Blower + ruisku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CCZ28, 28.9.2010.

  1. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Katoha. Saaks noita viel jostai? Käsittääkseni ovat mainettaan parempia vehkeitä oikein käytettynä. Ongelma noissa tietääkseni on että imusarjoja ei oo oikein tolle suunniteltu.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    juu tuo jakaja ei olisi ongelma kun yksi tuollainen "tietsikkajakaja" pyörii itselläkin nurkissa sen vuoksi kun aikanaan piti tehdä koneenvaihto stw:stä toiseen ja kun "uuteen" koppaan ei tarvinnu saastehimmeleistä välittää niin toki siihen sit heitettiin mekaaninen kaasari ja normi hei.jakaja. aikaa kun ei ollut kuin yksi viikonloppu tehdö tuo vaihdos, niin ei sitten alettu boxeja ym. siirtelemään :lol:
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No en aivaa ollut JarmoY hiekkalaatikolla tai tarhassa.En toki aivaa amiksessakaan vielä silloin mutta jos se on se määräävä tekiä niin sitten oot oikeassa.

    Juu tiedän kyllä että se on muuttuvakurkkuinen varsin suurella cfm-haarukalla.Muistan joskus aiemminkin puhuneeni tästä aiheesta sun kans.

    Mutta edellä kirjoittamasi perusteella se Predatorhan on todellisen Bolt-on rakentajan kaasari,ei tartte murehtia tai tietää minkä kokoinen kaasari olisi paras kokonsa puolesta kun Predator hoitaa sen.


    :poff:


    Varmasti siihen aikaan kun tosiaan arvelit mun olleen hiekkalaatikolla,ja tänäkin päivänä ajatus tuntuu olevan:laitoin kireemmän nokan ja pellisarjat mun pikkulohkoon,taitaa olla tarvetta 850db kaasarille....kylläpä onkin paska kun se ei toimi,nykii ja prötää vaan ja kukaan ei saa sitä säätöihin vaikka kuinka yrittää.Ja booaa alakierroksilla.Ja ne kaasariruuvaajat oli aika guruja kuiteski.

    Mutta halpoja on ruiskut Blower koneeseen,jos sellaiset saa alle kaasarien hinnalla,sis säätötyön.

    Kun esim Jegsillä BC-Demoni on 585usd,se x2 on 1170usd ja se euroiksi on 840e.Itse maksoin enemmän kun ne tuli Suomalaisen välikäden kautta.

    Jos nuon halvalla sen ruiskun saa säädettynä tumpelolle niin olen pelkkänä korvana.

    Mutta kaikesta huolimatta itsell'kin haaveena saada joskus ruisku tuohon pumppuautoon.
     
  4. Henko

    Henko 1st gear

    Nyt ku tätä topickia on lueskellu hetken, alkaa tuntua, että sen ruiskun kun laittaa paikoilleen, niin sen pitäisi sillä toimia. Vaikka olisi säädettävä. Tulee vähän sellainen vaikutelma, että sen pitäisi toimia, vaikka asentaja ei ymmärrä sen toiminnasta tai säädöstä mitään. Tottakai sen pitäisi viimeistään silloin toimia, kun ammattimies säätää sen dynossa, mutta siten tulee mieleen, että säätäjällä voi olla eri näkemys siitä, miten moottorin tulee missäkin tilanteessa toimia. Suosittelen siis näkemään vaivaa sen verran, että jos meinaa ohjelmoitavan ruiskun laittaa, niin koittaa oppia edes käyttämään sitä säätöohjelmaa, voi helpottaa ja nopeuttaa asioita jonkun verran. Ja löytyy ne mahdolliset viat.

    Alkup. turbomallit oli kuitenkin mekaanisella ruiskulla, nuo kaasarit oli maahantuojan muutossarjoja tai jotain. Tai siis 240 Turbo, uudemmat 740:t oli sähköpruuttaa, niinkuin toki 940 myös.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Volvon R-Sport jälkiasennus turbosarjat oli AINA muuttuvakurkkusella kaasarilla, paineistetulla mekaanisella bensapumpulla.

    Vaikka auto olisi ollut alunperin ruiskulla johon tälläinen turbosarja asennettiin, muutettiin se aina muutuvakurkkuiseksi kaasarivehkeeksi.

    Sinänsä hauskaa että Volvo R-Sportilla oli saatavilla todella paljon tehtaan omaa viritysosaa noihin aikoihin..oli virinokkia, virikansia, viripakoputkistoja, GTX 2,3 16valve 210hv kaasari kone (hinta 47 000mk), GTX ulkonäköpaketti, tuplakaasari sarjoja, peltipakosarjoja vapareihin, turbo+ ahtopaineen korotus sarjoja turboihin, välijäähdytin sarjoja, alusta sarjoja, lukkoperiä, eri välityksiä periin, mittariston päivitysasarjoja, penkkisarjoja,R-sport spoilereita ja teippauksia ym. ym.

    Kaikki tuo hauska on nykyisin poissa...nykyiset Volvot on ihan tyhmiä ja vetää KAIKKI väärästä päästä...960/S/V90 on viimeinen oikea Volvo :cry:
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hauska keskustelu.
    Kyllä ne ruiskan edut varmaan on kiistattomat ahdetussa koneessa, oli se sitten turbolla tai mekaanisella ahtimella. Kuitenkin vierestä katsellut erittäin hienosti toimivia ahdettuja laitteita kaasareilla, ja näkisinkin että marginaali ruiskun hyväks jää joissain tapauksissa verraten peineksi. Jos sen edun haluaa ottaa käyttöönsä niin go for it mutta sen silti haluaisin sanoa että samanlailla asiaan vihkiytymällä on tulos kaasareillakin monin paikoin hyvä.
    Jotkut kuitenkin haluaa harrastaa sillä tyylillä ihan niinkuin jotkut haluaa harrastaa siten että kaikissa mahdollisissa vehkeissä on jälkiasennusruisku, eikö vaan?
    Se jää usein mainitsematta ruiskun eduista puhuttaessa että oma "suonsa" on sellanenkin polttoaineen jakelu/kipinöinti ja just minkäänlaisia tuloksia ei voi odottaa ilman todella suurta perehtymistä asiaan, ja siitä perehtymisestä hatunnosto heille joilta se homma käy. Toki asia on niinkin että monessa kilpalaitteessa kaasareilla ei olis päästy lähellekkään siihen mitä moderni moottorinohjaus on mahdollistanut, lajissa kuin lajissa. Perustan näkemykseni ruiskun negatiivisistä ominaisuuksista yhteen Haltec-ohjattuun vapariin ja yhteen hestec-ohjattuun turboon joiden kehitystä olen seurannut.

    Omassa laitteessa on se kaiken pahin setuppi käytössä monen mielestä eli blow thru systeemi coolerin kera, centrifugaalilla. Itse modatulla kaasarilla jopa, kipinä myöhästyy MSD:n 6BTM-boksilla. Toimivuus on just niin hieno mitä osaan edes olettaa, vai enkö osaa sitten olettaakaan mitään? Kaasari vaan tuntuu kaiken mielenkiintoisimmalta omaan tötteröön. Sama 15-16l kulutus matka-ajossa mulla mitä oli vanhalla paljon hitaamalla vaparikoneella ja siltä pohjalta homma svengaa kyllä. Kilometriäkin on tullut ja senkään pohjalta ei mitään moitteen sanaa. Hyvänä apuna asiassa ollut kyllä sellanen(yllätys yllätys) foorumi kuin turbomustangs dot com ja vois jopa suositella sellasille joilla kans on sama vika päässä...

    Minun mielestä kukin tyylillään, julistelematta sen kummempia tosiasoita
    :wink:
     
  7. Henko

    Henko 1st gear

    Samaa mieltä. Kaasareissa on fiilistä ja tyyliä, en kiistä.
    Ja samaa mieltä myös viimeisistä oikeista Volvoista
     
  8. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

Kerro tästä muillekin!