buick skyhawk/chevy monza/oldsmobile ??(sama´koppa)

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja simmi, 5.8.2005.

  1. simmi

    simmi 1st gear

    joo eli oon kaavaillu toollasta oldsii projektiksi, saako kasille lupia vielä? autossa 4pulttiset navat ja ollut ennen turbo kutonen ja th350, kaikki osat paitsi ahdin ja pakosarjat löytyis eli sekin ois yx v-ehto. jos auto on yleiskunnoltaan ja osiltaan niitä vaille ok/ruosteeton niin missä hinnoissa tollanen läjä voisi pyöriä??? mielipiteitä tulemaan kiitos!! :pinup:
     
  2. Bob

    Bob 1st gear

    Buick Grand Nationalin 231 turbo V6 lennättäisi oldsia varmaan melkoisen lujaa. Starfirehan on pienempi kuin GN.
     
  3. simmi

    simmi 1st gear

    nimenomaan sraefire, se kone on luultavasti regalin 6turbo
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Chevrolet Monza, Oldsmobile Starfire, Buick Skyhawk ja Pontiac Sunbird olivat Chevrolet Vegan alustalle pohjautuvia sisarmalleja. Vegan sisarmalli melkein 1:1 on Pontiac Astre.

    Suurin kone on ollut vain vuonna '75 vain Monzassa 350 (125hv), tehokkain oli 145 hevosvoimainen 305 (Monza, Starfire ja Sunbird). Skyhawk oli aina V6:lla. Vegassa ja Astressa oli vain 4 sylinterisiä.

    Kaikissa on 4-pulttiset akselit. Jarrut suureni vuodelle '76 kun tehokkaimmat mallit tuli '77-'78

    Kyllä noihin nykysäännöilläkin V8:n saa laitettua. Ja saa sellaisen kesymmän 231 turbonkin tehonmittaustodistuksella.
    Jos on aikoinaan muutoskatsastettu tekniikalla joka ei täytä nykyisiä sääntöjä, niin uudelleenrekisteröidessä tulee ongelmia.
     
  5. simmi

    simmi 1st gear

    juu,auto on siis skyhawk. kävin katsomassa kotteroa, auto on suht siivo koriltaan kun putsaa(hopea) aikanaan hiottupellille ennen maalausta. sisusta teetetty valkoista nahkaa ja putsattuna hyvä, alla alkup vanteet kapseleineen, mukaan saisin myös "13" hunajakenno vanteet renkaineen. moottorin alakerta oli pukissa ja vaatisi varmaan pe´rusrempan, kaasutin,ahdin ja pakosarjat uupuu. kaikki muu on, ja laatikkona th350. kysymys kuuluu? paljon tollasesta on sopiva hinta? jos arvostelen kopan ilman moottoria niin antaisin numeroksi 8,5. :pinup:
     
  6. Bob

    Bob 1st gear

    Hinnasta en uskalla sanoa mitään.

    Mutta jos ei ole käyttöä niille hunajakennovanteille, niin olen kiinnostunut. 8)
     
  7. simmi

    simmi 1st gear

    missä hinnoissa noi yleensä pyörii?? sen vois ajatella niin et täydellinen auto ilman moottoria sen hinnan koska se kone on kuitenkin vähän niinkus "huuhaa kamaa" koska osia uupuu ja ei tie onks siel muuta feeluu. onko 2te hintaluokka about mis pyörii??
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    ei kai noiden hintaluokka ole asettunut mihinkään tiettyyn, taitaa olla senverran harvoin myynnissä. Tuo taitaa olla sama auto joka oli kpörssissä alkuvuonna? myynnissä. Pyynti taisi olla jotain 2,5k€. Jos mallia arvostaa (onhan se kaunis), niin mielestäni se on oikea hintataso kohtuukuntoiselle.

    Se 231 turbo on muuten ehdottomasti paras vaihtoehto tuohon, potentiaalia riittää ja ei paina liikaa.
     
  9. simmi

    simmi 1st gear

    ei oo sama, tää on seisonut noin 10 monta vuotta. ei oo ollu yleises myynnissä, on joskus 80 luvul yhden drag teamin mekaanikko laittanu auton ok. kuosiin turbotekniikalla. sen jälkeen myyty tälle kaverille kel nytkin on. onks kasittamises tila tai muita ongelmia noitten kans??
     
  10. simmi

    simmi 1st gear

    niin ja muuten! millanen alustaratkaisu tos on?? onko kuin ajettava? tarviiks jousia tms kasille vaihtaa? levythän siin on vakiona kai... alko nimittäin polttelee aika kovin kun olis tod. sopiva sleeper aihio :D :D
     
  11. simmi

    simmi 1st gear

    uppista keikkaa.
     
  12. simmi

    simmi 1st gear

    niin jos niistä alustaratkaisuista joku osais kertoo? onko kuin ajettava? mitä muutoksia vaatii kasille? :pinup: :pinup:
     
  13. simmi

    simmi 1st gear

    juupa juu... sellasta täl kertaa et voikohan ko. autoon lykätä sbc:n laatikon jatkeeks, laatikko on siis th350 mut voiks esim chevy 350 olla sama jako kuin buickin 6 koneessa???
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  15. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tuossa pihalla makaa Starfire 350+350.... eli kai niitä lupia saa vielä. Osta pois niin ei tarvitse paljoa rakennella :)
     
  16. simmi

    simmi 1st gear

  17. buicker

    buicker 3rd gear

    Jos on '76 tai tuoreempi eli isommilla jarruilla niin tuskin tarvii alustamuutoksia kasille. Tosin ainakin jouset on jäykemmät kasimalleissa. Ittellä aikoinaan jäi toi 8 ajatus kun muutamat tiedustelut eri konttoreille ja soitot akeen vei motivaation koko hommaan. Ois tarttenu olla mustaa valkosella että alustarakenteet täsmää monzan ja skyhawkin kesken kun mallitietoja ei löydy koneelta.

    Muilta osin v8 sovitus vaatii h-bodyn tai omavalmiste öljypohjan tai taitaa saada myös morosolta jotain hipo mallia. Sit v8 monzan tai omavalmiste pakosarjat. Lisäks koneenkorvat joita saa tilata ainakin www.v8monza.com
    Niin ja laatikon jakohan ei käy sbc mut on olemassa jotain jaon muuttavia välilevyjä joittenka toimivuudesta en tiedä.

    Itte päädyin kanssa tohon regalin turboon, mut ainakaan apparin pakosarja ei käy heittämällä- ottaa konehuoneen reunaan kiinni.

    Ja jos tehot alkaa menemään yli kolmansadan alkaa 7,5" perä olemaan kovilla, jos vaan pitoa löytyy...
     
  18. buicker

    buicker 3rd gear

    Niin ja ainakin noi '75 jarrut on ihan surkeet ja kannattaa harkita s-10 konversiota mitä mainostetaan tuolla v8monza sivuilla... Samalla muuttuu jako vähän siedettävämmäksi.
     
  19. simmi

    simmi 1st gear

    jep. kasittaminen edessä, kyselin just yht 331 chevyä siihen. kaipa sen jotenkin saa leimaan ku on monzan sisarmalli.
     
  20. simmi

    simmi 1st gear

    keske
    ok. auto on vm 78- elikkä jarrut pitäs olla ok. onko tietoa pakosarjojen hinnasta tohon? aika homma jos niit alkaa tekemään.
     

Kerro tästä muillekin!