Buick Skylark 1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1purehell, 5.2.2015.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, laitan kuvaa heti, kun saan etunavat kiinni. Piti vähän askarrella, sillä joku oli sorvannut etulevyjen napoja sovittaakseen sinne isomman laakerin. Hetken aikaa arvoin, että hommaisko vielä yhdet uudet levyt (nämä oli "uudet" käytetyt), mutta sitten totesin, että omasta työstä en maksa mitään ja sorvasin soviteholkit napoihin.

    Buickin rallyt on etsintälistalla, mutta mieluimmin alkuperäisinä, eikä reproina. Olen kuullut, ettei niissä reproissa tahdo kromi pysyä kovinkaan hyvin. Noihin Pontiacin vanteisiin löytyy niiden omat keskiötkin.
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Mitä muuten noille maahantuonti kuvissa olleille vanteille tapahtui?
    Eikös nuo ole Road Wheelit tms.?
    Oliko koko väärä, vai kierot tms.?
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ne on 14x6 kokoa. Ei mahdu pyörimään levyjarrujen kanssa. Harmi, sillä ne olisi kunnoltaan tosi hyvät ja auton alkuperäiset vanteet. :(
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oliko jousipuristin hintansa väärti :)
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olihan toki! Kiitos tosiaan vielä vinkistä. Mulle ehdittiin jo kaupata sitä mersun jousipuristinta, joka ei maksa kuin vajaa 500€. Sille olis tullu enempi hintaa, kuin koko etupäärempalle yhteensä. Ja sitten sitä olis ollu hyvä lainailla multa... :odroll:
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noni hyvä, että vinkistä oli jelppiä. Mullekin joku kauhisteli et jos sä tohon (omaan cutlassiin siis jossa keulan rakenne liki sama) niin joudut hankkimaan tai lainaamaan ihan helvetin kalliit jousipuristimet, muistelin jo silloin et kyllä niitä sisältä puristaviakin saa jostain suht fiksusti, ja saihan niitä. Oikeinkin hyvään hintaan. Verrattuna siihen et rupeis remuumaan jollain taljoilla ja tunkeilla ja muilla vaarallisilla vempeleillä et tuleekohan se jousi silmään sieltä kun oikein kovasti ähertää.
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei se tunkin kanssa mitenkään vaikea ole etupäätä purkaa...
    Tuossa Firebirdissä on jokseenkin samanlainen keula kuin Buickissa tai Oldsissa. Mä tein siihen keulaan remontin joskus 8 vuotta sitten. Jousi kettingillä, jossa pultti lukkona, kiinni alatukivarteen. Sitten tunkki alle, A-tukivarren sisäpään pultit ja iskarin alapää irti. Tunkilla koko laitos nätisti alas ja siinä se. Ei draamaa eikä edes komediaa! :) Ihan vaan tylsää tositeeveetä. ;) Ainut mikä olis voinu olla, että jos olis ollu kone pois olis koko keula noussut tunkin ja jousen voimalla ylös. Mulla oli kone paikallaan.
    Vai 14x6" vanteet, normaaleja silloin joskus, harminkappaleita nyt, jos siirtyy lavyjarruihin. Muutenkin mä olen aina ihmetelly sitä miksi jenkit siirtyi 50-luvulla 14" pyöriin, aiemmin oli 15". Sitten taas pikkuhiljaa 60- luvun lopulla, kun tuli levyjarruja, siirryttiin takas 15" vanteisiin. On tuo A-kori vaan nätti! Ostaiskohan joku ton mun FB:n niin vois hommata tollasen...
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä ehtinyt levyt viikonlopuksi. No, sain kuitenkin kuskin puolen nippuun ja ohjaukseenkin uuden apusimpukan ja centerlinkin paikoilleen.
    [​IMG]

    Huomenna pitää kasata raidetangot ja laittaa ne paikoilleen. Etupyörille menevät jarruputketkin pitää asentaa, mutta voi olla, että laitan sitten kaikki putket kerralla, kunhan saan viimeisteltyä tulipellin tehostimen ja uuden pääsylinterin asennusta varten.

    Nii joo; Sain amerikan paketin, jossa oli 4 kurkkuinen Rochester. Meni hifistelyksi, kun sattui päivämääräkooditkin oikein. Kaasari on lähtöisin 1970 Skylarkista, mutta 350 4V koneesta. [​IMG]

    Lisäksi ostin kaverilta paremmat käytetyt takavalot. (Suomen ainoasta liikenteesssä olevasta 1970 GSX:stä ilmeisesti, vaikka ei niissä mitään eroa ole Skylarkin valoihin nähden.)
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Nuo on hyviä ja sivistyneesti toimivia kaasareita. Eikä ole hankala purkaa ja puhdistaa ja laittaa korjaussarja, jos on tarve. Itse olen pari kunnostanut. Youtubessa on erittäin hyvät ohjeet.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tosi hyvännäköstä tekemistä. Ihan tässä tulee autokuume kun katselee tämmöisiä :)
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No niin, nyt on kummallakin puolen uudet levyjarrut laakereineen ja rempatut satulat asennettu. Pudotin auton pyörilleen ja käytän sitä huomenna pihalla ajamalla. Pitää siivota talli ja hiekkapuhaltaa tulipellistä pari pientä koloa.

    [​IMG]
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eilen satoi räntää, enkä viitsinyt kastella autoa. Tänään oli niin komea ilma, että toin Buickin tuulettumaan hetkeksi.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tukevampi rengastus tekee tuolle korille kyllä ihmeitä.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Buick alkaa olla nipussa. Jarrujen kanssa oli ihan riittävästi tekemistä. "Hyvät käytetyt" piti pistää kokonaan uusiksi, kun kaikki mulle ehjinä myydyt osat oli valmiiksi rikki. Koneeseen piti tehdä jonkin verran sähköjä uusiksi, kun johtosarjasta löytyi ilmeisesti pakosarjaan osunut kohta. Samalla releistin ajovalot.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Piti vielä reipastua ja käydä korjaamassa pesulaite, kun kerran kaverin varastosta moisen korjaussarja löytyi.

    Nyt alkaa olla ryhdissään.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On kyllä nätti koppa, ja muutenkin hyvää tekemistä :)
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kiitos. Uudet jouset ja iskarit tekee tuosta kyllä mukavan ryhdikkään. :) Ei noi matalat autot enää niin nappaa. Sen vähän, mitä tuossa pihatiellä kokeilin, niin alusta on kyllä tosi napakka entiseen verrattuna, joka ei huono ollut sekään.
     
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    Hieno Buicki!!! Koko kesä on ollu yhtä juhlaa ja ajelua?
     

Kerro tästä muillekin!