Buick 300 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jopotti, 23.2.2011.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oliko herätyskello soimassa jo aikaiseen?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Noh, fiiliksiä odotellessa... 8)
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ei ollut kelloa soimassa, koiruudet ilmoittaa aamusella milloin on aika saada ruokaa. Lähden kohta hakemaan ne pari putken kiristintä biltemasta, sitten kun tulee kotiin alkaa jännitys tiivistymään. Tuutko Pauli käymään ja katsomaan mitä tapahtuu? Pukataanko Buick takaisin talliin, laitetaan ovi hiljaa kiinni ja jatketaan joskus myöhemmin vai pelaako kerrasta...
     
  4. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Jupe->luotetaan siihen että hiljaa hyvä tulee.

    vielä kysyn että tietääkö kukaan mitkä kannet on vuoden -65 HP koneessa,rautaa ?.omani oli siis HP kone vuodelta -64 mutta rauta kansilla/alu imusarja ja imusarjan ja kansien tiiviste tasot samassa astekulmassa vaikka ei pitäisi.
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Onnea vaan "uudelle" koneelle.Oma eka jenkkiauto kokemus oli kaverin Buick special -64 :n kyydissä,oli 300:lla ja kolmilovisella manuaalilla,teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen silloin 80-luvulla. 8)
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    jopotti: Tähän me luotetaan, kiitokset!

    Mun tietämyksen mukaan alumiinikansia ja -imusarjaa käytettiin vain ja ainoastaan vuonna 64. 65 nuo osat oli valurautaa kaikissa tehoversioissa ja 66 & 67 HP konetta ei ollut edes tarjolla koska 340 tuli tarjolle.
     
  7. olle

    olle 3rd gear

    Kyllä se toimii ja hyvin.Huolellisestihan Sinä olet koneen tehnyt.Onnittelut etukäteen ensi savuista.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    JESSS!!!!!!!

    Ensimmäiset kaksi starttausta meni penkin alle, joku kun oli käynyt kääntämässä sytkän 180 astetta pieleen... mutta pienen säädön jälkeen tärähti. Ei tosiaan tarvinnut sahat kauaa kun paukahti. Kuulostaa ihan isommalta ja kireämmältä koneelta kun onkaan. Muuten pelaa kuin kello, mutta polkaistessa tuntuu kärsivän bensan puutteesta. Saas nähdä saako rokkiorkesterin toimimaan vai meneekö demoni tilaukseen.

    On pikkaisen hyvä fiilis, tästä on hyvä jatkaa!
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hienoa, olikos ällikkämies myös etupenkillä fiilistelemässä? Ensi viikonloppuna olisi tarjolla sopiva sisäänajomatka Visulahteen.
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eipä ollut ällikkämies vielä fiilistelemässä :D . Nyt kipin kapin ne turvavyöt takapenkille ja sitten pääsee ällikkämies siskoineen turvallisemmin reissuun mukaan. Taitaa Visulahti jäädä haaveeksi, rouva on vaivihkaa kysellyt että kauanko vielä Buickin kanssa menee. Takapihan terassia täytyisi vähän rakennella...
     
  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eipäs aloiteta uutta topikkia, vaan kirjoitetaas tänne pitkästä aikaa. Tein tuossa mielenkiintoisen havainnon kun purin Skylarkin alkuperäistä konetta. Kyseessä KL stassattu aivan perusversio vuodelle '64, kuitenkin nostajalaakso oli yhtenäinen ja vain muutama reikä oli tehty öljyn paluuta ajatellen.

    [​IMG]

    Verrokkina nyt nokalla oleva KP stanssattu saman vuoden High Performance kone josta koko laakso oli kairattu auki. Luulisi että kestävyyden nimissä asia olisi ollut juuri toisinpäin?

    [​IMG]

    Sanonta kuuluu että tieto lisää tuskaa ja niin siinä kävi nytkin, kasipytyssä on vesi seisonut joskus oikein huolella ja ehkä kauankin.

    [​IMG]

    Alakerran laakeritkin oli jo melkolailla finaalissa.

    [​IMG]

    Lohko näyttäisi kuitenkin olevan stanu kokoinen, joten eiköhän tästäkin vielä soiva peli tule.
     
  12. olle

    olle 3rd gear

    Outoa,minulla kaksi konetta myöskin kl ja kp. Molemmissa avoin nostaja laakso.
     
  13. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Minulla on -64 KP koodilla umpinaisemmalla nostajalaaksolla (4 reikää).
     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Onkohan lohkoja valettu ja noita koneita kasattu sitten ihan miten käteen sattuu? Ei hirveästi yllättäisi.
     
  15. olle

    olle 3rd gear

    Saa ainakin nokat öljyä riittävästi.
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Herätetäänpä tätäkin topikkia pitkästä aikaa henkiin etsintäkuulutuksen muodossa.

    Tuttavani etsii omistamaansa alkuperäiseen Suomi -65 Skylarkkiin sen alkuperäistä LL koodattua konetta, siis otsikon mukaista kolmesatasta. Auto on ollut herran omistuksessa jo 70 luvulta saakka ja jossain vaiheessa moottori myytiin toisen tieltä pois, nyt asia kaduttaa ja olisi haluja saada alkuperäinen kombinaatio takaisin yhteen.

    Mikäli tiedät jostain LL koodatusta kolmesatasesta ilman siihen oikeasti kuuluvaa autoa, kaikki vinkit otettaisiin ilolla vastaan. Jos laitatte viestiä minulle numeroon 0400 859 628 tai kirjoitatte tänne, toimin välikätenä ja vien infoa eteenpäin. Kiitoksia etukäteen!
     
  17. kj

    kj 2nd gear

    Mulla olis jouten ko koneeseen? 030 runkolaakerisarja.
    MS-961 P-30 1264 K 030
    Valmistaja Michigan ;)
    Ja löytyy myös -64? projekti V6 koneita kaksin kappalein...
    Sopivasti tarvitsevalle.
     
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...ei 300Cid, mutta 225 cid odd-fire V6 öljypumppuasiaa: kyseisessä koneessahan on sama (-nlainen) öljypumppu kuin V8 koneessa. Mulla pitäisi olla autolla ajettuna vasta 123000km ja kone toimii hyvin, paitsi että kun on pitempää seissyt/kylmästä käyntiin niin ei heti nosta öljynpaineita....menee muutama sekunti kun öp-valo sammuu ja asian huomaa myös käyntiäänestä. Lämpimänä/ajon jälkeen ei mitään ongelmaa, ja kun sammuttaa niin kestää melko pitkään ennenkuin öp-valo sammuu. Joku jo täällä kirjoitteli öljypinnan yläpuolella olevan pumpun ominaisuuksista/ongelmista, mutta mitäs tälle olis tehtävissä? Paineita en ole mitannut mittarilla mitä ne on, öljynä 10W-40. Vaikuttaisi jotenkin että pumppu pääsee tyhjenemään esim yön aikana...
    Pumppuun on saatavissa korjaussarjoja erilaisia, mikä olis paras ratkaisu. :)
     
  19. CAD54

    CAD54 3rd gear

    Korjaa tai vaihda öljynsuodattimen jalassa oleva ohivirtaus venttiili
    se vuotaa.
     
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Pitääpäs käyttää kyseinen käikäle kädessä ja katsoa miltä se näyttää...eikös se tule sieltä jousen mukana pois...ellei ole jumissa :(
     

Kerro tästä muillekin!