Buick Le Sabre 1960

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja fbird, 18.5.2014.

  1. fbird

    fbird 3rd gear

    Oisko kellään tietoa mistä löytyisi alkuperäistyyliset moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt??

    Summitilla on vm-61 kumityynyt mutta ovatko ne sopivat?

    Vaihdelaatikon (dynaflow) tukikumi on vielä hakusessa.. Se näyttää olevan aika harvinaista herkkua..

    Jos jollain on tietoa mistä löytyis varaosat, niin oispa hieno homma.
    Kiitoksia vastauksista!
     
  2. cam78

    cam78 3rd gear

    Rockautossa on moottorin kumityynyjä.
     
  3. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

  4. fbird

    fbird 3rd gear

    Juu noita moottorin tyynyjä löytyy mutta mistäs löytyy vaihdelaatikon tukikumi?? Onko kellään "tyynyn" korkeutta tiedossa, jos rupeais jostain tarvikeosasta tekemään...

    Ja näyttää ettei koneeseen saa vesipumppua mistään. Sitä pitkällä kaulalla olevaa..
     
  5. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Heitit kyllä aika pahan... 364:kö sulla on pellin alla?
    Ei kai tommonen Naulapään vesipumppu nyt tänä päivänä luulis olevan mahdoton löytää.
    Myönnän kyllä,ettei pikaisella tonkimisella tullut vastaan ainakaan niistä paikoista mistä omaan 62 Electraan oon osia ostanut.
    Onko tuo kumityyny homma "one-year-only" juttu?
     
  6. hla

    hla Gearhead

  7. fbird

    fbird 3rd gear

    Juu 364 se siellä majailee. Kyllä näyttää siltä, että toi pitkällä kaulalla oleva on mahdoton löytää.. 61:een löytyy pumppu mutta silloin pitää laittaa spacer pumpun ja hihnapyörän väliin.

    Taitaa muuten olla vain ja ainoastaan 60:ssä toi oman mallisensa kumityyny. Olen löytänyt ainostaan, että uudelleen kumittaa vanha aihio.
    ja sehän ei taida onnistua kotikonstein..

    Tuossa linkissä taitaa olla vain pelkän kumin mitat?
    Oisko jollain tietoa mistä "aihiosta" ois helpoin ja viisain tehdä uusi tukikumi?
     
  8. A.J.

    A.J. Gearhead

    En tiedä onko tästä mitään hyötyä kyseiseen ongelmaan, mutta ainakin taustatiedoksi kumiasioihin: http://www.timohapponen.net/kumi/
     
  9. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Kuinkas...käviskö tämä pumppu: http://www.ebay.com/itm/1961-BUICK-V-8- ... 74&vxp=mtr
    Kuusykköseen toikin on,mutta pitkältä näyttää.Onko sun autossa AC?
    Tuossakin pumppu: http://nailheadbuick.com/waterpumps
    Ja tuossa: http://user.cavenet.com/tmac1/buick%20w ... pumps.html
    Gummityynyjä: http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8616
    Dynaslow Electrassakin on,luulis sopivan(?).Kalliita näkyvät ainakin olevan... :eek:
    Rebuild service: http://www.kanter.com/content/Buick/kan ... _9340.html
     
  10. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tää pulju on ainakin vulkanoinut sellaisia kuin on tarvinut,jos sulla on mitat tiedossa:
    http://www.kumiapu.fi/

    En tiedä minkä kokoisesta spaceristä on puhe hihnapyörän ja pumpun väliin,mutta sen minkä akselin mitat antaa periksi,niin sitä vesipumpun akselin päällä olevaa hihnapyörän kiinnikeklimppiä pystyy prässäämään prässissä suuntaan tai toiseen,kunhan tukee akselin niin,ettei laakeri vaurioidu.
    Toi Naulapäiden vesipumppu/hihnapyörä kombinaatio on kyllä hiukan vissiin monitahoinen ainakin pre ´62 malleissa. Vai lieneekö toi ´61 sitten jotenkin välivuosimalli,koska mun käsittääkseni ´59/60:siin löytyy pumppua ihan iisisti.

    Fyysisestihän jakopäät käyvät kaikissa vuosimalleissa ristiin,mutta silloin pitää myös vaihtaa vesipumppu.Niissäkin on sama pulttijako jakopäänkoppaan,mutta alavesiletkun lähdön kohdalla on eroa. Vanhemmissa malleissa se on lyhyempi ja pyöreä päästään.

    Mulla on molempaa mallia ja muitakin motin osia showkromi kondiksessa.

    Tää on uudempi versio ´62-66
    [​IMG]

    Vanhempi variaatio:

    [​IMG]


    TA-Performancen versio aiheesta,mihin käy sekä uudemmat ja vanhemmat vesipumput:

    [​IMG]
     
  11. fbird

    fbird 3rd gear

    No niin.. Siihen 61:n vesipumpun päähän piti laittaa 1.2" spacer. Nyt vesikiertää eikä kuulu ylimääräisiä "ulinoita".

    Mutta toi vaihdelaatikon tukikumi jutska on vaiheessa..
    Onkohan noi linkeissä olevat kumityynyt sopivia?? Minusta paikoillaan on -60:n alkuperäinen ja se näyttää erilaiselta kiinnityksen osalta..
    Taitaa olla tuossa LeSabressa erilainen kuin muissa malleissa.
    Tämä näyttäs oikealta: http://www.steelerubber.com/transmissio ... 50-0429-25

    Mikähän on alkup.sytytyspuolan toisiokäämin vastus? Osais tilata oikean puolan. Yleismittarilla mittasin 8Kohm. Voisko lukema pitääkö paikkansa?
     
  12. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Perhana kun olisin huomannut tämän aikaisemmin. Juuri tuollaisen pitkäkaulaisen korjatun tilasin ao firmasta ja voin suositella asiointia heidän kanssaan. Kaikki pelas hienosti, halpaa se ei toki ollut...

    http://water-pump-rebuilders.com/
     
  13. fbird

    fbird 3rd gear

    No niin... taas tarvittas vesipumppua ja 3-rivistä siivapyörää... ja syyläriä.... ja ropellia...

    Eli 60:n LeSabre 364cid ilmastoinnilla.

    Saa antaa hyviä vinkkejä mistä löytyy osat.


    Ja edelleen vaihdelaatikon tukikumi hukassa.
    ja puolan ohmimäärä..
     
  14. N.N

    N.N 1st gear

    Konekorjaamo Marjakangas fiksasi minun -59 pumpun.
     
  15. fbird

    fbird 3rd gear

    Mikä on 60:n puikin alkuperäisten vanteiden ET/BS ? ja mikä on keskireiän koko?

    Tai millaset jälkiasennus 15" vanteet sopivat pyörimään ottamatta kiinni runkoon tai suojiin. Ajattelin eteen 7" ja taakse 8" 15". Lähinnä eniten kiinnostaan BS/ET tieto...
     

Kerro tästä muillekin!