buick le sabre 89 Th200r4 lukkoturbiinin testaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rouveri, 9.6.2017.

  1. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Itsellä on alkuperäiskuntoinen pitkäkatto mihinkään ei oo tehty omia virityksiä "Vielä". Auto toimii hyvin mutta olen alkanut epäilemään turbiinilukon toimintaa tai sen olemattomuutta. Miten pystyisin helpoiten toteamaan toimiiko lukonohjaus niinkuin kuuluukin. 307 ja TH200r4 kyseessä mihinkä olen muuten kovin tyytyväinen hyvin pelaa ja kulutuskaan ei varsin järkyttävä ole kun lipuu pintakaasulla. Ajattelin vaihtaa kohta laatikkoöljyt niin voisi samalla vaihtaa lukonsolenoidin jos ei pelaa. Tietäis vaan kuinka helppo testata.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Enpä noista kakssatasen lukkokytkiksistä mitään muista, mutta jos on vaikeuksia havaita, onko lukko päällä vai ei, niin siihen varmaan toimii yleistesti myös... Ajelet vaik tasasta 80 vauhtia ja painat vasurilla vähän jarrua. Jos kierrokset nousee, lukko oli päällä. Ja kun päästät jarrun, pitäs hetken päästä taas kierrosten laskea.
     
    Morbidelli tykkää tästä.
  3. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Eipä näytä vaikuttavan mitään vaikka polkee hiemsn jarrua : / eli ei pelaa turbiinilukko. Oiskos tähän helppoa tapaa testata homma ja mistä aloittaa? Myös nappiohjauksen teko ohjeita. Koitin googlettaa ja täältä ehtiä muttei löytyny ku 700 askiin ohjeita..
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    200r4 on erilaisia sisäisiä kytkentöjä, siitä oli hyvä ketju täällä missä niistä kaikista kerrottiin, mut enhän mäkään sitä enään löydä.
    Omassa käyttöautossa on turbiinin sisältä levyt kulunu loppuun, juuri tuntee pintakaasulla et nappaa kiinni ja kiekkamittari nytkähtää vähän alaspäin, mut ei pidä mitään kun lisää kaasua, on siis nappi ja ajelen ilman lukkoa kun menis turbiini vaihtoon ja viitti mokoman takia alkaa vaihtamaan.
    Tossa on pari kytkentätapaa -81 vuodelta eli yksinkertaisin napin kytkentä on virtalukon jälkeen jatkuva virta tohon 39 nastaan ja sit 422 nastasta kytketään kytkimellä maihin, jotkuin tekee ihan näin, mut mä laitoin sen alkuperäsen jarrupolkimen kytkimen kautta virran et irrorraa heti kun jarrua painaa ja mulla on toi oikeenpuoleinen missä on kaksi paineanturia ja toi ylin on kertonu tietokoneelle et 4 vaihde on päälle niin laitoin vielä releen siihen et lukko menis vain 4 vaihteella päälle, mut turbiinissa kitkapinnat paskana niin hukka projekti.

    http://aijaa.com/P86o8r

    ps. niin ja kuten kuvasta näkyy TCC solenoidin käämin rinnalla on diodi, eli jos virran kytkee väärinpäin toi diodi sanoo pox.
     
    Muokattu: 17.6.2017
  5. ktech

    ktech 3rd gear

    Turbiinilukon toimimattomuus saattaa johtua myös rikkinäisestä TPS-potikasta tai sitten joku on ottanut lootan kyljestä pistokkeen irti solenoidin vikaantumisen takia yms. Solenoidi saattaa joskus hajota silleen että jättää lukon päälle jolloin kone sammuu kun pysäyttää risteykseen. Solkku maksaa parin-kolmenkympin luokkaa uutena ja helppo vaihtaa (kun ottaa öljypohjan ensin alas)

    Niin ja varmaan se jarruvalokytkimen toiminta kannattaa myös tarkastaa jossei vikaa löydy muualta..
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Jos moottorinohjaus ei mene closed loop:iin tai putoaa siitä pois, ei lukko kytkeydy tai putoaa pois päältä. Moottorinohjauksen viat tallentuvat vikakoodeiksi, mm. loppu oleva happianturi, TPS loppu tai väärin säädetty, ECMlle menevä moottorinlämpöanturi, VSS-anturi.
    Tai sit "mekaaniset" tai sähköviat kuten tuolla aiemmin puhuttu.
     
  7. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    vikakoodeja ei ainakaan ole. ei ainakaan kk sitten eikä vilku check enginekään missää vaiheessa paitsi kun syttyvirta päällä palaa niinkuin kuuluukin. . tilasin jenkeistä sarjan missä lukko kytkeytyy sillä tiedolla että kun nelosvaihe OD päällä kytkeytyy lukko päälle. tieto otetaan painekytkimeltä ja sille on paikka th200r4 apparin puolella lootaa tulpattu pesä. pistoke tulee lootaan uusi mukana missä on solkulle tuleva virta otetaan jostain virtalukon takaa kytkimen kautta lootaan solkulle. ja miinus piuha solkun pistokkeesta menee painekytkimelle ja kun paine kytkin kytkee ja maadoittaa solenoidin kytkeytyy turbiinilukko OD päälle. Mielestäni hyvin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu eikä ole enää tietokoneen perässä lukko sen jälkeen..
     

Kerro tästä muillekin!