Blazerista ½avo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Cammer, 10.4.2003.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Eli jos blazerista riipii sen takakatteen veke niin tarviiko se jotain muutoksia otteeseen? Entäpä se takana oleva penkki, tarvitseeko poistaa vai pitääkö väkertää turvakaaret?
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eiks se oo irroitettava?
    Mä oon ollu ainakin semmosella liikenteessä, missä se oli irroitettava.
     
  3. puolisusi

    puolisusi 1st gear

    eikos mee niin etta vanhemmissa irrotettava ja uudemmisa ei, vaihtumisvuosi 78??????
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä mulla ainakin on irroitettava, vm.79
    Auto tuli mulle kuukausi sitten eli omakohtaisia kokemuksia sen iroittelusta ei vielä oo kun on ollut toistaseks aika kylmät kelit.
    Vaikka tosiharrastajahan olis sillä varmaan jo avonakin kurvaillut :grin:
     
  5. blazer

    blazer 1st gear

    mullakin on irroitettava ja vm-83.ollut ed.omis. irtikin kun ei ole kuin viidellä enää kiinni :smile:
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    big bad chevy, vaihtumisvuosi 1992 jolloin uuskoppanen blazeri tuli markkinoille. 73-75 täysavo, 76-91 takakoppa irroitettava.
    Mä kysyin katsastajat.com:sta miten on meneteltävä, katon saa poistaa jos otteessa merkintä (mun tapauksessa "ilmeisesti takapenkillä ei saa olla matkustajia" --> turvavyöpakko, mulla takapenkin turvavyöt on ylhäältä siina kuitukopassa kiinni).
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joo, joissakin blasuissa niiden pulttien lisäksi, mitkä näkyvät auton sisälle, on vielä 2 lisää aivan takakulmissa pultattuna alhaalta ylöspäin. Eli jos ei irtoa pelkästään niiden näkyvien pulttien irrottamisen jälkeen, takapaneelit auki ja sieltä pultit irti.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Täytyypä tarkastaa mitä otteessa oikein lukikaan. Lisätekstiä on muistaakseni ainakin renkaista, voiman ulosotosta ja joku maininta siinä on katostakin jotta katon takaosa on irroitettava ja muovia (muoviosia perkele, sehän onkin joku tuninkivehe :razz: )
     
  9. Cammer

    Cammer 1st gear

    Tämän yksilön vm. on -85 jotenka pelkkä takakate lähteepi irti (olishan täysavokin ollu kiva :smile:

    BBC, jos viitsit laittaa mitä sun otteessa lukee katon osalta tänne, niin viisastuttaisiin muutkin :smile:
     
  10. blazer

    blazer 1st gear

    juu yök tuppervaara wehkeitä.....kuka ostaa?:):):)heh!!niin mutteihän avoissakaan ole kaikissa kovaa kattoa?nou hätä!minulla ei muistaakseni lukenut katosta mitään tekstiä.big bad chevy...mikä ulosotto? empä ole kuullut tuommoisesta?kerro lisää!
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Okei laitetaan, kun joskus muistan katsoa sen tallilla siitä sen otteesta.
    Auto tuli mulle kuukausi sitten ja siitä oli tarkoitus vaan vähän "katsoa mitä se on syönyt" ja ehostella pikkusen, mutta niinkuin aina niin homma lähti lapasesta ja puuhalista kasvoi (räyhäkkäämmät putket, uutta peltiä helmoihin, kyljet maalaukseen, sisustan verhoilu uusiks jne. pikkujuttuja).
    Tekniikasta pitäis vielä vähän tutkia jakolootan toimintaa kun on vähän epämääräisen tuntuinen kepin liikkeiltään.
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vierähtipä vaihteeks viikko poissa tietokoneen ääreltä :smile: mutta täälläpä ollan taas.

    Mulla otteessa lukee erityisehdoissa jotta:
    - takaosan katto kovamuovia
    - virtalukkoon kytketty lukkolaite hyväksytty LM:n luvalla nro....
    - neliveto, kytkimellä varustettu voiman ulosotto
    - alkuperäiset turvavyöt hyväksytty LM:n päätöksellä nro....
    - vaihtoehtoinen rengaskoko 31x10,5Rx15LT tai 33x12,5Rx15LT (jollaiset siinä on nyt alla, muutoskatsastettuna tämän vuoden tammikuussa).
    - ja vielä perävaunun painoista jotta suurin sallittu jarrullinen 2010 kg, jarruitta 750 kg
    Ja auto on siis 79 mallinen tai ainakin se on uutena ensirekisteröity Suomessa keväällä 79, joten saattaa olla sen puoleen malliltaan 78:kin, jos noissa sitten lie eroja (?).

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-04-18 17:38 ]</font>
     
  13. Cammer

    Cammer 1st gear

    No 78 mallissa on vilkut sen kromikehyksen ulkopuolella ja -79 mallissa ne on sen kromikehyksen sisäpuolella (jos ymmärrät mitä tarkoitan) Tai näin minä ainakin olen kuullut.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Luulisin ymmärtäneeni ja sen mukaan tuo mun yksilö on malliltaankin 79 (kamalan uusi mun autoks :eek: )
    Kuten tuolla aikaisemminkin jo mainitsin niin auto on nyt pienessä kevätehostuksessa, josta yllättäen taas homma lähtikin vähän lapasesta ja kohta siinä on puolet pelleistäkin uusittu :smile: Aluks siinä näytti olevan pari korjattavaa kohtaa, mutta sitä mukaa kun homma eteni niin vierestäkin löytyi uutta alkavaa pehmeää jne. eli eikun uutta peltiä vaan. Kestääpähän sitten paremmin jatkossa talvikäytössäkin, harrastusmieliseksi käyttövehkeeksihän tuo tuli hommattuakin.
    Ns. putkimaski siihen pitää vielä samalla vaihtaa, tietääkös kukaan mistä niitä saa valmiina? Noissa rakennetuissa pickupeissa niitä on näkynyt useinkin (samanlaisia) joten joku ilmeisesti moista kauppaa valmiinakin. Toinen ja varmasti edukkaampi vaihtoehto on tehdä se ite kiillotetusta rosteriputkesta, mutta sitten pitäis joko pilkkoa alkuperäinen tai jos ja kun sekin kannattais säästää ehjänä niin hommata jonkun Fleetsiden tai vastaavan maski romiksesta ja tekis sen sitten niihin raameihin.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-04-20 17:57 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!