buick riviera 63-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tomperi, 7.1.2003.

  1. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Muistatko niistä kokeilemistasi vanteista, oliko ne puolien väliset kolmiot mustat, vai hopeanharmaat ?
    '64 oli se ensimmäinen vuosi, kun Rallye Wheelsiä oli saatavilla ja se oli myös ainoa vuosi, kun ne kolmiot oli harmaat.
    Jos nissä vanteissa oli harmaat kolmiot, silloin on autossasi ilmeisesti uudemman mallin perä.
     
  2. Rivi

    Rivi Gearhead

    No nyt mä olen ihan ymmälläni.

    Eli eilen keskustelin autoni entisen omistajan Don Voloshyn kanssa
    joka omistaa Ajax Autoparts nimisen liikkeen
    täällä Denverissä. Hän on toiminut jo kauan
    aktiivisesti ROA ssa.
    http://www.rivowners.org/memberdealer.html

    Hän on erikoistunut varsinkin Rivieran osiin
    (tosin tällä hetkellä jo jäämässä eläkkeelle). Hän vakuutti minulle suoralta kädeltä että -63 seen ei mikään Ralley vanne sovi ilman niitä spacereita. No minähän en suomalaisena usko ennen kuin näen. Hän sitten otti -64 sestaan pyörän irti ja sitten koitettiin yhdessä mun -63.

    No eihän se siihen sopinut kun vanteen keskireikä oli pienempi kuin se keskitys rengas rummussa. Hän vielä vakuutti että
    -63 sessa tuo keskitys rengas todella on
    suurempi ja sitä pienennettiin -64seen
    juuri siksi että nuo Ralley vatteet tuli optioiksi. Donilla on 30 vuoden kokemus
    Rivieroista joten enpä osannut edes epäillä
    tuota tietoa.

    Tuo minun autoni on hänen entisöimänsä ja Donin mukaan perä on kylläkin vaihdettu koska alkuperäinen oli lukoton. Hän kuitenkin vakuutti että perä on peräisin kolaroidusta -63 sesta ja on -63 lukkoperä 3.23 välityksillä.

    Vanteessa jota kokeiltiin oli kylläkin ne musta kolmiot.

    Nyt tarvis varmaan löytää sellaiset harmailla kolmioilla olevet ralleyt vuodelta 64 jotta saisi varmuuden tähän asiaan.

    Oletko Roadmaster itse nähnyt -63 Rivieran
    ralley vanteilla ja varmasti ilman spacereita?

    Mulla itsellä oli 15v sitten Riviera joka myytiin mulle -63sena ja siinä oli noi Ralleyt ilman spacereita. Auto kuitenkin
    oli oikeasti -64. Ilmeisesti oli harrastettu hieman "luovaa" vuosimallin määrittelyä kun auto oli uitettu 80 luvun lopulla Californiasta Suomeen (25v sääntö).





    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rivi 2004-04-22 18:33 ]</font>
     
  3. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    En ole niin kiinnittänyt huomiota olenko varmasti nähnyt '63 Rivieran Rallye-vanteilla.
    Vanteen sopivuus oletus perustuu tuohon omaan "raamattuuni", eli Buickin varaosakirjaan vuodelta 1966.
    '63 Rivieran vetoakseleiden varaosanumerot on: right #1352858, left # 1352859.
    '64 Rivieran numerot: right # 1352858, left # 1363965.
    Siis vetoakseleissa on tapahtunut updating vasemmanpuoleisessa, oikea on sama akseli molemmissa vuosissa.
    '65-mallisessa on sitten vaihtunut taas molemmat vetoakselit kokonaan edellisvuodesta.
    Jarrurumpu on '63 ja '64 LeSabre, Wildcat, Riviera ja Electra-malleissa kaikissa sama, eli varaosanumero #1362430.
    '65-malleissa tuli taas uudet jarrurummut ja ne erottelivat sitten Rivieran erikseen muista isokorisista Buickeista.
    Eli taidanpa käydä tallissa kaivamassa sellaisen '64-mallin vanteen esiin ja otan mitan käteen. Samalla mittaan sen olakkeen siitä vetoakselista.

    Tuota "raamattua" lueskellessa muuten juuri huomasin yhden mielenkiintoisen seikan, '64 Rivieraan ei ole saanutkaan Rallye wheelsejä varaosakirjan mukaan, vaan tulivat optioniksi vasta '65-malleihin. Ne harmailla kolmioilla olevat vanteet oli ainoastaan Wildcatiin. Ehkä siinä selitys.
    Lappeenrannassa on yhdessä '66 Rivierassa juuri ne oikeat vanteet, jotka käyvät siihen sinun '63 Rivieraan. Saattaisi pienellä taivuttelulla suostua vaihtamaan vanteet, jos sinulla olisi tarjota '66 Rivieran omat Rallye Wheelsit.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    moikka roadmaster,taiat olla täält lappeenrannast,ostin just -64 riviera rojektin ja kaikelaist osaa saattas koht tarttee,ei siul sattus olee jääny mitää ylimmäärästä?
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  6. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Nyt on sitten jonkinlaista mittaa sinne Coloradon pojille.
    Eli se vanteen keskiosan sisähalkaisija on jotakuinkin 3 tuumaa ja 7/16 osaa, eli milleissä likimain 87,54 mm.
    Eli mittaapa se vetoakselin olake, joka tulee rummusta ulos.
    Taitaa vanne mahtua ilman spaceria. :smile:
     
  7. Rivi

    Rivi Gearhead

    No niin,

    Kävin mittaamassa, ja sen -63 lukkoperän keskitys olakkeen (olipas sanahirviö >;-)) halkaisija on 3.7 tuumaa. Eli taitaa sopia.

    Tutkin kanssa kaikki mahdolliset kuvat joita mulla on eli leikkeitä lehdistä ym.

    Enkä tosiaan löytänyt yhtää pressi kuvaa
    -64 sesta Ralley vanteilla mutta heti -65
    alkaa näkyä. Oiskohan noi Ralleyt olleet
    joku dealer optio vuonna 64 ?

    Ai niin ne mun vanteet on siis 15X7 5-5 jaolla ja hyväkuntoiset. Vaihto kyllä kiinnostaa jos tosiaan löytyy Ralleyt jossa
    toi keskireikä on tuo 3.7 tuumaa.

    Korjaus:
    no meni vielä mittayksikötkin pieleen joten
    kävin vielä mittaamassa ihan cm mitalla ja tulos oli jotakuinkin 86mm eli sopii.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rivi 2004-04-22 22:07 ]</font>
     
  8. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Olisikohan ollut edes dealer optio vielä '64, ei nimittäin ollut saatavilla kuin Wildcat-logolla varustettua vanteen keskimerkkiä. Rivieran R-logo tuli vasta silloin elokuussa '64 ja oli tarkoitettu '65-malleihin.
    Mitenköhän paljon näitä '64 vanteita onkaan kaikenkaikkiaan edes valmistettu ?

    Nythän voit hieman valistaa myös sitä autosi edellistä omistajaa. :smile:
     
  9. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Ai niin, 3,7 tuumaa ???
    Siinä amerikan mittanauhassa on niitä jakovälejä 16, meidän 10:tä vastaan. :smile:
     
  10. Rivi

    Rivi Gearhead

    Poistin koko jutun koska nyt tarvii alkaan oikein kunnolla mittailemaan. Palaan asiaan kun mittaukset on tehty.

    Asiasta toiseen, onkos kenelläkään lukuja siitä montako minkäkin vuosimallin Rivieraa on Suomessa ?

    Voitaisiinko tehdä vaikka samanlaista listausta joka tuolla toisessa thredissä
    tehtiin Wildcateistä?

    Löytyykö kiinnostusta ?



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: rivi 2004-04-23 04:06 ]</font>
     
  11. BuickS

    BuickS Gearhead

  12. B 49

    B 49 Gearhead

    Aika vähän ajettu yksilö.Toimituskulutkin vaan 50€.
     
  13. Rivi

    Rivi Gearhead

    No jopas oli hinta, ei ihan täsmää noiden
    tämän threadin alussa olleiden tietojen kanssa.

    Toivottavasti saavat myytyä ennen kesäkuuta kun minun aivan samanlainen tulee maahan.
    Tulli tietenkin käyttää tuota "yleisenä pyynti hintana" >;-(
     
  14. Rivi

    Rivi Gearhead

    Huomasitko muuten oliko autossa todella aito
    nahka sistusta kuten mainostavat. Ihmetyttää? sillä ainakin -63 Motor Trendin mukaan sellaista ei ollut saatavilla vuonna -63 vaan vaihtoehdot olivat joko koko vinyyli tai vinyyli ja kangas.
     
  15. Rivi

    Rivi Gearhead

    Ai niin.

    Jos se henkilö joka tuosta on 22 000 tarjonnut liikkuu tällä palstalla niin mä voin kyllä omani myydä siihen hintaan kun se on Suomessa >;-)

    Sillä kun on ajettu mittarin mukaan 44000 ja kone, laatikko, jarrut, putket on juuri laitettu mutta ei musekatsastettu niin voin tinkiä tuo 3000.

    PS. Elkää nyt sit hermostuko tää oli vaan hjuumoria!
     
  16. Rivi

    Rivi Gearhead

    No niin nyt on mitattu se keskitys rinkula
    Buickin taka rummuista.Eli ympärysmittä on
    3 7/16 tuumaa.

    Eilen sitten ilmoittivat rengas liikkeestä että mun Smoothiet ovat saapuneet. Eteen sopivat hyvin mutta takana ottaa kiinni niihin jäähdytys ripoihin.

    Kylläpäs on vaikeaa loytää tähän vehkeeseen vanteita. Tarjosivat sitten tilalle Cragarin SS vanteita mutta niissä oli sitten ne soikeat reiät.
     
  17. veaa

    veaa 1st gear

    Myynnissä Buick Riviera 1963

    Myydään Buick Riviera vm. 1963 425 cid Helsingissä leimattuna.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re: Myynnissä Buick Riviera 1963

    Hä! 63 ja 425? Mikä laatikko Buickissa on?
     
  19. vennizzz

    vennizzz Gearhead

    Meikäläisellä oli ´63 Riviera 9 vuotta. Dynaflow hajosi 3! kertaa, melkolailla normaaliajossa, kunnes Laukkanen Nurmijärveltä pisti sen laakista kuntoon ja oli sen jälkeen ihan eri peli, hommasin siihen myös ne Buickin Ralleyt, ei ollu spacereita, joten vannetta piti vähän pyöräyttää sorvissa (keskireikä) 215 renkailla ei ottanu enää kääntäessä lokasuojaan rengas kiinni. Autossa oli tää himoittu hopea sisusta, oli melko harvinainen radio delete malli. Talviajossakin ihan kelpo peli, lämmin ja kaikkee, tuppas vaan jäädä aina sutimaan (joka paikkaan)
     
  20. ACC

    ACC Gearhead

    Katso Nettiauto Sieltä löytyy pari.....
     

Kerro tästä muillekin!