Blazer s10 Keskuslukon säädin ei toimi ja ajonesto päällä

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Läyskä, 21.2.2012.

  1. Läyskä

    Läyskä 1st gear

    -98 Blazerissa alko kaukosäädin oireilla siten ettei tahtonu avata ovia. Vaihdoin patterin ja aloin kokeilla josko sain synkronoitua ohjeen mukaan(7s avaus ja lukitus pohjassa) Kiva yllätys kun ei tapahtunutkaan mitään. Muuten pärjäis ilman säädintäkin mutta kun ajonesto kytkeytyy pois samaisen kaken kautta ovia avatessa. Mistään ei tunnu löytyvän ohjetta manuaaliseen ajoneston ohitukseen. Jenkki palstoilta löytyy ohjeet kaken uudelleen ohjelmointiin mutta eipä tuo auto virka mitään vaikka kuinka tekee kärrynpyöriä kake hampaissa ja potkii astinlautoja.. :mad:
    (unlock+virtaon/off on/off+unlock pois ja open+lock pohjaann10sek)
    Osaako joku kertoa miten tuon lukituksen ohjausboxin saisi nollattua kun vaikuttaa siltä että se on jotenkin jumissa eikä tunnista kakea?
    Kaken lähetyksen kokeilin am-radion avulla ja kyllä sieltä vinkuminen kuuluu kun painaa nappipa, eli pitäis toimia. Toinen kake ei anna mitään ääntä eli lienee sökö. Onpahan taas engineeri suunnitellu...
     
  2. Läyskä

    Läyskä 1st gear

    Eikö kellään ole GM:n vehkeitten kans tullut vastaan moista vidduilua kulkineen osalta?
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Oletkos puhdistanut sen kaken painonappulat? siis sisäpuolelta!
    Alerossa ainakin kerää sinne jotain mönjää eikä toimi vaikka miten vaihtaa pattereita.
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Onkos sulla se koodikortti tallessa auton papereitten seassa?
    Elikkä virrat päälle-pois-päälle 2sekunnissa=>security valo alkaa vilkkumaan nopeasti ja sitten polkemaan jarrua koodikortin mukaisesti.
    Tällä voit ohittaa käynnistykseneston kerta luontoisesti.

    Jos haluat käynnistykseneston kokonaan pois, niin pitää puukotta auton softaa...
     
  5. Läyskä

    Läyskä 1st gear

    Joo kaken oon puhdistanut kunnolla, ettei pitäis johtua siitäkään. Auto ei reagoi mitään tuohonkaan unlock+virta on/off on/off+unlock pois ja säätimen open ja lock pohjaan n 10s, jonka pitäisi ohjelmoida säädin uudestaan. Kun laittaa virrat päälle niin security ja mil jäävät palamaan eivätkä sammu. Tuo johtunee ajoneston päälläolosta. Kokeilin tänään kattoa lukijalla, josko antais jonkun vika koodin mutta eipä tuo näyttänyt mitään. Jenkkiläisten foorumien mukaan olisi aika viedä uudelleen ohjelmointiin koko kikkare mutta mikähän taho mahtaa Suomessa noita tehdä?
    Koodi korttia en ole ainakaan löytänyt mistään. Saattaishan tuon jostain vin koodilla löytää. Oma veikkaus on softavika mutta millä vidulla siihen pääset käsiksi?
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Olethan tietenkin jo kokeillut akun irrotuksen?
    Naapurin Alero(siis näitähän on täällä melkein joka pihassa) teki saman tyylisen homman ja siihen tehtiin tuo patterin vaihto,kaken putsaus ja lopuksi akun irrotus jonka jälkeen heräs henkiin.
    Siinä tosin ei ollut mennyt vielä ajonesto päälle.
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä saan sen ohjelmoitua pois, ei vaan ihan naapureita olla.
     
  8. Läyskä

    Läyskä 1st gear

    Voitko antaa hieman konsultaatio apua, että miten se onnistuu noin käytännössä?? Joo vähän on pitkä matka välissä ajokunnottomalle autolle...
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Vaatii softat ja kaapelit että saa poistettua sen sieltä ecm yksiköstä. voithan toki laittaa ecm yksikkösi mulle niin ohjelmoin sen irrallaan. tai toinen vaihtoehto on että tilataan sellainen ecm mistä se on poistettu.
    yv,llä voit tiedustella lisää.
     
  10. Läyskä

    Läyskä 1st gear

    Vieläkin apuja kaivataan. kyseessä saksan tuonti ja tietääkseni ns. eurooppa versio. Kellään ideoita?
     
  11. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Jos tuohon Blazerin ajonesto/kaukosäädin yhdistelmän toiminnan pois saamiseksi ei muuta konstia ole kuin softat ja koneet ja kaapelit , niin kellä/missä on nämä koneet ja taito tähän ? Onnistuuko merkkiliikkeessä ?
     

Kerro tästä muillekin!