buick full size kardaani

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja v.isoaho, 29.10.2015.

  1. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Auto on buick electra 68 ja kardaani täristää.onko kukaan tehnyt muutosta että tekisi putkesta suoran ja jättäisi tukilaakerin ja vakionopeus nivelen pois.joutuuko muuttamaan perän kulmaa tai tekemään muita temppuja.tukilaakerin pesä väljä vika on siellä todennäköisesti.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    50-luvun käkkylään kun pistin pikkasen moternimman lootan niin toi tukilaakerihässäkkä heitettiin pois ja jäykkä tilalle. Täytyy vain kattoo että se suora rööri ei ota kiinni mihinkään kun perä pomppii. Mitään kulmia ei muutettu eikä tärise.
     
  3. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Tuossa tuskin tulee pomppimisen kanssa ongelmaa.katsoin alle äsken niin tukilaakerin kumi väljä ja etummainen ristikko myös,putki on aika pitka ristikosta ristikkoon n 180cm oiskohan esim vanin putki lähellä menis lyhentämällä vai liekkö sekin tukilaakerilla niinkuin skottarissa sen putki saattas mennä pienellä soveltamisella,pituus aika lähelle sama mutta tukilaakerin kiinnitys hieman heittää
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vanin kartaaneja on sekä että. Emännän G-20 suoralla putkella ja mun G-30 tukilaakerilla. Pituuksia en oo mitannut mutta samaa tekniikkaa molemmissa malleissa.
    Mikä laatikko sulla on? Noi pienemmät eri jokella kuin TH-400!
     
  5. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Alunperin siinä pitäs olla st 400 mutta vaihtunut jossain vaiheessa th 350 seen
     
  6. pörre

    pörre Gearhead

    mulla teki sen että kun sen vakionopeusnivelen poisti ni muuttu tarkaks kardaanikulmista, se anto niitä anteeks, purautteli niin vitusti kiihdyttäes 30-70kmh mutta ku laskin laatikon häntää kolme astetta ni rauhottu. otettiin se toinen ristikko ja pallonivel pois ja jatkettiin takakardaania vastaava määrä. etukardaani lyhennettiin jo aiemmin ku tekniikka vaihtu. kännykkään saa muuten kätevän astemittarin ladattua ;)
     
  7. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead


    Eli tukilaakeri on vielä paikoillaan ja takapätkä liitetty vakionopeus niveleen.pitää miettiä näitä vaihto ehtoja millä tämän lähtis toteuttamaan .tuki laakerin kumia ei oo enää myytyvänä old buick partsilla.kokeilin laittaa sähköpostia classicbuicksiin että löytyykö sieltä.jotain pitää kohta keksiä.
     
  8. pörre

    pörre Gearhead

    mä tein omaani tukilaakerin 740 volvon kannatinlaakerisysteemistä. siihen tartti tehdä adapteri jonka pulttasin sen laakerihässäkän pohjaan ja siihen vastaavat reiät jotka sopii orkkispultteihin, sit se laakerin sisäreikä oli muutaman millin isompi ni siihen sorvautin holkin ja nyt saa laakerin ja kannattimen kolmella kympillä. mulla tosiaan vm. 1962 ni siinä on varmaan vähän erimoiset systeemit
     
  9. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Tukilaakeri näkyy olevan sama 61-70 eli tuosta volvon tukilaakerista vois olla apua tässä hommassa kanssa.liekköhän nuita volvon tukilaakereita monenlaisia muistatko minkä ikäisestä laitoit sen
     
  10. pörre

    pörre Gearhead

    mä katon huomenna sen varaosanumeron firman koneelta (oon varaosamyyjä), kun pääsen duuniin. niitä oli kolmella eri sisähalkasijalla, mutta itse kannatin oli kaikis sama.
     
  11. pörre

    pörre Gearhead

    itelle mietin yksiosaista kardaania myös ja se olis toiminut ellei auto olis madallettu (perse -4" ja etupää vissiin -2") olis kardaani hairannu kii lattiaan. olis tuon tajunnut talvella ku rakensin laatikolle tilaa ni olisin samalla askarrellut korkeamman kardaanitunnelin.
     
  12. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Alkuperäinen laakeri kiinni keskeltä. tuon volvon laakerin saa kiinni tuohon kun kääntää sen toisin päin eli pulttaa adapterin läpi alapuolelta pultit kiinni tukilaakeriin.
     
  13. pörre

    pörre Gearhead

    tuotenumeroita kannattimelle:
    1340 501 VOLVO
    802-087-6009-2RS KOIVUNEN
    802-51501 KOIVUNEN
    80208760092RS KOIVUNEN
    80251501 KOIVUNEN
    LYF477 ATOY
    1340501 VOLVO
    22595 FEBI BILSTEIN
    55922595 SWAG
    854027305 TRISCAN
    55 92 2595 SWAG
    8540 27305 TRISCAN

    joissain noissa, muunmuassa atoyn osassa ei tule laakeria mukana
     
  14. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Luulisi jo nuilla löytyvän .iso kiitos .
     

Kerro tästä muillekin!