Blazerin korottaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Cammer, 26.10.2002.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Kertokaas minulle mikä on paras tapa korottaa Blazeria ILMAN että ajo-ominaisuudet menee ihan kukkakaaliksi eikä kuitenkaan tule maksamaan mitään triljoonia :)

    Tarkoitus ei olisi korottaa mitenkään radikaalisti, vain sen verran että 33" nakit mahtuu pyörimään reilusti ja näyttää hyvältä. Eli varmaankin n 2" ?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Sen verran tiedän että 33x11.50 nakit menee heittämällä alle, mikäli astinlaudat eivät ole kiinni (päätylevyt osuvat edessä). Itselläni 32x11.50 ja tilaa on vaikka kuinka paljon, eli et luultavasti tarvitse korotusta.
     
  3. jviirret

    jviirret 1st gear

    Mulla on 82 Pickup. Korotettu n.3". Perässä on palikat jousien ja akselin välissä. Edessä on ilmeisesti lisätty lehtiä ja taottu loppuja. Keula on kova, mutta ilmeisesti siitä sitten johtuu, että on suhteelisen vakaa ajettava maantiellä. Ilmeisesti molempia ei saa, pehmeitä kyytejä ja kallistelemattomuutta??
    Renkaina 33x12.5.

    ,_,/ukka
     
  4. DslCat

    DslCat Gearhead

    Tein ed. Blazeriin (6.2+th700r4) n. 4" korotuksen. Jouset taottin ja lisättiin lehdet, samalla vaihdoin Ranchon pidemmät iskarit. Perä vaati vielä palikat, jotta ryhdissään.

    Vaan siitä alkoi takakardaani ongelmat, ja ristikoita kului ja lopulta meni yoken holkki jakolaatikon hännästä... Tuossa lyhyt runkoisessa (toisin kuin PickUp'it) kardaanikulma menee liian suureksi. Jakolaatikon päähän piti ensiksi teettää tuplamurros (CV), ja sitten taka-akseliston asentoa muuttaa rälläköimällä noita palikoita, niin että murroksen kulma lähes 0... nooh, sitten piti taas lyhentää kardaania, kun yoke rupesi pohjaamaan jakolaatikkoon. Lopputulos oli hyvin toimiva.

    Etupää toimi korotuksilla OK, eikä kardaani ongelmia kun sieltä löytyy tuo tuplamurros...

    Vaan olihan tuo tanakka ajettava; 31x10.5:lla pomppiva (ja koomisen näköinen), vaihtuivat 33x12.5:iin (vanne 8") kulku parani oleelliset kun kumi antoi pienet knöölit anteeks.... muutenkin välitykset olivat 3.08 perillä paremmin kohdallaan. Sitten tuli tilalle 35x12.5 (10" vanteilla)... ja pieni nurkka pois etupyörä aukosta ja levikkeet.

    Tuo 10" vanteiden offset oli vähän ongelma edessä kun raidetangon päät oli niin lähellä, että sisäpuolella piti siirtyä liimapainoihin... Kotelosuoja+jäteöljy -sopalla lehtien voitelu piti etupäänkin toimivana. Tuplaiskarit eteen oli myös harkinnassa, mutta auto vaihtui...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: DslCat 2002-10-27 19:51 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: DslCat 2002-10-27 19:55 ]</font>
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Nyt tuli noista tuplaiskareista mieleen, eli omassa sellaiset on, mutta ilmeisesti lisävaruste? tai dieselkoneen kanssa tullutta tavaraa? Jos tehtaalta tullessa ei autossa tuplia ole löytyykö silti rungosta ja akselista kiinnikkeet?
     
  6. Cammer

    Cammer 1st gear

    No tarkoitus olisi saada jämäkkää kyytiä, eikä sellaista että joka mutkassa saa pelätä vessan keikahtavan nurin :smile:

    Mitäs noi Ranchon sarjat maksoopi ja mitä niissä tulee mukana? Jouset + iskarit + kallistuksenvakaaja?

    Kardaanikulmista olen kuullut että ne on jo muutenkin Blazerissa ylikireät ja nostaminen vain pahentaa asiaa, muttakun vakio platseri näyttää _niiiin_ orvolta :&
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sarjojen hinnoista en osaa tarkalleen sanoa, mutta puhutaan luokkaa 4+tmk (minähän en euroon siirry, ennenkuin jenkki lahoaa alta :smile: ) riippuen sarjasta.

    Sarjoissa on yleensä kaikki tarpeellinen, kiinnitystarpeet, pidemmät jarruletkut jos tarpeen, jouset eteen, jouset/palikat taakse (molempia versioita saa kaiketi kaikista eri korkeusversioista), iskarit, jne. Muistaakseni http://www.gorancho.com auttaa asiassa ja sarjan valinnassa.

    Tietty kannattaa ehkä katsoa joku jenkkilän 4x4 tavaratalo ja sieltä katsella eri merkkisiä nostosarjoja, rancho kun ei ole niitä halvimpia. Aikanaan itse etsiessäni korotuksia törmäsin "rough country" -merkkiin (http://rough.roughcountry.com/). En kuitenkaan päätynyt tähän, mutta vaikutti halvalta (muistaakseni 2" [vai olikohan se 4"] sarja kotiinkannettuna jonkun suomalaisen osatoimittajan kautta [en muista minkä] olisi ollut luokkaa 3tmk. Mitään kokemuksia ei ole enkä tiedä onko sitä jossain vertailtu muihin merkkeihin...

    Melkein mitä tahansa saa tilattua suomeen, kun jaksaa kysellä nuo osia maahantuovat puljut läpi. Toiset sanoo suoraan, ettei ne tuo kuin ne tietyt merkit, toiset sanoo, että ne tuo mitä vaan, mutta menee aikaa.
     

Kerro tästä muillekin!