Buick-85 stw radion ja ilmastoinin panelin irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Kni, 5.6.2018.

  1. Kni

    Kni 1st gear

    Täytyykö ruuvei irroittaa ennenkuin saa panelin irti.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä
     
  3. Kni

    Kni 1st gear

    Montako ruuvia suunilleen siitä tule, ennenkuin rupe vääntämään.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    4-8 jos oikein muistan.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös se puujäljitelmäpaneeli ole ensin siinä ihan klipseillä kiinni, varovasti katkomatta se pois ja sen alla vasta ruuveja.
     
  6. Kni

    Kni 1st gear

    En uskaltanut vääntä niin paljon
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tais olla juu, ja sitten radion ja ac paneelin kulmissa lienee ne pulttikanttaset ruuvit?
     
    Kni tykkää tästä.
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Millainen on "pulttikanttanen" ruuvi? :rolleyes:


    (viitaten keskustelu: Oikeinkirjoituksen haukkuminen) :p
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    ottamatta kantaa tuohon nimitykseen, niin jossain yksilössä ne pultit tai kuusikantaruuvit oli semmoisella toleranssilla tehty, että joku aukesi 6mm hylsyllä, toinen 1/4" hylsyllä ja joku 7mm hylsyllä.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kantta oli vähän kunttanen nimitys. Pultissa on meilläpäin ollut aina kierre mihin saa mutterin. Ruuvissa taas porautuva tms mihin ei mutteri kierry.
     
    Bluestone tykkää tästä.
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Oliko niin että stögiksen otti pois, ja siellä ylhäällä pari ruuvia?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saatto siel stögiksen botnes bostaa muutama skrufu.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Sivuilla mittaristossa ja oikealla olevat panelit lähtevät siis kampeamalla alareunasta vetäen itseen päin irti; en muista pitikö se valokatkaisijan nuppi irroittaa vai ei. Jos piti, siinä olikohan pieni ruuvi tms. siinä "varressa". Mutta kunhan ne panelit ovat irti, niin väkisin näet ne ruuvit, jotka yllättäen olivat minusta tasan 7 mm - eikä esim. mitään 1/4" kuten olisi äkkiseltään jenkkiautoon kuvitellut. Purin tuollaista autoa kolmisen vuotta sitten, joten tarkkaa muistikuvaa ei ole.

    [​IMG]
     
  14. Kni

    Kni 1st gear

    Olis tarkoitus katella tota kosketus taulua. Valo ei pala jokaisella valikolla, paitsi silloin kuin kevyesti painaa näyttöä. Onko siihen jotakin neuvoa, miten saa korjattu
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vähän ikä ja mallikyssäri. Tosin kutosia tuskin on missään ollu. Vanhemmat neljännestuumat korvautu milliajan koittaessa seiskamilleillä. Ja siis kuusiokantaruuvi. Äähä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!