buick 430 yskii/ paukkuu välillä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jjh82, 26.4.2010.

  1. jjh82

    jjh82 1st gear

    kärjet olivat palaneet ja kärkienpää oli kuumentunut ihan tummaksi. varmasti on se konkka rikki, tilasin jo uudet kärjet ja konkan.
     
  2. jjh82

    jjh82 1st gear

    kärjet olivat palaneet ja kärkienpää oli kuumentunut ihan tummaksi. varmasti on se konkka rikki, tilasin jo uudet kärjet ja konkan.
     
  3. Buick59

    Buick59 Gearhead

    Laita siihen kärkien tilalle sellainen muutossarja-kärjettömäksi.
    Sitten uusi puola. Alkaa pelaamaan ja on huoleton.
    Itelläni toimii kuin Buickin pitääkin...:)
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Lisäksi; onhan puolan johdot orkkiskunnossa?
    Jos virta tulee puolalle esivastuksen ohi (mahd. jälkiasennus), niin silloin kärkien kautta kulkee liikaa virtaa ja ne kuumenevat. GM:ssä esivastus on johtosarjassa piilossa. Esivastuksen toiminnan voi testata mittaamalla puolan plusnavan jännitteen auton käydessä. Sen kuuluu olla muutaman voltin pinempi kuin akun jännite.
     
  5. jjh82

    jjh82 1st gear

    ahaa, pitääpä tarkistaa. rikkooko se miten äkkiä uudet kärjet jos vastusta ei ole? millainen vastus siihen pitäisi laittaa jos se puuttuu?
     
  6. jjh82

    jjh82 1st gear

    tuli uudet kärjet ja konkka. samalla kaasuttimen korjaus sarja. nyt ei pelaa yhtään, pitää varmaan huomenna tutkia missä on vika.

    paljonko pitäisi laittaa kärkiväliksi?
     
  7. jjh82

    jjh82 1st gear

    ei vaan ala pelaamaan. :mad:

    vaihdoin jo kaasariin takaisin vanhan neulaventtiilin ja ei mitään vaikutusta. säädin myös bensan pintaa alemmas ei mitään vaikutusta.
    auto käy ihan niin kuin se saisi liikaa bensaa, tyhjäkäyntiä tosi huonosti ja kaasua ei kestä antaa yhtään muuten tupehtuu tai sitten alkaa paukkumaan putkessa ihan hirveesti.

    mistä moinen vois johtua??

    kaasarin oon purkanu jo monesti kaikki näyttäis olevan kunnossa, seos ruuvien pyöritys ei auta mitään eikä myöskään sytkän kääntäminen. enkä kyllä usko että vika voisi olla sytytys puolella.
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tarkastitko jakopään? kts. aikaisempi viesti.
     
  9. jjh82

    jjh82 1st gear

    kyllä vika on tullut ihan tuon kärkien ja kaasarinkorjaus sarjan vaihdon yhteydessä eli vika on jommassa kummassa.
     
  10. jjh82

    jjh82 1st gear

    mistähän vika voisi johtua. eli purin kaasuttimen ja starttasin auton käyntiin kävi ihan hyvin ja otti kierroksia sitten alkoi hyytymään ja ei ota kierroksia. jos kaasua koittaa polkea ja herutella kierroksia niin alkaa paukkumaan putkessa.
     
  11. jjh82

    jjh82 1st gear

    uudet kärjet oli ihan palaneet! :mad:

    tais olla se uus konkka jo uutena rikki koska poltti kärjet niin pian...jos huomenna laittais uudet kärjet ja uuden konkan paikoilleen niin pitäis alkaa pelaamaan.
     
  12. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kokeile nyt ihmeessä uudella puolallakin, ei maksa semmonen tarvike kun pari kymppiä... :-? tai sit revit jostain raadosta irti ja koklaat...
     
  13. jjh82

    jjh82 1st gear

    laitoin uudet kärjet ja käytin hetken aikaa olivat taas palaneen näköiset. mistä moinen voisi johtua??

    myivät mulle jonku etuvastuksen mutta auto ei lähteny edes käyntiin kun laitoin sen väliin.
    paljon sen jännitteen tulisi olla joka menee puolalle jos siinä on etuvastus?

    mulla se oli joku 0.4v pienenmpi kuin mitä akun navoista mitattuna, siis ilman sitä etuvastusta minkä myivät.

    alkaa ihmetyttään että mistä syystä se on nyt alkanu polttaan ne kärjet.

    millanen olis kärkiväli kyseiseen autoon, laitoin 0,4mm.

    kaipais apua :odroll:
     
  14. hanekki

    hanekki 3rd gear

    ei se jännite tipahda sen esivastuksen kanssa kuin 1-2volttia.ootkos katsonut jakajan alapään rattaan?
     
  15. jjh82

    jjh82 1st gear

    siis minkä rattaan?
     
  16. jjh82

    jjh82 1st gear

    millanen on puolan kytkentä tollasessa autossa eli ohittaako se jotenkin etuvastuksen käynnistys vaiheessa? ja miten se on toteutettu/kytketty??
     
  17. hanekki

    hanekki 3rd gear

    jakajan kun ottaa irti,niin jakajan akselin alapäässä on hampiratas mikä on putkisokalla kiinni siinä akselissa.ei ole mahottomuus sekään että siellä olisi jotain "outoa" tapahtunut.
     
  18. jjh82

    jjh82 1st gear

    no onhan sekin varmasti ihan mahdollista.
    pitää tarkistaa.
     
  19. jjh82

    jjh82 1st gear

    konkka on uus eli vika ei ole siinä. luulen että vika on siinä etuvastuksessa.
    mistä kohti se tarkkaanottaen löytyy tästä kaarasta?
     
  20. jjh82

    jjh82 1st gear

    vika on nyt varmasti etuvastuksessa.
    en löytänyt missä se on mutta kuitenkin puolalle tulee sama jännite kuin akun jännite on.

    eli mistä saan sopivan etuvastuksen?
    minkälainen sen pitää olla??

    yhdestä liikkeestä myivät mulle 75ohm vastuksen mutta sillä auto ei suostu käynnistyyn eikä pysymään edes käynnissä.
    kokeilin myös pienempi arvoisia vastuksia mutta ei auttanut.
     

Kerro tästä muillekin!