Blue Thunder

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja lincci, 14.10.2010.

  1. lincci

    lincci Gearhead

    Onko kellään tietoa onko otsikon mukaista firmaa enää olemassa ollenkaan jenkkilässä??? Olis kaikkea kivaa alumiini osaa voortteihin...
    On yritetty saada yhteyttä onnistumatta. :x
     
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Kyllä A.T. Francis:n Blue Thunder lafka elää ja hengittää viimeisten
    "roots"-tietojen mukaan, tai ei ole kuulunut mitään sellaisia mullistavia asioita,
    että koppi olisi pantu kiinni.
    Todennäköisesti siellä riehutaan sellaista vauhtia, ettei puhelimeen paljon keretä tarttua ja sekös Suomi-pojan hermoja viilaa ihan rotan lailla
    :)
    Joko saadaan TOISET BT:n kannet Suomeen omieni lisäksi vai mitä hiluja
    olis kiikarissa?
     
  3. kantri64

    kantri64 1st gear

    Nuo BT kannet on ilmeisesti varsin "race" vai olenko ymmärtänyt väärin? Minkälaisia asioita niillä saavutetaan moottorissa, jolla ei kisata? Eli 400-500 cid FE-strokerissa vääntöominaisuudet kiinnostaa jos vertaa ammattilaisen kairaamiin Edel RPM kansiin
     
  4. lincci

    lincci Gearhead

    Eikun vaan 4-läpistä imusarjaa y-lohkoon etsiskellään...
     
  5. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Don Hyde at Ford-Craft in Plano, TX is a Blue Thunder dealer. Phone number for Ford-Craft is 972-423-4636.

    Mummertillakaan ei enää ole Blue Thunderia myynnissä, koska sen oma imari on kai parempi?
    http://www.ford-y-block.com/Dualplane.htm

    Jos haluat Mummertilta, niin Tuumacidin kautta voi tilata. Homma ainakin toimii. Ja samallahan sieltä tulee muutakin kivaa Y:hyn :rotfl:
     
  6. lincci

    lincci Gearhead

    Jepjep,tuota mummerttiakin tuossa kattelin mutta onkohan se sittenkään parempi?
    Varsinkin kun ei ole mikään race-juttu vaan käyttöauto, ja mitenkä talvikäyttö :lol: kun ei ole edes lämmityskanavia imusarjassa?

    Toimittaako tuumacid tuolta ford-craftilta tavaraa?
     
  7. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  8. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Et ymmärtänyt väärin !
    Noi BT-kannet mitkä mullakin on, ovat ÄÄRETTÖMÄN hyvin hengittävät kannet! Syy siihen on siinä, että valumuotit on tehty suoraan JO CNC-portatuista kansista, eli lähtökohta on jo hyvä. Palotilat ovat myös vimosen päälle optimaaliset. Mun kansiin tehtiin Coloradossa pocket-porttaus ja
    virtautus toi meidän merenpinnan tasolle muutettuna arvot: IN 350cfm / EX 250cfm 0.600" nostolla. Erään tuttavani portatuista Edelin kansista vastaavat arvot: IN 310cfm / 190cfm.
    Mun hatut on kiinni 467ci side oilerissa jota EI VIELÄ ole dynotettu, mutta
    oletusarvot ovat 550HP/550 ft lb.
     
  9. kantri64

    kantri64 1st gear

    Tuollainen vääntö kiinnostaisi, millä kärsällä sun kiuas hönkii? Olen tuota nokka-asiaa vatkannut ja ameriikan nettijuttuja lueskellut mutta pitäisi löytää joku kotimainen kokemus. Tavoite on 445 Strokerissa yli 500 ft lb ja tietenkin voimaa mahdollisimman paljon (nyt on 425 390:ssä)

    Lisäksi olen arvuutellut miten noita Edelin kansia uskaltaa porttauttaa ettei jää väännöt saavuttamatta. Tekijä on 100% pro...
     
  10. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Nokka on Crowerin spesiaali mekaanisilla nostajilla. IN 238 / EX 245, 0.570" nostolla.
    Kokemus VALITETTAVASTI puuttuu vielä tosta motista, on nimittäin auto vielä
    PAHASTI vaiheessa tallipuutteen vuoksi. Käsittääkseni Brockin kansia voidaan hyvinkin portata, ainakin MR-kansia pystyy siinä missä BT:n kansiakin.
     
  11. kantri64

    kantri64 1st gear

    Nosto tuntuu varsin hillityltä 467:aan vai kuvittelenko vain? Tuo on ilmeisesti katukäyttö fe-pannuun ihan hyvä, että pakopuolella jokunen aste enemmän. Itseasiassa mun RPM nenässä hyvinkin samanlaiset arvot muutoin eli @.050 236 / 236 ja .572 mutta minun kiukaan löyly tuleekin liian korkealla kahden tonnin vannaan.
     
  12. yfreak57

    yfreak57 3rd gear

    Mummertin tekele hengittelee vielä paremmin kuin Blue Thunder. Race-jutuista tiedä, mutta ihan käyttökokemuksena BT:stä normi katuajeluissa kulutus pysynyt Y-lohkolla ihan kohtuullisena matka-ajossa. Kaupungissa kaikki taitaa heittää kuperkeikkaa. Lämmityskanavan puutteeseenkaan ei paljon voi sanoa muuta kuin, ettei se alumiininen imusarja muutenkaan makkaroita kypsytä... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!