Buick LeSabre Hei jakajan puolan kytkentä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rouveri, 10.4.2017.

  1. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Ostin tuossa piruuttani kaikki syttyvehkeet uudet tuohon oldsin 307 koneella olevaan buikkiini. Uudessa puolassa on keltainen, musta ja punainen johto. ja englanniksi asennus ohjeet joista en saa tolkkua. Mustassa johdossa on rengasliitin ja jos oikein ymmärsin tämä tulee puolan kiinnitysruuvin alle. Jäljelle jää keltainen ja punainen johto joista en oikein pääse käsitykseen kun ohjeessa on aika epäselvät ohjeet ja väärin kytkennällä savu nousee ohjeessa varoitetaan.. Voisitteko sivistää hieman? Selviää tuo vissiin niinkin kun kahtoo miten vanha puola on kytketty... Ja sitten toinen kysymys Onko apparin puolen tulipellin päälle jokin sytytykseen liittyvä sytytysmoduuli tai jokin vastaava? Ihmettelin vain mikä mokkula siinä on johtoja about 5-6 tulee. Ajattelin vaihtaa kaikki syttyosat kesäautoon kerralla ja tämä onkin ensi bensajenkkini. virranjakajankansi,puola,johdot,tulpat on nyt hommattu. Kiitän avusta jo etukäteen.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Punaseen virta virtalukolta ja sillä toimii. Keltanen on kierroslukumittarille vai ja maan se ottaa jakajan juuresta lohkosta.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ne liittimet puolassa ei käy vääriin paikkoihin, helppo kattoa kun avaat sen kuoren pois puolan päältä. Ruuveihin sopii vaihtokärkiruuvari ilman kärkipalaa.
    Todennäköisesti tarkoitat sitä nakutuksenestopiiriä tuolla mokkulalla, se kyllä on käsittääkseni siinä sisälokasuojan päällä.
     
  4. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Kiitoksia nopeista vastauksista alan huomenna asennus puuhiin niin ajattelin kysellä viisaammilta. Eli musta puolan ruuvin alle jakajan kanteen keltanen ja punanen ei käy väärin siihen jakajan koppaan.. Mietin vain miten ihmeessä tuo puola saa maadoituksen siitä kannesta mikä on muovia? Itsellä ei ole kokemusta kuin ladan sytytysjärjestelmästä niin saattaa tulla vähän kummia kysymyksiä välillä. Liittyykös tuohon oldsin 307 muita huolto/vaihettavia sytty osia. Ajattlin huoltaa auton kunnolla niin pääsee vaivattomasti tulevan kesän reissut.

    On muuten aika mukava peli ajella tuommoinen vähän ajettu kunnossa oleva STW buiki mihin ei oo tehty mitään omia virityksiä :) olen aika tyytyväinen hankintaan.

    Kiitän ja kumarran että tälläisiä palstoja on olemassa helpoittaa tekemistä ja touhua vaikken ihan ensikertalainen ole moottorien kanssa. Mutta nämä amerikan herkut on rajoittunut 6.2-6.5 detroit dieseleihin.
     
  5. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Yksi kysymys tuli vielä mieleeni kun olen vaihtanut kaikki sytytys vermeet tarkistan ajoituksen. Kysymys kuuluukin miten tämä tapahtuu oldsin 307? Lamppu löytyy kyllä ja tiedän että ajoitus merkit on dampperissa. Mutta tarviiko jakajalta irroittaa jotakin kun tarkistaa ajoitusta? alipainejakajassa irroitetaan alipaine pois? mutta eihän tässä ole sellaista.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Siinä jakajan kanteen jakajan jalasta tulevassa kolmejohtoisessa liitimessä on yksi maadoitusjohto ja sille liuska siinä puolan ruuvissa johon puolan maadoitusjohto tulee. Käännä lukitussalvat varovasti auki, ne katkeaa helposti vanhemmiten. Jakajan sisällä on se varsinainen sytysmoduli ja pick-up kela, se ulkoinen moduli (jos sellainen on) on nakutuksenesto. Jakaja tarvii sitten vielä moottorinohjaukselta tiedon, se liitäntä on siinä litteässä liittimessä.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sytyksensäätöön kannattaa lukea ohje siitä tuulitunnelin tarrasta. Periaate on, että moottorinohjaus laitetaan vikakoodien lukutilaan hyppyyttämällä diagnostiikkaliittimen ylärivin kaksi oikeanpuoleista nastaa toisiinsa niin että jakaja asettuu perusennakolle. Sitten kierrokset asetetaan tarran mukaisiksi ja säädetään.
    Kannattaa laittaa ehkä aste-kaksi lisää ennakkoa ilmoitetusta, sen ei pitäisi alkaa nakuttamaan, mutta tehoa tulee lisää. Se tehtaan arvo on aika "päästöystävällinen".
    Jakaja voi muuten olla aika tiukassa jos sitä ei ole säädelty ennen ja siihen kiristimen ruuviin on aika vaikea päästä käsiksi - moottori on suunniteltu ennen kuin isoja HEI jakajia oli keksitty. Jakajan rungossa on neliöprofiili, johon saattaa saada lenkkiavaimen vääntämistä varten.
     
  8. Rouveri

    Rouveri 1st gear

    Aivan Mistäs tämä vika diagnostiikka pistoke löytyy? Onkos missään listaa vikakoodi mahdollisuuksista? tuossa tosin ole vielä ikinä palanut kun virrat päällä check engine valo.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Listoja löytyy juu netistä. Pistoke on kuskin puolella kojelaudan alla just ratin lähellä.
     

Kerro tästä muillekin!