Blazerin laatikko ongelmia!!?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 944676, 11.5.2009.

  1. 944676

    944676 1st gear

    Eli mulla on vm.-83 6.2 diesel chevy blazer. siinä on 700:nen laatikko jossa on jotain häiriöitä. Haluaisin tietää olisko niiden korjaukseen minkälaisia kotikonsteja kun tuo budjetti on kovin pieni tällä hetkellä? vai otanko laatikon suosista irti ja kuskaan jollekkin sellaselle joka siitä jotain ymmärtää? Edellinen omistaja väitti että laatikolla on ajettu n.5000km remontin jälkeen. eli jos tuo pitää paikkansa niin luulis ettei siellä kovin suurta vikaa oo. voihan olla että mua on kustu silmään siinä asiassa. mut joka tapauksessa täs olis vikalistaa:
    -kickdown ei toimi ollenkaan. vaijeri on kyllä kiinni ja liikkuu. en toki tiedä onko oikein säädetty? kuinka säädetään?
    -mielestäni ei vaihda kuin kaksi kertaa kiihdytettäessä paikaltaan täyteen vauhtiin ja käsittääkseni kuitenkin 700:nen on nelivaihteinen?
    -turbiinilukosta on johdot irti eli ei todennäköisesti toimi ollenkaan. kuinka kytketään?
    -muutenkin laatikko vaihtelee vähän miten sattuu. esim kylmänä kun kiihdyttää niin saa nostaa kierrokset tosi korkealle ennen kun vaihtaa ja sit kun vaihtaa niin vaihtaa todella repäsevästi. sit taas lämpösenä vaikuttais niin kun vähän luistais kun vaihtaa. Toki sillonkin vaihtaa korkeilla kierroksilla. :eek:
     
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Kannattaa aivan ensin katsoa että onhan vaihteistossa tarpeeksi öljyä.
     
  3. 944676

    944676 1st gear

    Joo ton unohdin tossa aiemmin mainita että laatikossa on öljyä ihan normaali määrä. ja edellinen auton omistaja väitti että on vaihtanut ne öljyt hiljattain.
     
  4. Rytari

    Rytari Gearhead

    ensin nyt kuiteskin kanattaa katsoa se tv-vaijerin säätö kohdilleen
     
  5. 944676

    944676 1st gear

    siis minkä vaijerin? sen kickdowninko? kuinka se säädetään? :eek:
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead

  7. 944676

    944676 1st gear

    kiitos rytari linkistä. Vaikka sielläkin oli ainakin kahdenlaisia ohjeita tohon vaijerin säätöön. Kokeilen nyt sillai ku tajusin eli ensin vaijerista säätö löysälle ja sit kaasupoljin pohjassa vaijerista löysät pois. Sen jälkeen hienosäätö muutamalla napsulla suuntaan tai toiseen kunnes on mieluisa jos siitä nyt sellasta saa. Tajusinko oikein? Mites toi turbiininlukko juttu? Kuinka se kuuluu olla kytketty?
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    joku syyhän siihen lukon johdon irti olemiseen on... onko se kuiteskin alkuperäinen 6.2 diesel vaiko dieselöity se vaikuttaa jo toimintaan jonkuverran, turbiinin lukostakin löytyy tolla haulla aika montaa juttua
     
  9. 944676

    944676 1st gear

    Joo on alkuperäinen 6.2:nen mut laatikko on ainakin kerran vaihdettu. edellinen omistaja oli sen hiljattain vaihtanut ja jättänyt johdot irti. en tiedä miksi. enkä ainakaan vielä ole löytänyt niille johdoille pistoketta mistään. mistähän sitä kannattaisi etsiä? en toki tiedä onko autossa ollut 700:nen laatikko ennen vai ehkä 350:nen. niissä ei kaiketi oo lukkoturbiinia? jos ei johdoille paikkaa löydy niin voiko ne jotenkin itse kytkee? pitää etsiä tolta jos vaikka löytäisin jotain tietoo.
     
  10. 944676

    944676 1st gear

    Kiitos rytarille neuvoista! sain tossa sen vaijerin säädettyä ja johan alko laatikko toimimaan. vaihtaa nätisti ja kaikki pykälät löytyy nyt. vähän pitää vielä hieno säätää kun mielestäni kickdown toimii nyt liiankin herkästi. vähän meinas olla säädön kanssa ongelmia kun ei säätövara riittänyt vaijerissa. jäi aivan liian löysälle kun kiristi sen hammastuksen loppuun. piti tehdä patentti ja laittaa sinne vaijerin väliin sakkeli että sai sen riittävän kireelle. liekö vääränlainen vaijeri? tai sit sieltä puuttuu jotain välistä. nyt olis vielä se turbiini ongelma. pitää nyt alkaa ettiin sitä johtojen pistoketta. mistähän se mahtaa tulla?
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    tossa näkyy liittimen paikka jos sita kaipasit...
    itsekkin sen pystyy kytkemään jos alkuperäinen järjestelmä ei toimi, siitäkin löytynee ohjeita, käytännössa helpoimmillaan tarvii vainkytkimen josta vie virran (jarrupolkimen toisten napojen kautta) laatikkossa olevaan turbiinin solenoidiin, ja solenoidista riippuen se joko maadottaa laatikosta tai tarvii erillisen maajohdon siihen liittimeen, nastoja en ulkoa muista, mutta tuolta luultavasti löytynee

    http://capriceman.ifastnet.com/
     

Kerro tästä muillekin!