Buick Electra 225 Custom '66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jrasi, 27.5.2013.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Vähän joulua takakonttiin...
     
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Millähän nimellä ja mistä noita peitelätkiä voisi etsiä, mitkä noihin kuvassa näkyviin reikiin kuuluu?

    Joskus muistan nähneeni niitä jossain myynnissä, eikä hintakaan edes ollut paha. Osa on tallessa, mutta ei kaikki.
     
  3. NorthElite

    NorthElite Gearhead

  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko nippelissä?
     
  5. jrasi

    jrasi Gearhead

    En heti Tepolta löytänyt, mutta joo, tolla drain plugilla löytyy maailmalta. Tuohon hintaan ei kannata ite kyllä tehdä
     
  6. juha745

    juha745 Gearhead

    Muokattu: 11.12.2016
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Noita pyöreitä tulppia löytyy kyllä, täytyy niitäkin tilata. Mutta noi mitä haen on noita muotoon prässättyjä pellinpaloja.

    Summitilta löytyi ja valmistajasta riippuen oli n. 2-5 taalaa/kpl
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Taas on joku tukenut kittikauppuria...
    [​IMG]

    Ei onneksi ollut niin paha, kuin aluksi näytti:
    [​IMG]

    Sitten pitihän se takapenkkiä mallata paikalleen, hakea vähän inspiraatiota:
    [​IMG]

    Yllätys oli aika suuri, kun siirsin auton keskelle tallia... Tuollahan mahtuu tekemään kummallakin puolella! On sillä kumma vaikutus, kun kaksi purettua moottoripyörää hävittää tallista varastonpuolelle ja siivoilee vähän muutenkin.
     
    12345678910, Herje, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Hyi, kun oli haperoa...

    [​IMG]

    ...mutta Viljakkalan Fischeriltä tulee korjauspeltiä.

    Tajusin just, että kunhan tän takalokasuojan saan naitettua nippuun ja eteen reumaluukun reunan käyn vielä tekemässä, niin alkais kori oleen kohta hitsattu. Poislukien kaikki yllärit, mitä puhalluksessa tulee vastaan.
     
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Ei lopulta takakyljestä hirveitä yllätyksiä löytynyt, oli itseasiassa parempi, kuin kuvittelin. Kauheata perunapeltoa paikkapaikoin, pientä lommoa ja kuhmua.

    [​IMG]

    Tämä alasiipi oli aika pitsiä...

    [​IMG]

    Olipas täytettä... Tuota jotakin massaa oli tämäkin kotelo puolillaan, mikä lie ollut aikanaan järki ajaa kotelot täyteen?

    [​IMG]

    Tyhjennys, putsaus, vähän peltiä ja kansi kiinni
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Korikitillähän ne on aikanaan tiivistänyt nuo saumat ettei pääse vesi sisään ruostuttamaan.
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Mutta tuota kittiä oli kummallakin puolella tuolla alakantissa joku 4cm paksu kerros.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Neekeri on laittanut reilusti kun ei sinne näe. Itsekin tykkään korikittiä käyttää, mutta ehkä vähän kohtuullisemmin.
     
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ei ollut Detroitin poika noita laittanut, ihan Suomi-osaamista
     
  15. jrasi

    jrasi Gearhead

    Siinä sitten takakaarta harsiessani piti keksiä jotain tehtävää, kun kaari jäähtyy.

    On alusta asti häirinnyt tuo 10" subwooferin reikä hattuhyllyssä. On ollut kauhea hinku saada jytinää autoon, kun tuo reikä on tehty jollain 4mm poranterällä, vieriviereen poraamalla.

    [​IMG]

    Laikkailin siihen palan ja avot!

    [​IMG]

    Nuo 6x9" holet saa jäädä, täytyy vain siistiä nekin jossain kohtaa.
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Sopivat kaiuttimet niihin ja nätit rivit pieniä reikiä hattuhyllyn "pahviin", näyttää helposti tehtaan tekemältä ja soi ihan sopivasti... Takasiivet on varmaan muurattu kitillä, kun ei ole omistajien taidot riittäneet pelti hommiin. Mun 94 Farmari Buickissa oli ammeriikan pojjaat tehneet lasikuitukitillä takapyörän jälkeisen alahelman... Se rupes repsottamaan ja krapasin sitä sitten puukolla, lähti kahden kämmenen kokonen jööti irti siitä kyljestä. Alla oli tiätty kaikki ruosteessa. Ammattimies hitsasi ja muotoili siihen uudet sisä ja ulko pellit. Mä maalailin ja massailin ne sitten huolella sisältä ja ulkoa. Nythän siihen syksyllä tuli ihan oikean maalarin toimesta väri koko autoon.
     
  17. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nyt on toive, että enää ei löydy kittiylläreitä autosta, kun ei hiomatonta pintaa paljoa löydy.

    Jahka tuon kopan saa puhallukseen, niin sitten ihmetellään kaikkia muita paikkoja. Takalasin kehys on ainakin paikkapaikoin näkkäriä.
     
  18. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nyt alkais olemaan koppa pikkuhiljaa valmis hitsausten osalta. Repsikan puolella vielä pari muotopuolta paikkaa pitäisi korjailla. Fendereillä eilen tsekkailin noita rapakaaria ja yllättävän hyvin ne istuivat. Aavistuksen jäivät ehkä ulos, mutta muokataan sitten fenderiä, jos alkaa haittaamaan.

    Massaa aloin kaapimaan pohjasta pois ja mukavasti tuntui lähtevän, kun töhöllä tarjosi lämpöä ja teräslastalla läheisyyttä.

    Saumojen hiontaa olisi sitten edessä pääsiäisen aikoihin, kun talviloma alkaa. Duunista ajattelin loman ajaksi sosialisoida vähän isomman kompuran, kun ei just ole ylimääräisiä kiloeuroja tilillä.

    Viikonloppuna tulee lisää kuvia.
     
    LPV tykkää tästä.
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

    Leikkelin siinä kebablihaa, eli kaavin alustamassaa pois repsikan takalattiasta, kun yhtäkkiä ilmestyi nätti tähtitaivas muuten mustaan lattiaan...

    [​IMG]

    Eli pienenpienen lapun joutuu taas laittamaan, vai meniskö tuo pelkästään hitsaamalla?

    [​IMG]

    Kuvat klikkaamalla isommiksi.
     
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Ja eikös se niin ollut, että ruma on luja... Mutta tartteeko sen välttämättä nyt ihan noin luja olla.
     

Kerro tästä muillekin!