Buick 1954-1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bruno59, 2.3.2014.

  1. J-peg

    J-peg Gearhead

    Kyllä löytyy lasinen purkki
     
  2. Naketti

    Naketti 2nd gear

  3. J-peg

    J-peg Gearhead

    Kiitos kuvista. Ei ole täysin samalaiset, aika lähelle kylläkin. Pitää vielä koittaa saada kytkin irti ja koittaa saada korjatuksi.
     
  4. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Doh niin nyt on Buick kotona Jesh ! Perjantaina hain Hämeenlinnasta ja ajoin kotiin, Vroom Vroom !

    On sellainen kuin myyjä kertoikin, ALKUPERÄINEN muuten paitsi levyt edessä ja laturi uudempaa mallia. Ei ruostetta aika uskomaton kunto, toki maalipinnassa kulumaan ja jotain pikku dingejä mut onhan se jo melkein 60 v vanha. Pohjakin toosi hyvä ei ruostetta ja maalattu kokonaisuudessaan mitä nyt nopeesti auton alla makoilin, katsurilla sit tarkemmin voi tarkistaa

    Kone käy hienosti, huohottaa hiukka venakopan korkista, kai se näissä
    kuuluu asiaan. Tulpat katson tässä kohta puoliin ja säädellä pitää jonniin verran.

    Kylmä käynnistys ei toimi kun siitä Climatic controllista puuttuu se päällinen (korkki), jousi on tallella, olisiko teillä tietoa mistä ton löytäis ? Carterin 4bbl kaassari Kuumana käynnistyy het laakista

    ei se dyna sit niin kauheasti pukkaa öljyä, mut pitää torque ball setti vaihtaa.

    Renkaat Cokkerit ja sit pitkän seisonnan jälkeen kai kulmikkaat usean vuoden seisonnan jälkeen kun rupee täristää yli 20 km ja ajaminen on samanlaista kun vanhoissa jenkkileffoissa meinaan rattia saa veivaa kokoajan :) Mitä kumeja tohon kannattais laittaa ? Voi näyttelystä vaikka katsella sitten sopivia

    Onko tän ikäisissä kaikissa tuulilasin pesu vehkeet, tässä ei vaikuttaakohan katsastukseen ? Pyyhkimet on ilmalla ja toimii ok

    Näin sunnuntaina
     
  5. Naketti

    Naketti 2nd gear

    Onnea Bruno uudelle perheenjäsenelle! :) Ei kaikissa oo lasinpesuvehkeitä, ei mulla ainakaan ole.
     
  6. J-peg

    J-peg Gearhead

    Hienoa! Laitahan säki kuvaa kehiin.

    Tälläsen brittiläisen sivuston löysin, josta saa valkosivuja.

    http://northhantstyres.com/
     
  7. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

  8. J-peg

    J-peg Gearhead

    On makee! Onko naapurusto kommentoinut?
     
  9. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Vuoden tässä vasta asunut, naapuritalon isäntä tuli oikein esittäytymään ja ihastelemaan siinä sitten käytiin amerikan auto historiaa läpi. Kyllä se huomatttu on ja kuultu myös ;)

    Kaikki mittarivalot pimeenä, miten hitossa ton valokatkaisijan saa irti, siinä varmaan vika siinä rheostatissa, help !
     
  10. J-peg

    J-peg Gearhead

    Hah, minä koitin saada pyyhkijöiden kytkimen irti ja jouduin purkamaan lähes koko kojelaudan, sähköjohdot jäi haitoille vielä (enkä kyllä saanut sitä vieläkään irti). Voin katsoa saako sitä valokytkintä irti, 54 voi olla tosin erilainen
     
  11. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Onko siinä tällainen valokatkaisija,joka on keskellä kuvaa?

    Tuossa kupeessa oikealla näkyy pieni "tappi"jossa jousi,siitäkun painaa ja vetää samalla valokatkaisin nupin pihalle,sen jälkeen "holkkimutteri"auki sieltä kojetaulun puolelta,siinä on kaksi uraa johon varmaan on joku virallinen hylsykin mutta varovasti vaikka ruuvimeisselillä pyörittää auki,voi joutua pitämään tuosta rungosta hieman vastaan.
    [​IMG]

    Viitsitkö katsoa montako tankoa tai ompelusaumaa on kattoverhoilussa?

    Tilasin aikoinaan omaan-55:een superiin kattoverhoilun jenkeistä ja monen vuoden paketissa olon jälkeen vihdoin mallattiin sitä paikoilleen.
    Vaikka se tilattiin auton korimallin koodeilla niin ei käynyt lähellekkään paikoilleen.

    En viitsinyt siitä enää ruveta vääntämään ja asia on nyttemmin hoidossa kun paikallinen verhoilija sen pidensi/lyhensi tankojen välejä ym lisäompeleita laittoi.

    Mutta mielenkiinnosta vaan että oliko ommelleet sen lyhyemmän korimallin mukaan,tuossa omassa on 8-saumaa/tankoa ja mikä tuli ensin niin olikin vain 7-saumaa.
     
  12. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Eipä ole tuon näköinen, taisi mennä kaikki uusiksi -56 kun tuli uusi pitkä mittaristo.

    Kattolistoja on 2 jakamassa kattoa ja saumoja yhteensä 7 viimeiset takaikkunalla aika lähekkäin
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ok,kiitos
     
  14. Naketti

    Naketti 2nd gear

    Eikö valokatkaisijaa pyörittelemällä edes vilahta mittarivalot missään kohdassa? Mulla palaa mittarivalot vaan yhdessä, aika tarkassa kohdassa kun pyörittelee katkaisijaa. Pyörittelen ne yleensä palamaan aina hämärällä ajellessa fiilistelyn vuoksi. Ja pimeällä ajellessa pitää soittaa Jackie Morningstarin Rockin' in the graveyard, Rumblessa soi se biisi siinä kohtaa kun ajavat pimeällä metsätiellä; "ihme keissi toi äskeinen, ihan yöjuttukamaa." :D
    Mut asiaan, voin huomenna katsoa omaa katkaisijaa, osaisinko auttaa.
     
  15. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Moi, Ota Bruno tuulilasin sisäpuolen alalista irti. Sen alla olevat ruuvit irti. Sitte radion tienoilla jokunen ruuvi jotka ruuvataan muist. alhaalta päin. Lähtee koko kojetaulun päällys kerralla irti. Mittariston tausta on näkyvissä ja helppo vaihtaa mitä tarvii.
     
  16. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Moi,

    Mähän laitoin sen jo palasiksi aikaisemmin siinä on myös ruuvit molemmissa päädyissä mut en tajuu miten se valokatkaisia irtoo,pitäiskö vaan yrittää repiä nuppi irti ? siinä on mittariston valojen himmennin ja säätö ja mittaristosta on muut paitsi vasen ala mutteri irti, jota mun pikku kätösillä ei saa irti. Senkin sais sitten irti ja huollettua

    Kellon sain toimimaan kun irroitin ja tarjosin hellää huoltoa
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä siellä on se vapautin nuppi, se on käytössä esim Jeepin vastaavissa valokatkaisijoissa niinkin pitkälle, kuin 2001 asti, sitten siirtyy nekin katkaisijat viikseen!! Eli nuppi ja akseli tulee yhdessä pois, kun vapauttimesta painaa, nuppi ja akseli on siis samantapaiset kuin tuo: http://www.jamant.fi/valokatkaisijan-nu ... -2461.html , oikeassa päässä akselia on ura, johon se kelkka katkaisijan sisällä lukittuu ja vapautinnuppi vain vapauttaa sen kelkan tosta urasta ja akseli tulee pois!! MUTTA, huomioi, että akkukenkä on irti, muuten saat valoshown ja vähintään sulake palaa...
     
  18. J-peg

    J-peg Gearhead

    Entä miten tuon pyyhkimien kytkimen saa irti?
     
  19. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Kiitti Jamant, onnistui, mutta ennenkin purin emempää/liikaa (tällä kertaa) päätinkin tarkistaa skemoista johdotukset ja eikös ameriikan erkki ollutkin laittanut virtakaapelin pwr antennin nastaa laitoin oikealla paikalle ja WE HAVE SEEN THE LIGHT ! "Elwood"
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Hienoa, vika olikin helpompi kuin arvattiin :p :p
     

Kerro tästä muillekin!