blower tietoa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 68FuryIII, 23.9.2003.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Osaisko joku kertoa mikä blower on kyseessä kun pohjassa lukee arrow 5116180 ja gm diesel luki päällä olevassa kopassa.

    Tämmöinen löyty kuvan kanssa
    http://www.clubhotrod.com/t853.html


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 68FuryIII 2003-09-23 20:04 ]</font>
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Tuttu ahdin, mullakin on ollut noita useampikin.
    Noita on alunperin ollut Detroit Dieselissä , siis mm. trukeissa.
    Pieni ahdin, mutta ihan toimiva ja kevyt.
     
  3. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    oisko mitään teknisiä tietoja?
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Jos sinulla on toi pumppu, niin Hämeen Dieselissä osannevat kertoa lisää, siellä ainakin korjattiin meidän Detroit dieselit ja niiden 6-71 pumput. Siis lähinnä jos tarviit siihen varaosia tms.
     
  5. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Joo tänään tommosen ostin. Täytyy piruuttaan käydä ajeleen dieselin kautta joku päivä.
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Oisko jotain hyvää kirjallisuutta liittyen mekaanisiin ahtimiin? Jos on linkkejä tai jopa myydä niin viestiä vaan.

    Ja matala imusarjakin olis haussa. Jos ei muuta niin joku alusarja minkä voi uhrata. Pitäis saada mahtuun pellin alle...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 68FuryIII 2003-09-24 14:33 ]</font>
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Älä sitten ainakaan isolohkoon tuota ala laittamaan, ei meinaan tuotto riitä.
     
  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    318 sillä ahdetaan. Ihan mielenkiinnon vuoksi.
     
  9. cstm

    cstm 1st gear

    Mikkäs on muuten blowerille max puristukset?
     
  10. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Olisko kirjallisuusvinkkejä tai hyviä neuvoja? Kai joku täälläkin on näitä ruuvaillut :smile:
    Meinaatko cstm laittaa omankin kuosiin ja kiinni :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 68FuryIII 2003-09-24 18:37 ]</font>
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    puristuksiin vaikuttaa moni seikka mm kansien materiaali,käytettävä ahtopaine,nokan valinta.millä polttoaineella ajeleepi ja palotilan muoto jne.nois kirjois on jotain taulukoita jos on laskettu valmiiks noita puristuksia.esimerkki:468 isolohko letukka,8.01:1 ruttu,14 psi ahdot.todellinen puristussuhde n.13.0.oli hieman nakutellu kovilla paineilla ku ajo 98 e.esim.dyersin nettisivuilla on ns.pulley ja boost chartteja joista saa os viittaa.löytyy mortecin linkeistä.semmone kirja ki street supercharging uusittuna painoksena on hyvä.myynnis kaikissa vauhtiputkien luettelois.summa summarum:rutut 7.5-8.5 jos laskee liikaa ruttua tulee vetelä alakierroksilla.ja muistakaa nokka pitäis olla 114 lobe centerlinella.ite oon ajellu ahdetulla(8-71) kadulla ja voi sitä nautintoa!
     
  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mitä tollasen pienen 4/71 blowerin remppa tulee maksamaan? Noin niin kuin suurinpiirtein???? Jos lähtökohta on irti purettu huuhtelupumppu :wink:
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Jos tarkoitit modaamista autokäyttöön niin ei se kai ihan ihmeitä maksa, kun mulla kaveri sorvaa vetoakselin ja imusarjakin tehdään ite. Se on eri asia paljon kaveri rokottaa siitä :smile:
     
  14. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Hups! Teksti jäi :smile:

    Niin ei kai noi laakeroinnin yms. kalliiksi tuu kun kaiken saa töissä / muualla tehtyä / teetettyä :wink:

    Mites noi käyttöpyörät? Mitä vaatimuksia ja mistä käyttöremmi ja millainen sen pitäisi olla?

    Entä toi pop-off ylipaine venttiili millainen, mistä saa ostaa ja mihin sijoitetaan?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: fast37 2003-10-03 13:22 ]</font>
     
  15. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Sen vetohihnan kait olis hyvä olla hammashihna eikä kiilahihna koska kiilahihnaa joutuu kiristämään enemmän jolloin paikat joutuu kovemmalle rasitukselle. Sen popoff venttiilit pystyy tekee itse tekemällä reiän imusarjaan ja levyn päälle ja vanhoista venttiilinjousista siihen jouset painaan. kuukkelilla haet kuvia niin niissä näkee idean. Viisaammat korjatkoon nämäkin jutut :grin:
     
  16. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kuinkas noi blower jutut menee? Mullahan on nyt RPM nokka ja imusarja eli voiko ne käyttää myös blowerin kanssa? Käyttöalue sais yltää meinaan tonne 6500rpm:n paikkeille! Tarviiko oikeestaan tehdä muuta kuin tehdä alakerta ton blowerin mukaiseksi? Eli vaihtaa männät, kiertokanget ja kampiakseli??? Tai pienet paineet ei vaatis noitakaan muutoksia....


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: fast37 2003-10-03 15:56 ]</font>
     
  17. f-85

    f-85 Gearhead

    Tota, tollanen pieni 4/71:nen pärjää varmaan moniura hihnallakin. Tosin kannattaa tehdä heti kymmenuraiseksi, hihnoja löytyy patoharjulta tai vaikka cornerilta. Hintaa en nyt muista, mut on halvempi kuin hammashihna. Ja ei tarvi pop offia kun hihna luistaa aivastellessa. Kyllä se moniuranen riittää aikapitkälle.
     
  18. B 50

    B 50 Gearhead

    Toi alkukuvan pumppu näyttäis ihan 4/53:lta. 71 sarjalaiset on leveempiä, korkeempia ja 3-lapasia. 2-tuumaa levee hammashihna maksaa alta 50e. En uskaltais ajella ilman pop offia millään hihnoilla.
     
  19. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ahaa eli toi olis 4/53? Et sattuis tietään tuottoja tms.
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Suoralta kädeltä en osaa varmaks sanoo, mutta villi veikkaus olis 3,47 litraa (4*53*16,39) per kierros. Kakstahtidiisselihän tarvii tilavuutensa verran ilmaa joka pyörähdyksellä, toisin kuin 4T. Tommonen samannäkönen oli Tampereen swapissa tyrkyllä.
     

Kerro tästä muillekin!