Buick 264 nailhead käyntionkelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gtamazon, 7.5.2011.

  1. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Buickiin on iskeytynyt jonkinmoista käyntiongelmaa, joten ajattelin kysellä diagnoosiarvausta arvon raadilta. Eli:

    Auto on buick 1955, 264 nailheadilla

    käy kylmänä varsin mallikkaasti, ottaa jenkaa yms nätisti. Lämmetessään alkaa pikkuhiljaa käymään huonommin ja pudottelemaan pyttyjä pois käynnistä kunnes lopulta joko sammuu tai käy erittäin huonosti.

    - mosa ei kummemmin naputtele eikä kolise, joten vedin johtopäätösen ettei venttiileissä/venakoneistossa olisi vikaa(varmaan väärä arvaus :D), joku mulle tarjosi viaksi kantavia/jumivia pakoventtiilejä.
    - imuvuotoja tarkastelin useampaan kertaan, enkä niitä mielestäni löytänyt.
    - itse lähtisin tutkimaan puola/sytytysromujen toimintaa, lähinnä nyt kyselenkin etukäteen uskonvahvistusta tai kokemuksia vastaavanlaisista käyntiongelmista kun maanantaina tallille menen koettamaan korjaustoimia.

    - EDIT: puola jonkinverran lämpenee, mutta en ole varma lämpeneekö liikaa tehdäkseen vikaa, no sen pääsee maanantaina kokeilemaan. puola on kuitenkin siinä imusarjan päällä ja lämpenee nyt muutenkin siinä paikassa.

    Kiitos!
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lues mitä Flash kirjoitti ongelmistaan.
    Repeli heittää tyhmän heti kättelyssä. Vanhat tai muuten paskat öljyt?
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Käykö se silloin jos pitää kerroksia päällä kuumana? Kaasarikin voi olla tukossa jos on seisonut pidempään.
     
  4. rötvä

    rötvä 1st gear

    Imusarjan esilämmityskierto juminut auki ja keittää kaasuttimessa?
     
  5. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Rebel: kitokset vinkistä, täytyy tutkia. Öljyt on uudet korkeintaan 300km ajetut mallia Gulf en laadusta osaa kyllä sanoa mitään.

    Pauli: Kun rupeaa käynti heikkenemään niin ottaa kyllä kierroksia kunnes pari-kolme pyttyä ei enää käy ja rupeaa vain "booaamaan". Samalla tulee mustaa savua, joten polttoainetta tuntuisi saavan. Tarkoituksena on kyllä lähiaikoina käydä kaasari läpi. kaasari on mallia Carter.

    rötvä: kiitokset vinkistä, tutkitaan.

    Auto on tosiaan seissut melkosen kauan kunnes tänä keväänä on saatu katsikuntoon. Tämmöisiä seisomisen ja iän tuomia ongelmia. Sinänsä ei pahoja, mutta meikäläiselle tämä on kohtuullisen tuntematon merkki/malli ja kone, joten kyselen tyhmiä ettei tartte ihan jokaista sudenkuoppaa koluta.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Gulf=vika ei ole öljyssä. Rötvä mulla on naulapäissä ollut "open chamber" kesät talvet, ei niistä ongelmia. Toki lämpölevyt kaasarin ja imusarjan välissä.

    Kokeile toista varmasti ehjää puolaa etuvastuksen kanssa. Vanha öljypuola tietty lämpenee, mutta jos se on joskus keitellyt niin tuollaisia oireita tulee kun se lämpenee. Kokeile tota, jatketaan sitten.,
     
  7. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Kokeile puola ja konkka uusiksi,ja pura ja putsaa kaasari hyvin.Mulla on noita -55 ollut parikin ja nuo em olen niistä joutunut laittamaan,sen mun centyryn kaasari oli kanavista niin kalkkeutunut et piti tehdä varovainen lipeä putsaus ja sillä vasta tokeni.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    nimat-13, kävikö sun naulapäät kylminä hyvin, niin kuin tämä 264?
    Sitten repelin pakollinen päivän huonoin: GTamatzon, eihän sulla ole jääny "huikka päälle"? :eek:
     
  9. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    iltapäivää

    kiitokset jeeseistä, näitä kokeillaan huomenissa.

    rebel, tossahan on tosiaan automaattiryyppy niinkuin kuljettajallakin. Viikonloppuisin tahtoo jäähä päälle :D

    mutta lähetään tuolla toisen puolan kokeilulla liikkeelle. Täytyy vaan hommata varamsti ehyt tilalle eli ostaa uusi.

    ekan käyttöviikkonsa toimi hienosti koko peli, nyt toisella viikolla tuli "vasta" ongelmaa. Käytössähän nämä tapansa näyttävät, joten katsellaan...
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eiks sulla oo mitää vanhaa ehjää puolaa mitä kokeilisit? Amatzonista ei käy ku se on panssaroitu.

    -Konkka. Se on joko kokonaan pimee, tai pätkii huolellla, mutta ei se silloin koneen ollessa kylmä toimi moitteetta.

    -Tohon sun kuulemaas pakovenaan en oikein usko, mutta se vois olla mahdollista? Jos sillä on ajettu lyijyttömällä niin venat, ohjurit ja seetit jääneet ilman voitelua. Kylmänä ei kanittais, mutta kuumana kyllä. En usko, mutta ehkä mahdollista 0.58% todennäköisyydellä. Tod näk pakovenoja ois palanu paskaks ja ohjurit leiponu lopullisesti kiinni?

    -Toi 55 Century on 322 4bbl ja sun Special 264 2bbl, mutta ei eroja viossa eikä muissakaan. Kaasarin tiätty putsaat huolella! Ei se läpeensä tukossa voi olla jos kylmänä käy ok. Siinä on kaasarin ja imusatsin välissä joku tiivari. Laita niin paksua stuffia kun siihen mahtuu. Vaikka siinä ois vain se org niin ei se ajossa gasoa kaasarissa keitä. Kun kuuman koneen sammutat niin haihduttaa kaasarista ja saa vähän kauemmin starttaa ennen kun saa gasoo.

    -Nyt kun pitkään seisoneen auton otat liikenteeseen niin sulakkeita alkaa mennä. Aluks toimii, mutta kun vanhoille pitkään seisoneille vielä ehjille alkaa tulla pitkästä aikaa maileja, niin ne rupee yks kerrallaan porsimaan. Sulakkeilla tarkoitan vesipumppua, jarrusylkkia, bensapumppua ym. Perushuttua joka motissa, ei pelkästään molopäässä.
    Heh, aika kannustavaa, eh?
     
  11. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    noniin äitienpäivän kunniaksi roplasin myös buickkia pikkasen.

    melko varmasti oli puolavikaa, homma lähti heti pelittämään kun löysin jonkun vanhan ooppelin puolan(tosiaan amazonissa on panssaripuola, ei onnistu sillä) jolla koklasin. Eli veivasin vanhalla puolalla käymään käytin lämpöseksi --> rupes kakomaan ja puotteleen pyttyjä pelistä --> samantien ooppelin puola tilalle ja murr kävi kuin enkeli. Täytyy katella hieman uudempi puola tilalle vielä kunhan pääsen romuja koluamaan.

    taisi tälläerää olla vikaa puolassa, ensi kerralla kysellään jotain muuta sitten :D

    kiitokset rebelille ja muille jeesanneille, kävin testiajolla 30km ja ainakin tuo reissu meni mukavasti luu ulkona ja auringosta nauttien. Antaas kattoa miten jatkossa buikki etenee.

    Kaasari on menollaan pesulle, heti kun cartterin korjaussarja/tiivisteet saapuu postiin. vesipumppu muuten pikkasen pitää ääntä, antaas kattoa milloin tarttee uusia. jarrut olikin jo uusittu kun tämän ostin, eli sen puoleen pitäs heti päästä etiäpäin.

    Kannustuksia välillä tarvitaan :lol: -mutta tätähän tehdäänkin rakkaudesta lajiin.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siis se vanha öljypuola oli keitellyt joskus. Pidä se ooppelin puola siinä. Tai jos ostat uuden, osta samanlainen putkilo. Ei näitä nykypuolia! Voi tulla ongelmia kun kärkiä menee aamiaiseks.
    Putsaa se kaasari kuitenkin huolella vaikka tekis mieli jo radalle.
    Kannustusta ja neuvoja täältä saa kun pyytää.
    Pidä meidät ajantasalla. Vanhat Buickit kiinnostaa mua ja montaa muutakin.
    58
     
  13. Flash

    Flash 3rd gear

    Sullahan tää ratkes kivuttomasti :) Mulla meni viime kesä ihmetellessä tulta syöksevää kaasaria ja kevät talvella yllättäin korjaantu. Oma oli aika samanlainen, seissyt pitkään, hiljalleen herätelty ja ajettu ja yhenäkin alkoi huoraamaan. Siinäkin on jopa uudehkot jarruhilut :) Tälle keväälle noin muutama sata kilsaa takana ja hyvä fiilis ajella, toivotaan että pysyy..
     
  14. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Kiitoksia vaan, neuvoja varmasti tarvitsen jatkossakin. Täytyy yrittää pitää sut ja muut ajantasalla.

    Flashille: Joo lueskelin tuosta sun onglemasta, kyllä siinä välillä tahtoo sormi mennä suuhun :D Hyvä jos on sunkin laitos ruvennut pelaamaan. Kyytihän näissä vehkeissä on mahtava. :pinup:
     
  15. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    kone naputtaa

    noniin arvon raati... Talvisäilytyksestä herättelin puikkia ja nyt käyntiin on pesiytynyt keskikova naputtava ääni. Mitstähän tuimmoinen saattaisi johtua?

    Viittaisi venttiilikoneiston toimintaan kokemuksella jonka olen vanhoista volvoista oppinut? Jatkokysymyksenä mimmoset välykset 264sessa pitäs venttiileissä olla jos koittas ne kuitenkin ensin säätää. Jännä homma kun kove kävi syksyllä ilman sivuääniä ja seisoessaan kehitti tuommoisen.

    Kiittäen taas
     
  16. Otto

    Otto Gearhead

    Oliskos nostaj(i)a tukossa...
     
  17. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    ummikkona kyselen... tuota nostajan tukkoisuutta ei taida muuten pystyä toteamaan kuin nostamalla nostajan ylös? Eli kannet irti ja nostajat poiskokö?
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kannet pidät kiinni
     
  19. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Noissa ei ole säädettäviä venoja,vaan keinuvipuakseli mikä pultataan kannen pukkeihin kiinni ja se on siinä. Älä vedä liikaa,muuten se akseli menee kurttuun. Onhan niille olemassa joku momenttikin,vedän nyt hatusta,olisko ollut 30-35 lbsft..Kantsii googlettaa tai jos joku tietää varmaksi suoraan.

    Ei tarvi ottaa kansia pois. Venakopat veke ja imusarja sekä keinuvipuakselit irti. Nypit tönärit ylös sieltä ja alat jallittamaan nostajia poteroistaan.Jos kovin pikeentyneitä,niin voi aiheuttaa vähän jumppaa että ne saa pois sieltä ilman jakopään ja nokan pois ottoa. Mutta kyllä ne yleensä sieltä lähtee ilmankin.
    Luonnolisesti olis hyvä saattaa palikat takas samoille paikoille missä ovat olleetkin.

    Tietämättä miten kauan sulla on ollut se käynnissä seisonnan jälkeen,mutta veikkaisin että kun oot käyttänyt sen kunnolla lämpimäksi ja ajanut sillä hetken,niin se naputus lakkaa.
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ..fak nokian commari ja dena nettiliittymä.
    Venakopat irti. Keinuvipuakselit irti. Työntötangot yksi kerraallaan pois ja laitat ne järjästykseen vaikka vanhaan pahvilaattikkoon puhkaisten tönärin kokoisen reijän ja merkkaat ne numeroilla että tulee sama tönäri samaan paikkaan. Imusarjaa ei välttämättä tartte irooitaa, mutta helpommalla pääset kun nosta sen pois. Imusarjan alla olevasta nostajalaakson kannen avaamallakin pääsee nostajiin käsiksi. Sama homma huin työntötangoissa. Yksi kerraan jär*ästykseen että tulee sama nostaja siihen missä se oli. Nostajaa painat öljyt ulos ja sitten kuppiin naftaa mihin nostaja uppoo kokonaan ja painelet sitä kunnes se ei enää jumita. Sitten nosttaja pois nafta kupista ja pumppaat naftat ulos. Ja sit sama hommaa kuppiin motti öljä ja pumppaat ilmat pois. Ja sitten takaisin oikeassa järjästyksessä. Väystä ei ole koska nostajat hydrauliset. Jos ei nostajan mäntä liiku naftakäsittelyn jälkeen kunnolla niin nostaja auki sokasta ja putsaat sitä sisätä niin kauan kunnes se liikkuu kunnolla. Helppo sanoa ens kertalaiselle, mutta huomaat kun otat käsiisi.
    Kannet voit ottaa irti ja viedä ne koneistamoon missä muuttavat ne lyijyttömälle käyviksi niin ei tarvii lisäaineiden kanssa lutrata.
     

Kerro tästä muillekin!