Bonneville 3.8 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.3.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pakastimessa oli anturi. Näytti 20.3 mutta 200k alueella. 20k alueella ei enää mittari näyttänyt.
     
    Muokattu: 16.3.2018
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tollanen se on aina ollu. Tasamaalla vaikee pitää alle 60, vaikkei kaasuttele.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eise noin kovaa aiemmin vetänyt.

    Iacille tuntunut säätöä löytävän, ainoa että 28mm max pituus asennettaessa.


    No levätköön hetken niin näkee miten lähtee seistyä.


    Tyhjäkäynti pitää saada kuriin.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Paljo siellä on jenkaa tyhjäkäynnillä?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onse yli 500 mutta alle 1000. Aikalailla normaalisti sitä on paitsi heti startin jälkeen sammuu tai käy sammunispisteessä.

    Sitten välillä on normaali mutta sitten hutkii 1000-500 väliä humpaten ylös alas.

    D päällä tasaa käynnin ok.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    oisko jotain alipaine hässäkkää?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kaverin ruiskutransiittissa muute samanlaista humppausta, mut ajossa menee tosi hienosti.

    Ehdotin kaasarointia sillä 1k kaasarilla ja kärkijakajalla muttei lämmenny ajatukselle kun ford ruisku on kuulemma hyvä. Muutenki siinä autossa tosi surkeet alipaineet ainaki mun mielestäni.

    Josko tästä topicista saisi ideoita myös tohon.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikki kävin läpi.

    Throttlebodyn irrottelen ja putsaan jokupäivä, kaasuläppäkin oli aika karstanen.

    Mutta toimi se aiemminkin joten se ei oo tähän syynä.


    Periaatteessahan iac ainoo mikä tyhjäkäynnillä säätää ilmamäärää jos kaasuläppä ei vuoda? Eli vois humpauttaa
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sama satanan vika oli siinä 454 subussa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin oli 4.3:sessa tbissä mutta uus iac autto. Tässä en nyt vielä siihen usko kun se tuli tän episodin jälkeen.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ruiskun ja imarin välinen tiiviste myös sotkee..... nimimerkki, edellinen vaihtanut iac:n ja korkannut tbi:n tyhmäkäynnin ruuvin esiin, kun ei kierrokset laskenut. Näky pieni musta viiva ruiskun alla, et hiljalleen valunut bensaa stefan läpi.....
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähti laakista hyvin käyntiin ja kierrokset oli ryypyllä joku 1400.

    Hieman putkeen tuli tsup ääntä sillontällön.

    Lämmetessään tyhjäkäynti jäi ensin reiluun tonniin mutta sitten omi ok luvuilla.

    MUTTA auto vetää d päällä tasasella vajaa 50kmh ilman kaasua. D:ltä kun lyö N vauhdissa niin kiekat jää päälle tonniin.


    Kiekat myös laskee hitaasti kun n päällä polkasee. Imuvuotoa? Iac?

    Muuten otti rajottimelle asti hyvin jenkaa.


    Pitänee toi kaasuläppä irrottaa ja putsailla ja tiivisteet liimailla.
     
    Muokattu: 21.3.2018
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Saiskohan tosta selvää?
    [​IMG]
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saatana shop manual :D

    Onkos tossa iacin säätöön mitään? Stalling nyt ei enää vaivannut.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kattos vuodot ennenkuin säätelee?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    [​IMG]
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    IAC johtoa ei saa irrottaa käynnissä sanotaan. Reset tapahtuu laittamalla käyntiin ja kaasulla nostamalla kierrokset yli 800 rpm, sitten sammutus.
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin näkyy kuvat!
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Putsasin kaasuläpän ja varmistin tiivisteet.

    Olipahan persevittu se metallivesiputki mikä meni kaasuläpän läpi.

    Plusnapa oli myös irti.

    Hienosti tulille ja käynti ok. Ei vetänyt enää vaan 40kmh kaasun nosto hiljensi vauhtia.


    Vaan kun sammutti ja uusiksi starttasi niin kierrokset käy vajaa 2k ja sitten palas normaaliksi mutta alko heijaus.


    Maffin töpselin irroitus auttoi tähän vaivaan.

    Muistaakseni ennen koko tätä ketjun remppaa oli startissakin kiekat aina maltilliset ettei käyneet ylhäällä hmm

    N päällä vauhdissa laskivat ihan ok ei eilisen kaltaista leijumista.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se on sellasta ehkä 1300 käyny aina hetken kylmänä, sit aika nopeesti laski tonniin. Siinä kohdin yleensä lähti liikkeelle, niin ei tullu seurattua, missä kohin se pudotti lämpöselle sopivalle.
     

Kerro tästä muillekin!