Bonneville 3.8 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.3.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinasin siis lämpimänä kun pistää tulille niin kierrokset käy tuolla reilu 1500 ennenkuin laskee 800.

    Kylmänä juu ryyppy toimii hyvin ja laskee koneen lämmettyä alemmas.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muuten ihan normaali käytös, luulen. Ehkä vähän liian ylhäällä käy kuitenkin. Ja lämpösenä hyvin äkkiä pitäs pudottaa kierrokset.
    Siin on uus pcv-venakin, joka muuten on perin perseessä paikassa. Vähän kangistuneille kumeille varsinkin. Sen hentosen nypytyksen takia vaihdoin, mutta ei se mitään muuttanu. Ilmavuotoo toi nyt vähän vihjaa. Ootko kokeillu, kuin pitkään lämppärin säätimet toimii sammutuksen jälkeen?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo. Pitää kokeilla. Jonkun aikaa pitäs toimia sitten varmaan?

    Maffin töpselin irrotus lopetti ton humputtelun heti ainakin eli 1000-500 välisaä keikkumisen.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, jonkun aikaa pitäs pelata säätimet sillä säiliöllä. Pytty on muistaakseni sellanen kantikas siinä tulipellissä aikas keskellä. Senkin puolen vuoto vois riittää.
    Manuska huomautti, et egr solenoidi ei sais toimia tyhjäkäynnillä, tai siis varmaan myöskään vuotaa. Sen räplätys alkaa kuulua, kun vähän jarrua vasten kaasuttelee vaihde päällä. Vuotohan ei tietty paljastu kattomatta. Se on se "tatti" siin koneen päällä.
    Jos jossain lähistöllä olis samaa tekniikkaa, niin sen maffin kokeilussa menee minuutti tai sillai. Sen voi vaihtaa pelkän anturiosan niillä kolmella ruuvilla. Se Walkerin tarvike ei jotenkin vakuuttanu, vaikka ei ollu hinnat alkaen malli edes.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Maffin jo putsasinkin. Juu ei ollut walkerkaan halpa vaan alkuperänen delco liki 200€... Pelkkä rockauton hinta siis.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Maffin töpseli ja ilmavuoto liittyy kyllä sillai kätevästi toisiinsa, että tyhjäkäynnillä ilmamäärät maffilla on pieniä. Aika pienikin ohivuoto jostain muualta sekottaa kyllä sitä tehokkaasti.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku 4-5sek saa suhistella vielä säätimiä kun kone sammutettu. Eli ei ainakaan pahasti vuoda.

    Starttasin kylmänä ja ajoin 20km. Parkissa tyhjäkäynti ihan just kuten pitää.


    Sammutin ja starttasin uusiksi, sitten sehluu alkaa heti.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuumana ajon jälkeen taas ihan ok.

    Kuumastartin jälkeen käytin tyhjäkäynnillä 10min ja sen se humppaili eli tuntuu ajossa korjaavan.


    Toi 1500rpm nykiminen (jussi 60kmh) on myös lievästi läsnä taas vaikka varmasti oli jo poissa uusilla johdoilla ja tulpilla.

    Ja tosiaan tekee sitä noilla kierroksilla, kun esim kakkosella ajaa 40kmh (normaalistihan se d päällä menee vaan 60kmh:ssa tohon 1500rpm).
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Puritko sen IAC moottorin kokonaan ja putsasit?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kärjen putsasin mutten purkanut, eikös se ollut sökö jos se kara pääsee irtoomaan?

    Käsin sitä sai vaan sisäänpäin ei vedettyä.

    Tbissä putsasin sen ja meni vaan huonompaan kuntoon. Tohon kun se maksaakin jo enemmän niin ei viittia huvikseen.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ebayssa ois kympin kuluineen kiinalainen iac :D
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Just tosta en uskalla sanoo. Yhden oon vaan purkanu kokonaan, ja sen sai kyllä nitkutettua ulos ja takas sisään. Se alko toimiin.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No tilasin halvan uuden ja tuli mieleen kokeilla ottaa siitä nykysestä kuumana töpseli pois.

    Sillonhan se ei pääse sitä säätämään ja humppauksen sijaan pitäis olla tasanen tyhjäkäynti?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niin pitäs. Ainakin sen osalta. Sithän sen tietää, pitääkö epäillä muuta.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Menin joutessani e85 boksin laittamaan nyt kiinni, siitä toiseen topicciin.


    Mutta kuumana iac irti, käynti pysy hyvänä mutta käyntiin ei hyvin ja sammu jatkuvasti,d päällä myös.

    En tiedä oisko se pitänyt nypätä d päällä irti.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rötää ja katkoo kun ottaa +3000rpm varoen vapaalla.

    Ei ollutkaan e85 boksin syy.

    Näköjään 3800rpm on paikallaan tai matalassa vauhdissa kierrosten rajoitin. Jännä silti että antaa täyskaasulla ottaa punarajalle.
     
    Muokattu: 24.3.2018
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi viittaa nyt siihen, et se iac on itsessään ehjä. Joku muu pistää sen yrittämään käynnin korjausta. Tai sanotaanko, et sellanen mutu tulee. Olisko se maffi nyt kuitenkin vialla? Iac yrittää hangata maffille oikeeta arvoo, mut se ei toteudu, tai toteutuu viiveellä...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu, huomasin että toi 1500rpm nypytys on aikalailla sen humppauksen kanssa käsi kädessä.

    Tyhjäkäynti kun on tasainen ei nyi tielläkään vaan kun käynti nykii niin nyppii 1500.

    Tänään kävi hyvin taas tyhjää ei soutanut.


    1988 video löyty missä konetta ja siihen liittyvää elektroniikkaa esiteltiin. Silloin ainakin maf oli rungon kanssa ja optimoitu siihen. Väärä runko tai maf oli soosoo.

    Tosin maailma on muuttunut ja irto osat tulleet, kai siinä silti joku perä oli uutenakin kun puhuttiin yksiköstä runko+maf. Yhtälailla siinä ruuvit oli uutena.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Walkerissa tuli runko mukana. Sillä ekaks laitoin. Nypytti. ( ja siis orkkisella ei nypytelly tippaakaan, ennenku alko pätkimään kunnolla) Vaihdoin orkkisrungon mafille, vähän parani, mutta ei loppunu. Oikeesti häiritsevähän se ei koskaan ollu, se oli vaan just ne harvat 60-pätkät, missä piti ajella ihan pintakaasulla. Saat sen Walkerin rungon, jos ajelet ohi. Voisin tosta kirjastakin luopuu, ainakin lainaksi. Ennen internet-aikaa syntyneelle tollanen pysyvä tietopläjäys on vaan jotenkin arvokkaan tuntusta.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taitaa olla aldl mitä toi auto kaipaa. Ettei mene arpomiseks kovasti.
     

Kerro tästä muillekin!