Blazerin alustan korotus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Hd-hippi, 25.9.2003.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Miten on? Onnistuuko 2,5" korotus ilman että tarvitsee hankkia pidempiä jarruletkuja yms.hilppeitä? Joku vaan väitti että 2,5" on varaa korottaa ilman että tarvii mitään "jatkaa" ja ilmeisesti ei tarvitse edes muutoskatsastaa? auto on vm-90
     
  2. blazer

    blazer 1st gear

    mistä ajattelit korottaa? rungon ja korin välistä? vai akselin ja jousen? korotuspalat on pers...tä.itsellä halkesi edestä 3" korokepala ja oli vänkä ajella kun akseli pääsi liikkumaan.taota ennemmin jouset vallilassa.itse käytin etujouset vallilassa ja heitin korotuspalikat metsään ja tuli tosi paljon parempi ajaa samalla laitettiin pari lisä latia. taakse teen samoin kun kerkeän.kyselin uusia jousia niin alkuperäiset ois maksaneet 4500mk/kpl ja ranchon jouset 2500mk/pari ja vallilassa 1200-1500mk/pari(vanhojen taonta+pari jousta lisää ja puslien vaihto)
     
  3. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Hupsista... Enpäs tullut tuota vallilaa ajatelleeksi ollenkaan joten soitin ja insinööri kertoi että etujousien taonta 1:llä lisälehdellä maksaa 200€ pari ja takajouset saman verran ellei hirveästi ole lisätöitä. Kuulemma takajousissa on monesti enemmän työtä ja korjattavaa. Eli ei ole kovin kallista ja auton pitäisi nousta 4" ylöspäin, joten taidanpa ruveta irrotteleen jousia ja sitten kohti vallilaa...
     
  4. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tuli vielä mieleen että mikähän olisi korotuksen jälkeen sopivin rengaskoko? ettei pyörät näyttäisi ihan naurettavan pieniltä... Itse oon ajatellut tollaista 35"12.5-15 rengasta. Käyttötarkoitus on ihan normaaliajoa eli en ole lähdössä off-road kisoihin.
     
  5. blazer

    blazer 1st gear

    itsellä on 33x12,5x15 ja on sopivan kokoiset.silti tekis mieli laittaa 35-38 mutta ei saa katsastettua niin isoja ilman lupa hommia.käy katsoon kuvia todella kesken eräisiltä kotisivuilta
    http://personal.inet.fi/koti/camaro68/
    ja sieltä galleria niin on muutama kuva autosta.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: blazer 2003-09-26 14:16 ]</font>
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pidäpä sitten vielä ennen muutostöitä tai rengasostoksille menoa mielessä että kokonaiskorotus saa olla max. 150 mm. niin että siihen sisältyy myös renkaat joiden korkeus saa kasvaa max. 51 mm
    eli käytännössä 35" korkeat on pois laskuista ja enintään 31" :set voi laittaa vakiopyörien tilalle (vakiot 235/75 on aika tarkkaan 29" korkeat). Mulla oli otteessa jo merkintä 31 tuumaisista ja siitä johtuen sain siihen vielä tänä vuonna kasvatettua rengaskoon 33 tuumaisiksi.




    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-09-27 12:03 ]</font>
     
  7. Koskeekohan noi samat korotussäännöt myös kuorma-autoksi rekisteröityä?
     
  8. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Hae ensin renkaille lupa ja sitten vasta korotat. Homma on helppo jos olet maanrakennus/maatalous hommissa, perustelet vaan että työn takia tarvii autoa muuttaa, kun työkoneeksi ei enää voi rekisteröidä..
    Jollet ole, myy auto maanrakennusliikkeelle (=tutulle) joka hakee muutosluvan ja tekee muutokset, sitten ostat auton takaisin..
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla ois ylimääräset 2" palikat ja u-pultit
     
  10. marko69

    marko69 1st gear

     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Olisko joku viitisenkymppiä per akseli paha? ne on ihan käyttämättömät kun tuli ramchargeri myytyä aikoinaan pois ennenkuin pääsivät käyttöön. Palikat on hesassa.
     
  12. blazer

    blazer 1st gear

    niin pakettiautoa ei saa muuten korottaakkaan.tuli eka kerran kun käytin katsastuksella insinööri sanoon että tätähän on korotettu,niin sanoin että saahan sitä 75mm korottaa.sanoi että maastohenkilöautoa muttei pakettiautoa.vähän aikaa mietin ja sanoin että se on edellinen omistaja koroittanut silloin jo kun tuommoisia lakeja on ollut voimassa.heh! eivät sitten vaatineet poiskaan korotuspaloja ottamaan.
     
  13. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Millon kävit konttorilla?
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Saa tingata jos 50 on liikaa :odroll:
     
  15. orvivee

    orvivee 1st gear

    Moron!

    Mistä saa Ranchon jousia tohon hintaan? Ite ostaisin uudet ennemmin ku taottaisin. Mulla on taotut ja ne löystyy ajan myötä aikas paljon.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiinnostaisi myös tietää mistä saa ranchon jousia tuohon hintaan.
     
  17. blazer

    blazer 1st gear

    us-partsilta kyselin silloin pari vuotta sitten.saattoivat kyllä olla kalliimmatkin mutta halvemmat kuitenkin kui alkuperäiset.nyt on ollut noi vallilan takomat jouset vuoden alla ja vielä on täysin samassa asennossa kuin laittaessakin.en näe eroa uusien ja taottujen välillä koska molemmat on joskus taottu? molemmat veltostuu ajan myötä.kannattaa laittaa lisälehti tai kaksi.konttorilla kävin ekan kerran oston jälkee eli noin kolme vuotta sitten.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Blazeriahan on saanut tehtaalta jo 31" tuumaisilla kumeilla, joten 33" kumit menee tappelematta. 35" onkin sitten jo lupa-asioita, tuttu katsastumies tai suhteeton säkä muutoskatsastuksessa.
     
  19. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Milläs saat insinöörin uskomaan kun otteessa lukee rengaskoon kohdalla:LR78-15 tai 235/75-15.

    Periaatteesa näillä lukemilla 31"x10,5" ovat liian LEVEÄT jos tuo 30mm leveyssääntö on vielä voimassa (235+30=265 ja 10,5x2,54=266,7 eli kaikki 1,7mm, mutta yli kuitenkin)

    Tämän saa korjata jos olen pudonnut AKE:n sääntörallien erikoiskokeelta.
     
  20. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Hommaa 4x4s 1945-2000 Standard Catalog of 2nd Edition -kirja. Sieltä selviää millä varustuksella autoja on tehtaalta lähteny..
    Alfamerilta on toistaiseksi loppu, itselläkin haussa..
     

Kerro tästä muillekin!