Buick 1954-1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bruno59, 2.3.2014.

  1. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Onko selvinnyt pyyhkijöitten koneisto,muutettu sähkölle vai alkuperäinen alipainesysteemi?
     
  2. J-peg

    J-peg Gearhead

    Vilkuista todennäköisesti se rele mennyt, jarruvaloista niiden kytkin tai maadoitusvika.
     
  3. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Laita Yv:llä maili os niin voin laittaa -56 manuaalin PDF:n
    niin löytyy tietoa valmiiksi kun meet rassaamaan :)
     
  4. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Niin vielä, tän ketjun jossain 1/2 välissä on hyvä sähköskema, tais olla Naketti kun laittoi
     
  5. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Orggis pyyhkiät... Löytyy itseltäkin tuo manuska niin pitääpä sitä tutkia.
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Olis ylimääräinen konehuoneen kuskin puolen kotelo,se johon tulee lasinpesusäiliö kiinni.
    Ainakin-55:een käy,mutta saattaa käydä muihinkin,mittoja voin ottaa jos joku tarvii?
    25€
    [​IMG]
     
  7. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Tarviiko viisnelosessa pesureita leimalle? Omassa se pullo puuttuu...
     
  8. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ei ollu pesuria vailla, vikalistaa tuli seuraavaa kun suoraan talvisäilöstä ajoin tarroilla konttorille...pyyhkiät, vilkut, jarruvalot, toinen kallistuksen vakaajaan kiinnike puuttui, väljää simpukan kiinnityksessä yhdystankoon (siinä on vissiin joku säätö niin kokeilis kiristää) Jarruvalot ja etuvilkut rupes pelaamaan kun heilutteli sulakkeita, muuta en oo kerenny katella... Mites tuo ilmanputsari, pitikö sinne jtn öljyä laittaa sen panoksen luo? Jos piti niin mitä ja minkä verran? Tuo orggis laturi ei pelaa, siihen kaivattaisiin vinkkiä että mikä vois olla vikana, tasavirta laturia en oo koskaan rassannu...

    edit: Meneekö lootaöölin tarkastus samalla kaavalla kun uudemmissa?
     
  9. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Ilmanputsariin menee ainaki viiskutosessa muistaakseni joku puolisen litraa ihan tavallista moottoriöljyä. Ei siellä laturissa hirveesti liikkuvia osia ole, purkautuu helposti osiin ku ottaa irti ja ihmettelee. Helpoimmillaanhan siellä on vaan hiilet loppu. Lootaöljyjen tarkistamisessa ei kai sen kummempia niksejä ole kun muissakaan, lämpimänä käynnissä ollessa ja kannattaa kelailla ennen tarkistusta kaikki vaihteet läpi. Tai en tiedä, onko pakko mut niin minä aina teen. En tiedä, vastasinko oikein kaikkiin, viisaammat korjailkoot, muutenkin kolmannen yövuoron töhötys päällä.
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Hiilen jousi oli poikki, nyt lataa :) Kun otti silmän käteen niin näkyihän siinä putsarissa olevan oil level merkkikin.
     
  11. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Nyt alkas olla valot leimakunnossa ja rupesin tuota pyyhkiän mottia ihmettelemään kun ei liikkunut mihinkään suuntaan. Sen sisällä olevan läpän kumit oli turvonneet ja ei liikkunut mihinkään suuntaan ennenkuin vuoli mattopuukolla niitä sivuja ohuemmaksi, nyt toimii todella hikisesti. Jumittelee usein ja saa auttaa vauhtia, max pari varvia toimii ilman apuja. Pitiköhän tuo prkl laittaa sähköinen motti tuon tilalle...
     
  12. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Laita vaan. On se vähän lepposampi sateella ajella kun näkee jotain.
     
  13. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mitäs moottoreita ootte laitellu? Kakkosautossa ois tuommonen 90 astetta pyyhkivä takalasin pyyhin mutta ei taida riittää se... Ideoita saa esittää.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On noissa erilaisia pyyhkijänmotteja näkynyt. Helppo asentaa motti kuin motti, mutta vipusuhteita joutuu väsäämään. Sulla oli kumia sisällä lavassa. 58:ssa mulla oli huopaa.
     
  15. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Mulla on fiestan takalasin pyyhkijän moottori siinä. Sillä sutkuttaa just kivasti. Pellistä pyöräytin semmosen telineen sille.
    Aiempikin moottori oli jostain fiestasta, mut se päästi toimintasavun ulos viimesyksynä. Ebaysta tilasin toisen, mut se oli sen verran erilainen et piti sitä akselia lyhentää ja uus teline tehdä. Ei oo hankala homma.
    Taitaa aika järestään olla autoissa takalasin pyyhkijän motit semmosia, mitkä sutkuttelee n.180 astetta, eikä täysympyrää.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juuri näin. Asennus helppo, mutta ne vipusuhteet. Naketin, pääsit kätevänä kaverina aika helpolla? 58
     
  17. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Mitäs erikoista niissä on? Tarkotatko vipusuhteilla niitä vaijereita/naruja kojelaudan alla, jotka välittää moottorin liikkeen pyyhkijöille? Niitä ei oo tarvinnut minun räplätä ku ne on ollu aina aika lähelle kohdallaan. Viskasin vaan uuden motin paikalleen kun entinen kärähti, thats it.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vipusuhteella tarkoin pyykijöiden liikerataa mikä panoraamalasissa Buickeissa aika pitkä. Pitempi siivu pyyhittävää tuulilasin alakulmiin asti. Sanomani se että liikerataa pitää pidentää. Tänhän Naketin tajusitkin, vai pyyhkiikö sun sulat vain puolet tuulilasista? En vittuile! Tuollaisiakin olen nähnyt.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vipusuhteella tarkoin pyykijöiden liikerataa mikä panoraamalasissa Buickeissa aika pitkä. Pitempi siivu pyyhittävää tuulilasin alakulmiin asti. Sanomani se että liikerataa pitää pidentää. Tänhän Naketin tajusitkin, vai pyyhkiikö sun sulat vain puolet tuulilasista? En vittuile! Tuollaisiakin olen nähnyt.
     
  20. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Elä 58 ressaa, vaikka se vittuilua oliskin, ei se minua säikyttäs! Vittuilu on voimavara, sanoo meidän pomo. Eiku nythän mää vasta hokasin. Mulla ne vipattaa silleen, että jos leikitään et kuskin penkiltä katsottuna siinä pyyhkijässä olis kellotaulu ja lepoasento olis kello 3, niin ne käy siinä kello 10:n hujakoilla kääntymässä. Hannarin puoli taas luonnollisesti ysistä kahteen. Riittää ainakin mulle hyvin ja ei kai se sulka jaksa taipuakkaan ihan sinne lasin mutkaan asti? Ja eihän sit näkiskään mitään, jos siinä möllötäs hirmu iso kello tuulilasissa, eiku tä?
     

Kerro tästä muillekin!