blazer jakolaatikko ulisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sbc350, 26.9.2013.

  1. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Terve. Tuli hommattua tollanen 89 s10 blazeri ja hitaalla nelivedolla kun ajaa niin jakoaskista kuuluu ulinaa, liekkö kuinka vaarallista? Itse laatikko on T5 manuaali ja kone 2.8i v6. Räjäytyskuvista kattelin että olis toi alennus toteutettu planeettapyörästöllä? Ja voima välitetty ketjulla. Onko kokemusta tosta ujelluksesta, kuinka kauan kestää ennenkun vika on ajettu ulos asti? :rotfl:
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se ulina kuuluu pikkualueella asiaan... Tai riippuu tietysti ulinan kovuudesta, kuinka paljon ulisee??
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...ja onk siä öljyt kans.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyllä nuo mulla on kaikki jakoaskit ulissu hitaalla alueella.
     
  5. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Tarkistin öljyt, punasta kirkasta öljyä on pää- ja jakovaihteistossa. Testasin ajaa nopealla nelikolla ja kyllä se silläkin vähän ulisee kun vauhtia tulee. Kuulostaa lähinnä siltä että ajais peruutusvaihteella kokoajan..
    Joku siellä jakoaskissa on joskus käynyt kun mustat silikoonit roikku liitoskohdasta. Kait se on avattava..
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei siellä ole välttämättä käynyt kuin kasaustehdas, siellä on alunperinkin mustat silkat välissä.... Isolla alueella ei pitäis ulista, kun voima menee planeetan läpi suoraan ja siellä ei silloin ole mitään, mikä vois ulista... Että kait se on sitten avattava...
     
  7. fairlane

    fairlane Gearhead

    Mullakin on alkanu pikkuhiljaa uliseen nopealla puolella 91-mallin s10 Blatzerissa olen vaan talvisin ajellut rinta kaarella välittämättä ulinoista :).jos löytyy jotain erikoista laita tänne vähän juttua.
     
  8. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Borg Warnerin NP233 jakoloota ei kyllä ainakaan ulise mitään hitaallakaan puolella. Voihan olla ihan ikääntymisen tuomaa planeetan ulvomistakin.Mutta minä en sanois että uutena on kuulunut asiaan. Ja harvahan noilla sitä hidasta paljoa käyttää. Kilometreissä nimittäin.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Borg Warner ja NP on ihan eri valmistajia, NP= New Process eli nykyinen New Venture Gear!!
     
  10. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Totta puhut. :lol:

    Sorry...
     
  11. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Loota aukastu..
    Kardaanit irrotettuna tuntu et ketjussa olis jonni verran väljää kun pyöritteli etukardaanin yokesta 4-veto kytkettynä.
    Menin siis laiskemman kautta ja purkasin jakolaatikon alla, kattelin et olis aika operaatio ottaa se kokonaan sieltä pois..


    Takakoppa irrotettu:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siirtäjän kulutuspala on saanu lämpöä joskus, oli vähän muovi sulanu ja lähteny liikkeelle
    [​IMG]

    Rumpu kuulemma voi mennä halki tästä planeettapyörästöstä? Näytti ihan ehjältä..
    [​IMG]

    Pikkasen siinä tuntu välystä akselin suuntaisesti ja myös toi keskiosa vs rumpu, mutta kuinka paljon siinä saa olla?
    Toki se ei aiheuta ääntä nopealla nelivedolla kun silloin planeetan pikkurattaat ei pyöri?
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämä etukardaanin yoken laakeri tuntu hiukan väljältä mut ei rohissut mitenkään sentäs
    [​IMG]

    Ketju taipu jonkun verran ns väärään suuntaan, voisko se pitää meteliä? Mielestäni en löytäny mitää selkeetä vikaa..
     
  12. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Osat pesty

    [​IMG]

    Askin malli NP207 c3

    [​IMG]

    Nyt sit hommaamaan uutta ketjua ainakin..
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aijuu, sulta tuli sähköpostia, kun kerkeis vaan katsoa (koko ajan asiakkaat häiritsee sähköpostinlukua...), kohta tulee tietoa...
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Puhelimessa höpötetty...
     
  15. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Kiitoksia Jamantille neuvoista! Ostin etu- sekä takayoken laakerin etolasta: 30x62x16 c3 8.5e kpl ja Jamantilta tulee etuyoken stefa, yoken mutterin alle tiiviste ja uudet liukupalat siirtäjiin. Ketju jääkööt vanhaksi kun ei oo ainakaan hyppinyt ja äkkiä sitä ei oikeen tästä maasta löytynyt..
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :eek: siinä ei kauaa jahkailtu. Itse miettisin asiaa varmaan vuoden ja sitte vielä irrottasin turhaan koko toosan pois. Ja sit viikkotolkulla ihmettelisin ja purkaisin.
     
  17. sbc350

    sbc350 Gearhead

    talvi tulee ja pitää saada blazer toimintaan kun kohta pitää kesäkäyttöauto laittaa talviteloille :)
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vai olisko se KELTAKÄYTTÖAUTO :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  19. sbc350

    sbc350 Gearhead

    eikun harmaa :wink:

    [​IMG]

    muuten menis talvetkin, niinkuin ennenkin b kadetilla mutta nykyisellään ei lämppäri puhalla enään kun haaleeta, ei ollu tilaa kunnon kennolle :odroll:
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Asiaa.... Farmari ja rengas sauhuu... Mitäs siellä on pellin alla...
     

Kerro tästä muillekin!