta:

    https://www.youtube.com/live/exS3PEUr3X4?feature=share
     
    TimeMachine69, Tunaman ja jknR tykkäävät tästä.
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko Blacklist kuollut vai vielä elossa?
     
    sbc350 ja Buick225 tykkäävät tästä.
  5. 383

    383 Gearhead

    Kai se on kuollut
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Harmi, oli ihan mielenkiintoinen sarja.
     
  7. väsynyt

    väsynyt Gearhead

  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kuka niitä jaksaa pitää hengissä, jos aina tulee kuraa niskaan ? Kyllä sarjan touhuamisessa on ihan oma homma ja vie aikaa, jos vielä pitää pitää se oma ajokki kunnossa ja käsitykseni mukaan ollut " joitain vastoinkäymisiäkin / hajoamisia" lisäksi muita projekteja niin ei ihme jos ei enää hengissä.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En tiedä onko kuollut vai hengissä vai siltä väliltä, mutta ehkä tarve kyseiselle sarjalle on muutenkin pienentynyt kun kisajärjestäjillä on samankaltaista toimintaa tarjolla koville "katulaitteille" jo valmiiks.
     
    rallikuski ja jknR tykkäävät tästä.
  10. kotu

    kotu Gearhead

    Blacklist kesti monta vuotta ja se toimi hyvin, suurkiitos siitä aktiiviselle järjestäjälle!

    Katukisoihin riittää ajajia, kunhan joku vaan järjestää kaiken, nyt on tullut jonkun toisen aika olla se "joku". Ei muuta kuin tuumasta toimeen. :)
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eiköhän se pääasissa loppunnu että ei ollu 10 osallistujaa ja sitten toi 402m => 201m muutos noilla lentokenttä radoilla. Itsellä ainakin vähentynny kisoissa käynti, saa nähdä jaksaako kertakaan tänä vuonna käydä....
     
  12. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Just tuoreeltaan verraten kahta eri matkaa,Tierpissä 20 promodia ja alle 10 top doorslammeria. Molemmat erittäin viihdyttäviä laitteita ja TDssä Flink voitti. Mutta varsinkin loppupäässä jos katsoo (LIVENÄ!)niin on ne 100 kmh enemmän menevät promodit paljon enemmän,mitensennytsanoisi,räyhäkkäämpiä. Molemmat hyviä mutta joo.
     
  13. three hundred

    three hundred Gearhead

    Eikös tuo matkan lyhennys johtunut siitä kun nopeudet kasvoi liikaa verrattuna jarrutusmatkoihin??
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kyllä ja ei. Kiristettiin että ei satu mitään. Kuitusen ennätys jäi nyt sitten vesivehmaan nopeimmaksi ikinä 402m matkalla.... sitä ei voi enään rikkoa kuin laittomin keinoin.

    Sitten kun vaihdettiin 201m pituudella osalla vaihtui vaihteistot, perävälitys yms. ja kevennys/isommat renkaat taas auttaa siinä.... koska 0-60ft käytönnässä ratkaisee melkein koko 1/8 mailin jos vaan pysyy omalla kaistalla... Pienempi tehokin riittää kun voidaan perävälityksellä keplutella, karkeesti -50km/h huipuista pois.

    Ois edes sitten sallinnu sen topfuelin matkan siihen... Jos tämä jatkuu niin kohta 1/8 maili lopetataan ja ajetaan sitä 0-60ft, se riittää paljon turvallisempaa.
     
    Fuselage ja dbltrbl tykkäävät tästä.
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo on tietty vähän makuasia. Itse olen tykännyt seurata siellä lähtöpäässä tapahtumia. Kärjistetysti sanoen, lähtöpäässä ratkaisee osaaminen, kasimailin jälkeen raha. Voima auttaa kasimailillakin, se on selvä. Mutta osaaminen korostuu kuskin osalta sekä oikeastaan kaiken säätämisen osalta. Voimaa saa rahalla, mutta osaaminen katuautokarkeloissa hankitaan lähinnä kokemuksella ja työllä.

    Tuo on toki kärjistetysti kirjoitettu, mutta jotenkin noin sen itse koen.
     
    hosu2 tykkää tästä.
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kaikki mikä auttaa kasimaililla, auttaa myös vartilla poislukien supertiuha välitys joka loppuis jo kasimailin kohdalla.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Varmaankin tuo kasimaili on harrastajalle lempeämpi, kun ei välttämättä tarvi sitä +1000hv, jolla pääsee kärkeen, mutta pitkän päälle tulee hintoihinsa.
     
  18. fmila

    fmila Gearhead

    Kaikkihan juontaa Tukesin tekemään päätökseen, sille ei järjestäjätkään mitään voi. Onneksemme FHRA teki asian eteen paljon töitä ja saamme edelleen edes tuota 1/8-mailia harrastaa. Kun toi päätös tuli, niin oikeastaan huokasin helpotuksesta, alkoi osa kalustoa suuntautua näissä "kadunmiehen karkeloissa" omasta mielestä taas turvattomaan suuntaan. Toki "tekijä henkilöt" on osanneet aina pitää turvallisuudestaan huolta, mutta muutama ajokki alkoi muistuttaa omasta mielestäni liikaa "ruumisarkulta", enkä katsastajana enää suostunut kaikkia laitteita hyväksymään.
    Kuitenkin se vartti on minunkin sydäntä enemmän lähellä ja harvoin sillä jälkimmäisellä puolikkaalla enää ohitetaan, jos lähdössä on oikeesti karkuun päästy, ilman et tulee karkulaiselle teknisiä ongelmia. Se on sit eri juttu kovemmissa vehkeissä jos pito kadotetaan totaalisesti kesken matkan. Vallitseviin olosuhteisiin vaan pitää pystyä sopeutumaan. Kovin tiheillä välityksillä tulee 1/8 mailillakin helposti liikaa "momenttia" takapyörille ja pito ei enää riitä. Pidempi välitys voi olla jopa eduksi, niin ettei heti viivalla ylitetä pitokynnystä kun jossain lentokentällä ajetaan. Liimaradat ja kovat vehkeet sit erikseen ajaa niin ku ennenkin oikeilla radoilla.

    t.AM
     
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Eli ei eroa millään tapaa varttimailista. Ainoa vaan, et maalipäässä erot on pienempiä ja ajattaminen on nopeampaa. Paljon parempaa seurattavaa.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead


    Ohhoh! Tää on melkosta bullshittiä.

    No joo, eka kohta, varmaankin on näin.

    Miks pitäis vaihtaa vaihteistot, renkaat tai edes perävälitys sen takia et matka on 201 metriä? 60 ft ratkaisee niin varttimailin kuin 200 metriä tai 100 metriä. Sen pitää olla kunnossa niin, että täysvoima voidaan ottaa hyvin lähellä lähtöä. Muuten ei tule aikaa sen enempää 100, 200 tai 400 metrillä.

    Kyseessähän on keskinopeuskilpailu, ja mitä nopeammin nostat alussa vauhdin, sitä kovempi se keskinopeus on. On teho ihan mitä tahansa. Tollasessa missä joutuu rajoittamaan alkua, niin sillä välityksellä tai muilla ei ole juurikaan merkitystä. Jos auto menee 400m, se menee myös 200.

    Itelle ei oo kauheesti väliä ajetaanko 200 vai 400. Vauhti nousee sen n. 50 km/t sinne neljäänsataan metriin, mut ei se kauheesti enää kiihdy alkuun verrattuna. 200 metriä tekee sen, että mahdollista virhettä on vaikea tai mahdoton korjata. Se on mun mielestä hyvä asia, jos ajat hyvin ja oikein, ni kukkopillit miljoonalla hepalla ei pääse hyppii silmille. Lopussa ei korjata alun virheitä, kyseessä on kiihdytyskilpailu.
    '
    Kantsii lähtee vetäämailii, siel on viel pidempimatka ja pääsee ehkä tosi lujaa. Mut sit kyl menee ainakin se perävälitys uusiks.
     
    Muokattu: 20.6.2024
    three hundred, Herje, Kähmy 545 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!