Buick Electra sedan 1977-1984

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 7.4.2010.

  1. rekkamies

    rekkamies 2nd gear

    Aitoudesta tiedä mutt ensirekisteröinti kumminki 79 :lol: ja sit kohti Vaasaa...
    [​IMG]
     
    Petri R. tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Komee on! Korimalli taitaa silti olla 80.

    Mulla vaan joku fiksaatio noihin 79 ja vanhempiin kun oli eka jenkki. Lähinnä löytää samanlainen ajosta.
     
  3. rekkamies

    rekkamies 2nd gear

    En löynny vaikka kuinka hain öljy/nestetilavuuksia netistä buickkiin...:confused: no tarkoitus olis mennä vaihtelee nuo kaikki ja ei siin muu auta kun ottaa tarpeeks öljyjä mukaan ettei jää uupuu.

    No eipähän tuo haittaa jos liikaa tulee ostettuu niin seuraavaks kerraks on jo vähä valmiina. Toki on mulla aavistus noista määristä:D

    Tosiaan koneeseen, laatikkoon ja perään on tarkoitus litkut vaihtaa ja myös jäähdytin-nesteet.
    Niin ja tosiaan myös ohjaustehostimeen.

    Perinteiset lisämittaritkin täytyy laittaa eli öljynpaine/voltti/vedenlämpö. Eiköhän loppukesä noilla toimenpiteillä mennä:)
     
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Koneeseen riittää 5l pytty eikä kaikki mene. 4l pytyllä voi jäädä vajaaksi. Kun vaihdat niin laita ensin pikkuhiljaa esim 3,5-4-4,5 litr.

    Perään menee reilu 2l eli osta 3litr.

    Laatikkoon 5-8litraa.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tehostimeen on vaikee tehdä edes vähän vaihtoo. Tokihan sen pumpun säiliöllisenkin vaihtaminen vähän lisää tunnetta tehdystä huollosta.
    Jos oikeesti haluu vaihtaa ne öljyt sillai, et siitä on todellista hyötyä, niin siihen tarvitaan simpukan sektorivarren irrotus ja uusi stefa akselille. Se sektoriakselin "pesä" kun on kapee pystyränni samassa öljytilassa tehostinöljyn kanssa, niin arvaa, missä kaikki systeemistä vuosien aikana irronnu paska on? Siellä laakerit nauttii mustassa mutavellissä.
     
  6. rekkamies

    rekkamies 2nd gear

    No juu...ehkä jätän sen tehostimen rauhaan :lol: ainakin nyt hetkeks. Noi oljymäärätkin tuli selväks Karpovin toimesta:) ex ramista jäi vielä 4 purkii peräöljyä mikä käy myös tohon buickin hanuriin.
     
  7. 0132

    0132 3rd gear

    Mahtaiskohan sattumalta täältä kautta löytyä keltään ylimääräisiä etuovia 80 limitediin? Musta väri ois plussaa. Ei tartte olla priimat, saa olla vähän hitsattavaakin. Omat on pohjasta läpimädät ja apparin ovessa iso ruttu.

    Mites kävikös näihin capricen/deltan luukut? Onko nuissa samanikäisissä sitä kylkilinjapokkausta? Pari vuotta uuemmissahan ei ainakaan oo.
     
  8. rekkamies

    rekkamies 2nd gear

    Kokeilinpa tossa grantin rattia buickkiin kun orggis aika huonossa kunnossa, mutta hiukan tuottaa päänvaivaa kun tossa on tiltin lisäks teleskooppi ominaisuus. Onhan se ihan komia, mutta kun tuota syvyyttä grantissa on ihan riittävästi niin tulee mun mielestä liian syliin:confused:tosin tieshän tuon jo ostaessa:D

    Pultti tartti laittaa rattiputken päähän muuten ois seilannu ees taas ihan holtittomasti. Saa nähdä kummalla veivataan jatkossa.
     
  9. Harri S

    Harri S Gearhead

    Mulla löytyis mint-kuntoinen pinnakapselisarja 70-luvun lopun / 80-luvun alun isokoriseen Buickiin.
    Löytyy keskilätkät, siistit kapselin kiinnitystatit pyöränpulttien alle ja kiinnitysruuvit (tais olla se avainkin... en muista varmaksi).
    Nää on ne äveriäänmät mallit joissa iso mutterin muotoinen kapselinkeskiosa.
    En ole näin hyväkuntoista sarjaa aikaisemmin nähnyt ja joutais tarvitsijalle omien suunnitelmien muututtua. 150€ koko helahoito.
    Voin napata kuvia kiinnostuneille, kun seuraavan kerran käyn osavarastolla.

    Kapselit on nyt MYYTY!
     
    Muokattu: 14.3.2019
    rekkamies tykkää tästä.
  10. rekkamies

    rekkamies 2nd gear

    Kävin toss morjenstaa buikkia tallis käynnistellen samalla ja annoin koneen lämmettyä hiukka mosalle runtua ja kas kas...jonnekki hävis pari kesää kestäny venannostajan naputus siinä samalla:)noh, en vielä hypi kattoon jos vaikka palaa myöhemmin.

    Taitaa olla kone pikku säädön tarpees kun ilmeni pientä käynnin epätasaisuutta ja puksuttelua ja sammahtelua:Dtais olla pikku herättely buikille pienoinen shokki:pkävi kuitenki ihan tasaseen kun uudelleen laiton tulille.

    En oo vielä varma mitä täss ton kans tekis kun on tuo viheliäinen autokuume päällä:confused:kyllä talliin vielä yks lotja mahtuis pienellä järjestelyllä:)
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Minä pari vuotta sitten hetken mietin 78 LeSabren myymistä ja onneksi en päätynyt sitä myymään, se olisi kaduttanut aivan takuuvarmasti. Vaikka ajelen just tuolla varsin vähän, mietin, että onpa sitten erään sortin rahasto. Jos tarvitsen rahaa, myyn sen puolella sen arvosta ja varmasti muuttuu käteiseksi päivässä toisin kuin joku "kylppäriremontti" tai mikälie asia, johon saman rahan olisi voinut tunkea, ja josta sitä ei olisi pois voinut edes huonolla hetkellä saada. Että tee pieni järjestely, osta auto ja pidä rekkamies se Electra: et kadu!
     
    rekkamies tykkää tästä.
  12. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Olisiko jollain laittaa kuvaa, millaiset kiinnikkeet on helmalistoissa, vastaavat kuin ketjun edellisen kuvan mustassa autossa? Itselläni on 1986 STW, mutta helmalistat näyttävät olevan samat kuin sedanissa. Oikean eturenkaan takaa pitkä helmalista irvistää kun kiinnike on mennyt poikki, mutta en googlettamallakaan mistään löytänyt hyvää räjäytyskuvaa josta selviäisi millainen kiinnike siellä on ollut.

    Saa myös tarjota, jos joltain löytyy täysin ehjät "fillerit" eli välipalat keulaan puskurin sivuille tai maskin alle. Oma maski on siis erilainen kuin edellisen kuvan Sedanissa, ei ole tollanen "putous" mallinen vaan suora jonka alla on korin värinen muovipala puskurin välissä.

    Noi etukulman fillerit taitavat olla aika usein hajalla, onkohan kukaan selvitellyt kannattaisiko niitä yrittää tehdä 3D-tulostuksella muutamia kappaleita?
     
    leivonharri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!