Buick Electra 225 Custom '66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jrasi, 27.5.2013.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    Riviera56 toi korjauspeltejä:

    [​IMG]
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ennenku joku marisee, että osta sikkikone. Niin hakkaa noita jäykistepokkauksia lautaa tai sopivaa lattaraudan reunaa apuna käyttäen. Tai sitte ihan vaan pidät vasaraa oikeassa kohassa ja lyöt siihen toisella vasaralla, niinkin saa sileempää jälkeä kuin suoraan peltiä hakattaessa.
     
  3. jrasi

    jrasi Gearhead

    Juu, täytyy joku laittaa väliin, tuo nyt oli uuden vasaran koeajo. Ei vaan sattunut mitään sopivaa käteen.
     
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kuskin puolelle meni sitten lopulta puoli neliötä peltiä, palapeli siitä tuli lopulta kun olin turhan armelias rälläpyörän kanssa, repsikan puolelta laikkasin sitten vahingosta viisastuneena heti niin jotta piisaa ja riittää...

    Saakohan noita kaasupolkimen nivelen tappeja jostain, vai pitääkö aikanaan soveltaa, en usko että saan ehjänä irti
     
  5. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ebay, NippeliTeppo?
     
  6. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tepollahan niitä oli vaikka millä mitalla, kiitoksia.
     
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Meinas ruveta jo masentamaan, kun aloin kaivamaan noita a-pilarin alapäitä auki. Sieltähän oli välistä yksi pelti hävinnyt alapäästänsä kokonaan.

    [​IMG]

    Mutta taas rälläkkäkkähoitoa ja vähän uutta peltiä...
    Etulattiat on sentään valmiit, ei mennyt kuin noin neliö uutta peltiä.
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nyt on sähkölinnunkakkaa jokunen metri paikallaan ja toinen a-pilari korjattu:

    [​IMG]

    Tässä on hieman vielä kättenvoiteita:

    [​IMG]

    Rintapeltikin on kuskin puolelta hellää huolenpitoa vaille.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Ja sultahan sitä TLC:tä saa? :)
    On noissa vanhoissa "romuissa" tekemistä! Tosta mun FB:stä oli aikoinaan vaihdettu helmasta kylkipokkaukseen asti kaikki... Mähän tiätty ostin sen valmiiksi hitsattuna, kun tekijä oli kolmen projektin "loukussa". Aikoinaan tehtiin 240 Volvoon helmat ympäri ja muutakin, nuaren miähen eka auto... Näistä tulis kalliita vehkeitä, jos teettäis jollain pajalla!
     
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Juu. Katselin tuossa, että täytyy varmaan helmakotelot avata, ei ole mätää, mutta tuolta a-pilarin sisästä kaivoin jo multaa varmaan kuution puoleltansa pois.
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Ota ihmeessä, samaan laskuun, helmat auki! Sinne alas se törky ja märkä kuitenkin päätyy... Parin vuoden päästä olis kuitenkin helmat puhki, vasta maalatusta autosta! Mä tein ton Volvon aikoinaan kaks kertaa, maalasin itte ja kaikki. Ekalla kerralla ei helmoja tehty kunnolla, kukkivat vuodessa! ;(
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Helkkari kun alkaa tuolla Pohjolan hallissa tulemaan pikkuhiljaa pimiä ja vilu.
    Pakko siirtää raato sisätiloihin ja jatkaa siellä.



    [​IMG]
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tuli siinä sitten aikani kuluksi ajettua yksi somalilaikka ja pari pakettia epäkeskolaikkoja maaliin...

    [​IMG]

    Löysin suhteellisen rikkaan kittiesiintymän tuolta kyljestä.
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Valitettavasti noi ei vaan ole kovin harvinaisia... :(
     
  15. jrasi

    jrasi Gearhead

    Noh, tuo kylki ei kyllä ollut edes yllätys, näki jo aika kaukaa, että on vain isolla lastalla leivottu pakkelilla muoto kohdalleen.

    Muuten hyvä tuo nekrulaikka, mutta tuohon kittikasaan osuessaan on talli kohtalaisen pölyinen hetken aikaa...
     
  16. jrasi

    jrasi Gearhead

    Rupesin tuota kattoa eilen pyyhkimään pellille, on joskus oiottu takapäästänsä, takaosa katosta on kohtuu vetelä, ihmettelinkin kun oli sisälle laitettu vahvikerautojen alle jotain korkkia tms. Täytyy vissiin vitää äänieristelevyä sitten kattopeltiinkin, niin vähän edes jäykistää. Etuosa tuntuu olevan kohtuu jäykkä.
     
  17. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Korjauspala '65 takakyljestä, vaatii vain vähän MIG-hoitoa tuokin ennen istuttamista. Pieni reikä kaaressa ja sitten nuo muutama reikä, joilla kiinnitetään kylkilista ja kyljen "ELECTRA 225" teksti, tuo teksti on vanhemmassa erilainen ja kylkilista kulkee vanhemmassa eri korkeudella.

    En tiedä, millä tuo korjauskylki oli aikanaan maalannut, mutta ei saanut hiekkapuhaltaja kaikkea pois. Pelkäsi että venyy pelti.
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Pamahti tästä yhtäkkiä mieleen; Koriliima!
    Eli se mitä autotehtaat nykyisin käyttää liimatessaan peltiosia toisiinsa. Se ei ime itseensä vettä ja pitää yhtä hyvin kuin hitsaus tuollaisissa paikoissa. Jopa paremmin, kun se joustaa eikä repeä tärinöistä. Koriliimaa on monen merkkistä, esmes Teroson, Sika ja muitakin... Katsot vaan ettei ole uretaaniliima, se murenee ja häipyy UV-säteilyn vaikutuksesta ja saattaa vetää vettä sisäänsä. Me myydään Terosonia, joten siitä pystyn antamaan tyypin: MS939. Kaverit on tuota käyttäneet ja mäkin tietenkin.
     
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

    Jäykkäreitä täytyy ainakin vähän oikoa ja etupäästä oli pitkittäinen irronnut hitseistään.
     
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Hei mulla ois tollainen pelkääjän puolen NOS kylkipala takaovesta taaksepäin.Vois aika paljon jeesailla tekemisiä, jos et oo sille vielä kerennyt tekemään sen enempää.
    Suora,mutta niin kuin kuvasta näkyy,siellä täällä pientä pintahilsettä. Tää on orkkis GM klimppi, joten istuvuus pitäs olla aika bueno. Ei tartte keskelle pitkää kylkeä alkaa tekemään saumaa. Tina ja kittaus vehkeet kiittää. Laita yv jos on vielä tarvetta.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!