Buick-85 Stw kompura

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja gmstw, 18.8.2014.

  1. gmstw

    gmstw 1st gear

    On täytetty
     
  2. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Painekytkin.
     
  3. gmstw

    gmstw 1st gear

    Kokeillu hyppylangal muttei kompura me päälle
     
  4. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Mittaa kompuran kelan vastus , liittimien välissä pitää olla noin 3,5 ohmia.
     
  5. gmstw

    gmstw 1st gear

    Kompuran vihreäjohdolle ku antaa virtaa akusta niin toimii. Ohmit tuli myös mitattu, oli 3,5
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Kojetaulun kytkimet rikki...
     
  7. gmstw

    gmstw 1st gear

    No voi vittu. Saako niitä uusia tai pitääks metsästää käytettyä, tai pystyykö niitä korjaamaan?..... Laiton johto hytin kautta näppäimel niin saa ainakin viileätä hyttiin. Lämpöä ei pysty säätämään mut 12v vanha koira nauttii viileydestä =D
     
  8. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Onko tavallinen vipusäätö vai digitaalinen? Muista sen katkaisijan kanssa ettet koko ajan pidä kompuraa päällä. Jäätyy ja menee systeemi tukkoon. Pientä puuhaa sen katkaisijan kanssa kun saa koko ajan kytkeä, mutta tiedät miten toimiva kompura systeemin antaessa kylmää naksuu päälle/pois koko ajan.
     
  9. ktech

    ktech 2nd gear

    jos haluaa erillisen napin kautta kytkeä niin fiksu kytkentä silleen että napilta painekytkimen kautta kompuralle, niin ei mene paikat jäähän. digipaneelin korjauskin varmaan onnistuu joltain elektroniikka velholta..?
     
  10. rebel58

    rebel58 Gearhead

    ^Tuo on hyvä niksipirkka ensiapuun. Mikä yleensä jää pysyväksi.. Aikoinaan digidigiä ei täällä kukaan osannut korjata. Jos nyt joku digivelho osaa niin hyvä. Ei se manuaalisesti vivuilla ohjattu mekanismi mikään iso rasti ole kun siihen perehtyy. Mä perehdyin kun suomi farkkuun laitoin piilojameksesta ilmastoinin. Se vipuhan ohjaa alipainekatkaisijaa mikä tuskin on paskana. Alipaineletkuja siitä lähtee ja ei tarvii kun yhden niistä vuotaa niin systeemi ei rokkaa. Noi letkut, rele(et) ja sähkökatkaisijat johtoineen kun käyt läpi niin toimii. Varaa aikaa ja hermoja niin Buickkisi on cool!
     
  11. ktech

    ktech 2nd gear

    manuaalisessa on siinä viiksipaketissa myös kytkin mikä ohjaa kompuralle (painekytkimelle) 12v silloin kun halutaan ilmastointia päälle (ja def-asennossa). niin ja sille lämppärin hanalle vakuumia ettei kenno turhaan lämpene kun halutaan kylmää.

    toi manuaalisysteemi hajoaa tuskin koskaan mutta itsellä yhdestä capricesta oli se viiksipaketti purkaantunut silleen että ne kompuran koskettimet oli irronneet sieltä viiksen "välistä" jolloin ei tullut 12v painekytkimelle..
     
  12. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Niin mutta sulla K-Tech (sorry, mutta tulee mieleen neekereiden ganstanimet) oli se sähkökatkaisin. Niitä juuri tarkoitin. Mun ex vaimolla oli Caprice missä ei ilmastointi toiminut. Kakkupala sanoin ja vein sen paikkaan mitä en kerro mistä sai wanhaa kunnon freonia. Tuli kylmää täytön ja vuotojen korjauksen jälkeen. Tuli. Pari minuuttia ja sitten Kuumaa. En löytänyt vikaan ennen kuin lähti paaliin. Ei muissa ole ollu tuota ongelmaa ja ehkä se oli juuri mainitsemasi? Oli muuten helvettiä kun tultiin tasan 12 vuotta sitten Forssan piknikstä ex vaimo viimeisillään raskaana. Hirveä helle. Pari minuuttia puhalsi kylmää ja sitten pari minuuttia tosi kuumaa oli vivut missä asenossa tahansa.. Onko sulla tietoa onko täällä joku IlmaTorjunta nörtti kuka osaisi digisysteemin korjata? Käsittääkseni mitkä silloin 20 vuotta sitten porsi, kyse ei sen palamisesta mitä luultiin, vaan vika aivojen ohjelmistossa mikä sekosi jostain syystä kun joku rele tms antoi aivoille väärää tietoa? Toi asia jäi vaivaamaan ja kiinnoistaisi kovasti.
     
  13. gmstw

    gmstw 1st gear

    Siinä on digidigi hifi hifi näppäimet. Kaikist napeist surisee kuin paina paitsi auto. Mutta joss yks pykälä lämpimällä ja painaa auto niin ei mitään tapahdu, sitten kuin painaa kylmälle niin surisee. Mut ei se kompura kuitenkaan menny pääl. ................Ja kyllä, pistin johdon paineanturin kautta. Olis kyl kiva saada kaikki pelamaan ku auto muutenkin melkein kuin uus.
     
  14. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Tyydy tuohon. Se sentään pelittää katkaisijalla. Ellei täältä löydy joku nörtti kuka sen saisi kuntoon? Mä sain aikanaan tarpeeks tuosta digijutskasta kun aina kun auton sammutti ja starttasi uudestaan sen piti taas näppäillä uudestaan haluttuun lämpötilaan vaikka ois mikä asento jäänyt sammuttaessa jäänyt päälle. Sinänsä hyvä systeemi kun piti laitetun sisälämpötilan siinä mihin olit sen laittanut oli ulkolämpötila -30 tai +30. Ei kestäny hermot vaan otin ekan Electaran mikä tuli mun kontissa vivuilla säädettevissä ilmastoinnilla. Verta, hikeä ja peräsuolen pätkiä se sulta vaatii, mutta laita kuntoon tuo systeemi. Ktecin mainitsema katkaisija tai joku muu pikku vika? Digisysteemi sulla kunnossa? Perehdy asiaan ja täältä saat apua ja sitten sulla Buick missä 12v dogi ja sulla cool! Helteet ei vielä alkaneet, mutta ilmastointiin tottuneet käyttää sitä. Viime vuonna kesäkuu paskat ilmat, mutta heinäkuussa alkoi helteet ja omasta autosta hajos systeemi kuulemma sen takia kun se oli koko ajan max asennossa? Hyvää kesää avautui syöpäklinikalta 58
     
  15. gmstw

    gmstw 1st gear

    Löytyykö auttajaa Närpiön tai Turun aluel. Tai löytyyköhän jostakin jonkinnäköisen korjausopas. Valokuvakin kelpasi et tietää mitä on edessä :D
     
  16. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Ota yht nimim Mudracer. Se on viriviriukkoja, mutta on naapurissa ja tietää näistäkin asioista, vaikka on hänkin Mottipää..
     
    gmstw tykkää tästä.
  17. Kni

    Kni 1st gear

    Terve taas, salasana ja sähköposti unohtunut ja piti laitta uudet
    Olen katellu uudestaan tota ilmastointia ja nytten näytti 1,4 ohm.
     

Kerro tästä muillekin!