buick riviera 63-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tomperi, 7.1.2003.

  1. coupe

    coupe Gearhead

    Itse ajelin 6-7 kesää '63 Rivieralla ja laatikkona oli Dynaflow. Pirun mukava laatikko, ei mitään ongelmia. En välttelisi vain sillä perusteella että on kallis korjata.
     
  2. BuickS

    BuickS Gearhead

    Kuten jo tuolla aiemmin totesinkin niin toimintakuntoisena loota on ihan ok, toimii kuin ajatus.
    Itsellä ei ole hen.koht. kokemuksia korjauskustannuksista mutta mitä olen muilta Buick-harrastajilta kuullut, kustannukset ovat liikkuneet haarukassa 500-2000,- escudoa riippuen vamman laajuudesta ja remontin tekijästä. Kestäähän se sen jälkeen harrasteajoa varmasti pitkään mutta melko kova hinta verrattuna esim. TH-350:een tai muihin uudempiin ja yleisempiin laatikoihin.
    Osien saatavuus Dynaflow:hun vaikeutuu käsittääkseni koko ajan?
     
  3. 58STW

    58STW 1st gear

    Oletko jo löytänyt Puikkia itelles?
     
  4. tomperi

    tomperi Gearhead

    eipä oo löytynyt.aikas hiljaista on sillä rintamalla.jonkin asteisia projeteja on näkynyt,mutta ajaminen kiinnostaa enemmän.
     
  5. CHEVYTBI

    CHEVYTBI 1st gear

    Autosi on nähty Vantaalla, olikohan se Kiulukkapolku. Meiltä löytyy myös Buick Riviera Sport Coupe -64, tekniikka 455 + th 350. Ei myynnissä !
     
  6. 58STW

    58STW 1st gear

    Järvenpäässä edelleen myynnissä toi kuuskolmonen, jos kiinnostaa?

    Epäilen että sillä et jää muiden jalkoihin...

    Tallikaverin numeroa en näin julkisesti laita, mut sen saa yksityisviestillä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 58STW 2003-02-07 22:37 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo Dynaflow on ihan jees laatikko kun toimii. Tulevaisuutta ja monia kilometreja ajatellen voiko joku kertoa faktaa Suomen parhaasta laatikonkorjaajasta kun kyseessä on Dynaflow? Muuten Rivieraan saa Ameriikasta helposti osia, maksaa tietysti jotain, mutta eihän hinnalla ole niin väliä kunhan vaan saa. Halvalla tuli bensapumppu 38$+ rahtia 30ecua, ois pitänyt tilata jotain muuta samaan lähetykseen. Tosin kuukauden käytön jälkeen pumppu ei pelittänyt enää, johtuen ehkä tankista+linjasta tulleesta skeidasta, ehkä ei. Ne yksisuuntaventtiilit ei toimineet enää, ja jouduin laittamaan letkuihin erilliset jotta sain toimimaan. Tosin nyt kun venttiilit ovat ns. takaisin virtaamattomat, asettaa se kohojen venttiileille vaatimuksia niiden pitävyydelle, ja pienen kengityksen jälkeen linjassa on sellainen paine että kaasari tulvii reippaasti ja auto hyytyy, myös tyhjäkäynnillä rupee bensaa työntämään koneelle liikaa, ei auttanut bensapinnan lasku kaasarissa, pitää varmaan vaihtaa uudet neulat kohoihin ja laittaa regulaattori. On surkuhupaisaa kuinka paljon mokoman asian takia on nähty vaivaa ja lisätty konehuoneeseen ylimääräistä tingentangelia. Alkaa yleensä vi*******an tollainen "säätäminen ja patentointi ja viritykset", mutta kun ei muuta voi.
     
  8. Rivi

    Rivi Gearhead

  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja mulla ois 64 ST400 401 seen perään sopiva rempattu ja käyttämätön loota.
    sekä naulapään bensapumppu.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-12 23:41 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-13 08:59 ]</font>
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turussa juuri hiljattain vaihtanut käsiä valkoinen punaisella sisustuksella oleva 63.
    Itsekkin tuota musta hopeaa miettinyt missä on on tuo värikombinaatio jäänyt mieleen mutta yhtä lailla sykähdyttää hopea/musta ja kullanväriset Rivierat eli jos näitä ilmaantuu niin saa tännekkin päin ilmoitella...ja laatikkovikaisetkin käy :smile: (erityisesti ne niin saa lattia tilaa taas puhdistettua liikkuvaan muotoon.)
     
  11. 58STW

    58STW 1st gear

    Tää olis edelleen kaupan. Kaveri ei oo hirveen aktiivisesti yrittäny tota kaupata, mut eiköhän se kohta mee kaupaksi, kun alkaa kesä lähestyy...
     
  12. Rivi

    Rivi Gearhead

    Tietäisikö kukaan mikä on suurin mahdollinen
    rengas ja vanne yhdistelmä joka mahtuu hankaamatta 63 Rivieran alle?

    Entä onko kellään kokemusta muiden kuin Buickin Ralley vanteiden tai alkuperäisten peltivanteiden käytöstä Rivierassa?
     
  13. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Aikoinaan pääkaupunkiseudulla vaikutti '65-mallinen Riviera, jossa oli takana 8,5-tuumaiset Centerlinet 295/50-15-renkailla. Edessä en muista mitkä oli, mutta ihan riittävästi sinne mahtuu.
    Niiden Buickin Rallye-vanteiden kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä kaikki mallit eivät sovi välttämättä paikalleen niiden alumiinisten jarrurumpujen vuoksi. Ulkonäkö kyllä vanteissa pikaisesti vilkaisten sama, kuten myös pulttijako, mutta off-setissä hieman eroja.
     
  14. Rivi

    Rivi Gearhead

    Kiitos tiedoista.

    Eniten kuitenkin mietityttää tuo etupää. mulla 235 70 15 hankasi jo pahasti edessä. Alla on Buickin ralleyt 15X7, tosin ei hajuakaan miltä vuodelta ja mistä peräisin sillä 63 Rivieraanhan noita ralley vanteita ei alunperin saannut.

    Ongelmakin tosin ratkesi osaksi kun hankin
    Cragarin Smoothiet ja 215 75 15 renkaat.

    Koko kierros maksoi 335 Euroo täällä Coloradossa asennuksineen.

    Kun en ole perillä Suomen hintatasosta niin voisiko joku ihan mielenkiinnon vuoksi kertoa olisiko kannattanut ostaa vasta Suomesta.





    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rivi 2004-04-20 03:10 ]</font>
     
  15. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Ne Buickin 5-puolaiset Rallye Wheelsit tuli vuonna '64 Wildcatiin ja Rivieraan. Koko oli 15X6-tuumaa ja offsetit on erilaiset kuin vuoden '67-eteenpäin Buickissa. Kokokin muuttui 15X7-tuumaiseksi.
    Uudemmat vanteet muistaakseni ottaa kiinni niihin jarrurumpujen jäähdytysripoihin, eli kannattaa tarkistaa ennen autoon asentamista, että istuvat pulttien kohdalta pohjaan saakka.
     
  16. Rivi

    Rivi Gearhead

    No mulla on sitten -67 tai tuoreemmat Ralleyt koska ovat 15X7. Niissä on käytetty "Spacereita" jotta eivät ota kiinni noihin ripoihin.

    Kertokaas joku, onko tuollaiset "Spacereit"
    Suomessa sallittuja, sillä täällä Coloradossa paikallisen Buick kerhon äijien mukaan se on ihan yleinen käytäntö noiden Ralley wheelsien kanssa.

    Tuota spaceria ei edes näe mistään vaikka olis pyörän mutterit irti, sillä se pultin pituus joka näkyy, näyttää ihan normaalilta.
     
  17. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Spacerit ei ole sallittuja, elleivät ole alkuperäisvarusteet.
    En muista nähneeni sellaisia alkuperäisiä, kuin 80-luvun alkupuolen Camarossa.
    Se on vähän kaks'piippunen juttu niiden käyttö.
    Pitää itse sitten ottaa vastuu, jos jotain sattuu. Vakuutusyhtiö takertuu aika innolla korvausvelvollisuus asioissa tällaisiin onnettomuustapauksissa, vaikkei niillä olisikaan mitään tekemistä itse vahingon kanssa, eli arvioivat omasta mielestään miten paljon jokin korvaussumma alenee laittomien osien vuoksi.
     
  18. 58STW

    58STW 1st gear

    Täytyy tännekin ilmoittaa, et auto on myyty.
     
  19. Rivi

    Rivi Gearhead

    No niin, kävin kokeilemassa -64 15X6 Ralley wheelseja omaan 63seen. Eivät nekään näytä sopivan ilman spaceria. Ongelmana ei tosin ole ne jäähdytys rivat vaan se keskitys rengas rummussa on 63sessa niin paljon suurempi että ralley vanne ei mene pohjaan.

    Tietääkö täällä kukaan sopiiko -64 rumpu tuohon -63 perään ?
     
  20. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    '63 ja '64 Rivierassa on samat jarrurummut ja vetoakselit.
    '65-mallissa on erilaiset.
    Olisiko mahdollista, että autossasi olisi perä joskus vaihdettu ? Tai sitten siinä '64-mallissa, josta lainasit vanteita ?
     

Kerro tästä muillekin!