Buick Electra sedan 1977-1984

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 7.4.2010.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Pakko kehua viimeisintä patahalpaa farkkuostostani: '87:ni oli samalla omistajalla v.1990-v.2009! Vaikutti osaltaan nopeaan ostopäätökseeni (alle 1 vrk ilmoituksesta). Farkut vaan ovat "osta 3 maksa 1"-hintaisia jopa sedaneihin verrattuna. Sedanitkin ovat taas esim. '61-'76-välisiin noin puolet hinnasta. Onhan se vähän jännää. Tiedättekö sedaneista muuten lehtiartikkeleita, Car and Driver, Motor Trend ym?
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Pontiacilla oli muuten sekä Catalina, että Bonneville lyhyellä akselivälillä. Mitenkäs muuten (ehkä olis rakentelu-topic parempi) noin ajatusleikkinä vertailuauto: käviskö Roadmaster '91-'96? Sama runko. Muutenhan teho (403, 185hv vertailuna)tulee äkkiä vastaan, jos haluaisi esim. jonkun modernin ruiskukoneen vaihtaa virallisesti? Ison isolohkonhan esim. 455 sinne saa miten vaan, mutta tarkoitan nimenomaan jotain LS-1 tms. nykykonetta.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kysytäämpä paria juttua ettei topic vallan kaadu!

    1: mikä on jako vanteille?
    '

    2: miten vakionopeudensäädintä säädetään? (nopeutta) Mulla ainakin vana se alipainekello jonka kalvo vetää tangolla kaasuvaijeria, tangossa 3 reikää mihin saa sokkaa. Saako sitä mitenkään säädettyä hytistä? Tai yleisesti vaan kaikki toiminta siihen liittyen olisi tervetullutta!
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    tulee ihan jeesuksen hauta pääsiäisenä, kovin on hiljasta:(
     
  5. MONACO 66

    MONACO 66 3rd gear

    Lisäksi kiinnostais tietää miten elektroniikan osuus noissa on. Onko jotain julmetun kalliita boxeja?
     
  6. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    No mulla on juuri tuollainen. Eli Buick Electra Park Avenue 1980, jossa kylläkin OLI Buick Rivieran 455 vuodelta 1971 (kannet 1972). "Oli" siksi että ao kone otti ja hajosi omaan tyyppivikaansa.. (öljykanavien ahtaus) Askina on alkuperäinen TH-400, joka oli varustelistalla vielä 1980. (Koneena on alunperin autossa ollut Oldsin 350.)

    Ja juu: ajonautinto on moisella vailla vertaa. :D

    Jossain täällä threadissa luki "turhaan seisovat pihalla käyttämättöminä jne.."
    No pihalla seisoo ilman konetta ja askia tällä hetkellä. Kaikki aikanaan (eli sit kun on ylimääräistä mammonaa taas..) ellei joku tee asiallista tarjousta ao projektista.

    Btw: tuossa kappaleessa ilmastointikin toimii todella hyvin kun on se hieman vanhemman mallin kompura... on meinaan ainoa auto jossa oon koskaan saanut puhallusilman lämpötilan pakkasen puolelle ihan oikeasti. Mittari näytti -2 C mitattaessa.

    Omasta mielestäni noista 78-84 mallisista autoista juuri tuo 80 on kaikkein upein / korskein. Siinä kun on uudemman version korimuotoilu mutta vanhemman sisusta muuten mutta on jo neliskulmainen kello. No nämä nyt on niitä makuasioita.. ei palkokasveja vainuelimiin, kiitos. :D
     
  7. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Onkos Paulilla jo BSY-225 Electra Limited hallussa? Onko tämän keskustelun sisäkuva muuten samasta, hopeanharmaasta yksilöstä?

    [​IMG]

    Kun Pauli saat ton auton haltuusi, niin mua ainakin kiinnostais sen historia... Sieltä varmaan löytyis hiukan soukempi tunnuskin. By the way - auton mallinimi oikeastaan vaatii palauttamaan sen entiseen hohtoonsa. Ei paineita... :wink:
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hauskoja yhteensattumia, mulla on Karpov:n kanssa yksi luvattu homma vaiheessa, sitten pääsee paneutumaan tähän asiaan hetkeksi. Alkuperäiseen loistoon laittaminen voi olla liian työlästä, mutta mukavaksi ajoautoksi tuon puolisolle toivottavasti saa laitettua. Buickin 350-koneella, saas nähdä jos siihen adoptoisi farkusta uudemman Olds-saastelaitekniikan kun ne saastelaitemoottorit on kuulemma niin ihania :wink:
     
  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Duunaa tietokoneohjattu Buick 350, eipähä oo muilla....
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei sinänsä huono ajatus,tietokoneohjattuja Buickin kaasarillisia kutoskoneita on ollut ja mulla on yhden systeemi jonka voisi muokata kasille.

    Tai jospa unohtaisi kaasarin ja laittaisi sinne tuon projektikutosen. Noudattaisi tehtaalla aikoinaan visioitua ja ihan käytännösskin kokeiltua turbo Electra-konseptia. Välijäähäritkin mahtuisi aika hyvin tuonne konehuoneeseen :odroll:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Projektikoneessa on puutteita, mutta ihan toteutettavissa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  12. Fleetline

    Fleetline Gearhead

  13. onre

    onre 3rd gear

    Meidän talouteen ilmestyi tänään '84 Park Avenue. Ajettu ilmeisesti 140tkm? Mene tiedä :eek:

    Onko näissä ihan ominaisuus, että jarrupoljin palautuu sillai jännän hitaasti? Itse jarrut ovat kyllä tosi hyvät, mutta poljintuntuma ei muistuta oikein mitään muuta autoa millä olisin ajanut.
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla '80 Electra Limitedissä (ei varusteiltaan Park Avenue mutta sama auto) Buick 350-koneella ja alipainetehostimella se poljin ainakin nousee ihan samalla tavalla kuin esim. uudemmissa piilofarkuissa, joskin alipaine "tuhahtaa" vähän enemmän äkkijarrutuksessa.
     
  15. onre

    onre 3rd gear

    Juu, tässä on 307-kone. Kattelin ohjekirjasta niin siellä oli erikseen "vacuum power brakes" ja "hydraulic power brakes", mitkähän noi jälkimmäiset mahtais olla? En tiedä uudempien piilofarkkujen ajotuntumasta mitään kun en ole ikinä sellaisella ajanut.

    Sinänsähän tämä on hiton hienossa kunnossa sisältä, päältä vähän vähemmän. Pitää räpsiä kuvia kunhan saa pestyä ja vähäsen imuroitua. Kävi jo mielessä sekin, että pitäisköhän tää yrittää kolmen vuoden päästä museoida. Hommaa ei nimittäin olisi ihan oikeasti kauhean paljoa.
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuo hydraulic - on Hydroboost, ohjaustehostimen pumpulta voimansa saava.
    Mutta ei se lie 307:kan kanssa tehtaalta luultavasti hydroboostilla ole rullannut? Se kun oli dieseliä varten..

    Erotat sen ihan tehostimesta. Hydraulisessa ei ole alipainetehostimen isoa alipaineosaa pääsylinterin takana, vaan pienempi hydraulinen osa, josta lähtevät putket tehostimenpumpulle.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja sellanen yleensä kullanvärinen ''paineakku'' vähänku jonku 25cl tölkki puoliks.
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Joo, kyllä siellä ihan normaali alipainetehostin on. Mistähän toi sitten mahtaa johtua että se poljin tosiaan palautuu hitaasti...
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joku häikkä alipainetehostimessa? Alipaine ei katkea kalvolta heti, kun lakkaat painamasta poljinta?

    Tekeekö saman, kun kone on sammuksissa ja olet muutamalla painalluksella hukannut varastoituneen alipaineen?
     
  20. onre

    onre 3rd gear

    Vois muuten ollakin. Tarviipa tutkia huomenna!
     

Kerro tästä muillekin!